BMP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Takk for all info/hjelp Da står det bare att å velge mellom panasonic nv-gs180e-s til 4 700,- eller sony dcr-hc96e til 6 000,- 6028500[/snapback] Og jeg hadde valgt sony i dette tilfellet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Takk for all info/hjelp Da står det bare att å velge mellom panasonic nv-gs180e-s til 4 700,- eller sony dcr-hc96e til 6 000,- 6028500[/snapback] Og jeg hadde valgt sony i dette tilfellet. 6028525[/snapback] Jeg også. Har solgt Sony-kameraer på jobben i over 2 år og tror ikke jeg har vært borti mere en 1 service! Gode kameraer! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 For du kan ikke påstå at 3CCD er bedre innendørs med kaka på bordetog 12 skrikete unger som hyler og velter om brusflasker etc. enn et vanlig 1CCDkamera? Jeg skjønner at 3CCD i teorien betre fargegjengiving men det er i teorien og trenger ikke være slik i praksis.Skrikande unger er no uansett ikkje ein faktor... Men det er no ikkje det viktige. For å vere ærleg, so trur eg det ikkje er noko poeng i å skilje berre mellom 1CCD og 3CCD når det gjeld innandørsfilming. Billege 3CCD-kamera har tidlegare vore litt dårlege innandørs, men etter kva eg har høyrd (frå Afseth spesielt) har dette vorte mykje betre i det siste. Det kan dog vere at dei beste 3CCD-kameraa er litt dårlegare enn dei beste 1CCD-kameraa i denne prisklassen.Jeg prøver heller ikke å sammenligne kameraer til 30 - 50000,- Skal ikkje krangle meir, men det var det inntrykket eg fekk...Det viktige er å være klar over at man ikke absolutt må ha 3CCD for å få gode bilder.Har eg vel eigentleg heller ikkje påstått... Takk for all info/hjelp Da står det bare att å velge mellom panasonic nv-gs180e-s til 4 700,- eller sony dcr-hc96e til 6 000,- Såg litt innom http://www.camcorderinfo.com/ medan eg skreiv, og det ser ut som HC96 er veldig bra ved filming med lite lys, slik som det gjerne er innandørs. Panasonic GS400, som er forgjengaren til GS500, den øvste modellen i serien med 3CCD-kamera frå Panasonic, kom ut litt dårlegare. Nokon enorm forskjell var det derimot ikkje. Ein annan ting som du bør tenkje over, er som nemnt tidlegare om du vil trengje analog inngang og DV-inn. Om du treng dette, er det eit enkelt val, i favør Sony. Og berre so det er klart, eg meiner ikkje at Sony lager dårlege kamera, om nokon har fått inntrykk av det. Begge to er truleg gode kamera. Lenke til kommentar
bremner Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Takk til alle. Da går jeg på http://www.advance.no/ og bestiller sony dcr-hc96e. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 kameraet er billigst hos PIXMANIA.COM Kjøpte der for en stund siden og er veldig fornøyd med de. HC96 er et kjempebra kamera! PS. Ikke kjøp tilleggsutstyr nå! Når du registrerer Sony kameraet ditt får du en kampanjekode som gir deg 20% rabatt på alt tilleggsutstyr. Da anbefaler jeg extra batteri, stativ, microphone (ekstern pga den innebygde fanger opp lyd fra kamera..) PS nr 2! Søk på kampanje kode for pixmania.. de er på hjemmesiden deres et sted og jeg sparte 200kr på dette. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Til 6000 kroner får du jo et Panasonic GS-280 som har optisk bildestabilisator i tillegg til 3CCD. Urettferdig å sammenligne et dyrt Sony og et billig Panasonic :!: Sony'en er muligens hakket bedre i dårlig lys, men 3CCD gir faktisk utrolig mye bedre kvalitet enn 1CCD i bra lys. Det blir markant mye mer smell i fargene, og når jeg demonstrerer Panasonic 3CCD mot andre produsenters 1CCD kamera, er det sjelden noen går ut med noe annet enn Panasonic... tross at jeg lar kjøperen velge selv uavhengig av mine synspunkter. Jeg mener at det er kjøperen som velger, og ikke jeg. Velger de noe annet, så er det fordi de trenger mer zoom, analog/dv inn eller de allerede har bestemt seg for et merke og ikke ønsker demonstrasjon. Sony er imidlertig også et meget bra merke. Men vil også nevne at Panasonic, i likhet med Sony, er ekstremt driftsikkert. Mens vi får inn kamera med feil fra f.eks Canon ganske ofte, så kan jeg ikke huske at vi har fått inn et eneste Panasonic kamera som må på service de siste tre årene. Ville ikke kjøpt på Pixmania... dette er et utenlandsk selskap, og hvis de i likhet med f.eks Nomatica (lignende selskap stasjoner i Frankrike) går konkurs, så har du ingen rettigheter ang. reklamasjon på fem år overhodet. Endret 2. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har skummet gjennom deler av tråden, må støtte opp under det Afseth. Når det gjelder 3ccd vs1ccd og lys. Ja det er kanskje mulig det blir ørlittegrann bedre kvalitet i dårlig lys om du har litt større bildebrikke på ett billig kamera kontra 3ccd med litt mindre chips. Feks. 1/4ccd vs ett 3ccd kamera som bare har plass til 1/6ccd. Jeg ville uten tvil kjøpt 3ccd kamera idag. Bildene blir rett og slett "bedre" når du har mye lys evnt utendørs om du vil. Ellers noe som ikke kan understrekes nok er drit i hva som står som digital Zoom, mer enn 10-15x optisk zoom trenger du ikke hvis du ikke drasser på en tripod hele tiden, sørg for at kameraet har dv-in og evnt analog inn om du har gamle opptak du vil spille over. Jeg har blitt litt forutintatt og vil nok velge panasonic som 2 kamera(gs500 eller noe rimligere) fordi det er 3ccd og lar seg lettere kombinere med dvc30 som er mitt hovedkamera. Samt at panasonic stor sett gir deg lettere tilgang til manuelle kontroller og ikke touchscreen helvette som Sony prakker på konsument kundene sine! Lenke til kommentar
bremner Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Til 6000 kroner får du jo et Panasonic GS-280 som har optisk bildestabilisator i tillegg til 3CCD. Urettferdig å sammenligne et dyrt Sony og et billig Panasonic :!: Ønsket å vurdere kamera med litt forskjellig pris. Helt tilfeldig at det ble desse 2 forskjellige merka. Har bestillt sony dcr-hc96e på http://www.advance.no/, og blir nok fornøyd med det.. Endret 3. mai 2006 av bremner Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Er ingen tvil om at du blir fornøyd med det Sony lager meget gode produkter. Kom med dine erfaringer når du har fått det og prøvd det en liten stund! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå