eught Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 har UIB avtalen med NGT. men det er umulig å åpne porter. hvis jeg prøver å koble til routeren (som har ip 10.24.20.121 med UIB-avtalen) blir jeg bare disconnected med en gang. eneste mulighet for å kunne hoste game, er å koble meg opp med VPN til UIB, og da blir hastigheten redusert betraktelig (800-1000 kbit). Lenke til kommentar
JSS Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvorfor er det så mye dyrere på UiO enn UiB? http://www.nextgentel.no/uib/ _________________ [ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-10-03 18:19 ] Lenke til kommentar
xardas Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 det er ikke umuligt.. jeg vet om folk som fixa det i fjord.. prøver og få tak i folka. publiserer det da Lenke til kommentar
xardas Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 ikke sikker på om de hadde uib eller vanlig men i følge rommkameraten min som kjenner folka så skal det visst være det og de klarte og åpne alle porter. Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 18:16, skrev JSS:Hvorfor er det så mye dyrere på UiO enn UiB? http://www.nextgentel.no/uib/ Jammen i helvettig, se på Brann, noen fordeler skal vi ha når vi bor her :lol: Fin pris NGT har, hehe.. F. Blæh [ Denne Melding var redigert av: freezeface på 2002-10-03 21:22 ] Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Nei, River meg i håret!! :???: det virker som det er ymse erfaringer der ute om åpning av porter i netopia ruteren.(Gjelder ikke de med ordinært abbonnement!!) Skal prøve og ta kontakt med nextgentel en gang til. Viss de ikke klare å svare mere klart nå sier jeg opp abbo,på grunnlag av kontraktsbrudd grunnet misvisende informasjon.. Det står at de leverer "internett" fra nextgentel. Og det mener jeg er en helhetlig løsning. Og at den begrenser seg ikke til visse tjenester med mindre disse er spesifisert i kontrakten.. Skal prøve å gi tilbakemelding når jeg får svar på mail(sist tok det 10 dager) Mvh Poldot Lenke til kommentar
xardas Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Heisann ! Grunnen til at du ikke kan gjøre noen NAT entries på modemet er enkelt og greit fordi modemene ikke kjører NAT på UiB-løsningen. UiB løsningen er utviklet i samarbeid med UiB's It-avdeling med fokus på sikkerhet. Dette vil i praksis si at en del tjenester ikke vil være tilgjengelig fordi man har tatt større hensyn til sikkerhet her enn på standard abonnementer. samme gjelder uio Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Jepp, Og det var allt du fikk til svar? Jeg har ikke fått svar enda jeg.. FY! dem.. Det her er klart kontraktsbrudd fra Nextgentel da de unngår og opplyse om at visse tjeneste ikke fungerer! Mvh Poldot Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Noen nye erfaringer her, eller? Noen som har dette og som kan bekrefte at det ikke fungerer veldig bra? Vi kommer vel sannsynligvis aldri til å bruke VPN mot UiO, så om vi er låst via de, er jo dette totalt ubrukelig for oss. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 UiO- og UiB-løsningene innebærer bl.a. at man ikke kan sette opp NAT-forwarding av porter i routeren. Alle ting som krever at maskinen fungerer som "server" (i server/klient-forstand), vil dermed ikke fungere med disse løsningene. Det er "catchen" ved å få så stor båndbredde til lav pris. Man kommer på Internett, men man kan ikke kjøre servere. Dette står det for så vidt om i FAQ'en til UiB og UiO-abonnementene. NTNU har ikke samme løsning, og fungerer dermed som et "normalt" NGT-abonnement. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Det står for så vidt ikke veldig klart i FAQ-en, og FAQ-en er ikke utrolig lett å finne... But then again, hvem leser FAQ-en i det hele tatt? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg kommer ikke på irc noen steder fordi jeg deler ip med (gudvethvormange) alle de andre som er på uio abbonementent. I tillegg til at ftp server, og diverse andre tjenester ikke fungerer så var dette dråpen. Jeg sier nå opp UiO abonnementet, og krever å få Bravo igjen, ASAP. Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hei hei.. dette var SVÆRT nyttig å vite, da jeg har gått rundt og tenkt på denne løsningen. Studerer på UiO og flyttet til en enebolig nylig. Da blir det vel å håpe på http://www.firstmile.no. Noen som vet om andre som tilbyr høyhastighets xDSL?? Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-09 14:34, skrev datanerd:Hei hei.. dette var SVÆRT nyttig å vite, da jeg har gått rundt og tenkt på denne løsningen. Studerer på UiO og flyttet til en enebolig nylig.Da blir det vel å håpe på http://www.firstmile.no.Noen som vet om andre som tilbyr høyhastighets xDSL?? Vet ikke om det kom godt nok frem, men det er altså ikke noe problem å kjøre servere på den vanlige NGT-løsningen (altså ikke universitets-avtalene). Dette er på grunn av NAT-ing, og ikke på grunn av NGT, og dersom Firstmile velger å levere routere til kundene, vil nøyaktig samme fordeler/ulemper (mtp routere) oppstå hos dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå