Woods Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei Jeg er litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men jeg har en anelse at dette er et hardware problem. I november i fjor installerte jeg Media Center Edition. Pga forskjellige grunner valgte jeg etter kort til å gå tilbake til XP Pro. Men etter den tid har maskinen brukt utrolig lang tid å laste inn windows! Nei! Dette gjelder ikke innlasting av skrivebordet e.l Den " Windos loadning", den med den blå pila så går under oppstart, den stopper rett før den, du kan se den svakt i bakgrunnen, så går det gjerne 20 sek før den går videre. Jeg har formatert flere ganger, flytter om harddisk plasseringer osv.. Restartet bios har jeg også prøvd.. Alt uten hell! Den står også en stund før jeg kommer til innloggings vinduet.. Derfor lurte jeg på om noen har opplevd noe lignende? Alle tips og all hjelp takkes stort! EDIT : PC Spec AMD 3500 + cpu 1024 Corsair ram 37 gb wd raptor i RAID 0 med en annen 37 gb raptor! 1 x 320 WD HD (s-ata) 1 x 200 WD HD (IDE) 1 x 300 ekstern maxotr.. Soundblaster Audigy 4 GeForce 6800 GT Plextor DVD brenner MSI K8n Neo 2 Platinum hovedkort.. Lenke til kommentar
Franziz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge: Først deaktiverer du systemgjenoppretting dersom du bruker Windows XP. All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk. Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk. Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning. Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning. Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen. Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml. Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette. Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er. Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt. Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en plugin for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://snabb.viztnd.com og pluginen for Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 For meg høres dette ut som et hardware problem. Har du installert drivere til alle dine kort etc? Helst drivere direkte fra hardware leverandøren. Du kan jo prøve å finne ut hvilket av kortene dine som lager problemer ved å stoppe maskinen, fjerne ett av kortene og så starte den igjen. Hvis den starter raskere nå så har du funnet problemet. En annen mulighet kan være å laste ned å brenne en kopi av Ultimate Boot CD fra denne linken http://www.ultimatebootcd.com/index.html, boote fra denne og la den kjøre tester av hardwaren din. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Jøss.. Fant ut i dag at DVD brenneren som laget problemet. Hvordan kan dette ha seg? Jeg har faktisk riktige drivere. Brenneren er av typen Plextor PX-7125A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå