Gå til innhold

Anbefaling av videokamera


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 16 år som ønsker å kjøpe meg et videokamera (filmkamera).

Jeg ønsker et kamera som passer mest til mitt forbruk eller noe sann? men til en rimelig pris.

 

Det som filmes mest er vel venner i sommerferien. (fester o.s.v)

 

Jeg ønsker et kamera uten kasett, heller minnebrikke, liten 2"LCD sjærm på siden. noe zoom.

 

Ver vennelig og legge igjen anberfalinger / linker / egen erfaring

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leter litt lenger ned på hovesiden så finner du riktig kategori. Her vil du neppe få mange svar på spørsmålet ditt, for dette er kategorien for digitale kompaktkamera. Det er aparater som tar stillbilder, og ikke levende film. Forsøk å opprette en tråd under riktig kategori i steden. Du må uansett regne med at en moderator flytter tråden din.

Du er hjertelig velkommen med spørsmål om digitale kameraer her, og jeg håper du får fornuftige svar på ditt spørsmål også. Selv har jeg omtrent null peiling på videokamera, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg.

Lykke til i din søken etter det perfekte videokamera for deg :)

Lenke til kommentar

Uten kassett, men med minnebrikke anbefales ikke. For grei kvalitet må du da betale noen tusenlapper for en grei opptaksmengde. Minnebrikker er dyrt... 5 timer mini-DV koster 250-300 kroner og du får 5-10 ganger så bra kvalitet. 5 timer minnebrikke koster noen tusenlapper.

 

Mini-DV er også best egnet til redigering. Søk litt i videokamerakategorien, så ser du hvorfor mini-DV fortsatt er det foretrukne lagringsmediet.

 

Denne tråden flyttes for øvrig dit også :)

Lenke til kommentar

Ja ok, kasett høres fornuftig ut. men har dere noen anbefaling av noen kameraer, det trenger ikke være noe high tect greier, men noe som er bra, og ok til mitt forbruk. Jeg ønsker et lite kamera, som man kan trasses med rundt halsen uten å hindres:D

 

prisklasse 0-3000!

Lenke til kommentar
Ja ok, kasett høres fornuftig ut. men har dere noen anbefaling av noen kameraer, det trenger ikke være noe high tect greier, men noe som er bra, og ok til mitt forbruk. Jeg ønsker et lite kamera, som man kan trasses med rundt halsen uten å hindres:D

 

prisklasse 0-3000!

6024959[/snapback]

 

 

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...rder-Review.htm

 

http://www.disneyfunsite.com/hc90_clips.htm

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...56&pos=3&tot=13

 

Har selv hc90 og er fornøyd med det. Kjøpte mitt nytt for 6500,- ved årsskiftet så du bør kunne få ned prisen dersom du velger å kjøpe brukt.

 

Dette er en av de få kameraene som fungerer greit ved dårlig belysning, feks. innendørs. Har du spenn, kjøp den nye utgaven hc96.

 

Lykke til!! :thumbup:

 

Obs! Så ikke prisklassen før nå. :blush:

Uansett er kameraene fra Sony enklest å bruke, Panasonic er å anbefale dersom du ønsker bedre manuelle innstillings muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...