Gå til innhold

Nå skal jeg bestille vannkjøling, og trenger noen tips...


Anbefalte innlegg

Huff, hater å lage tråder som det finnes en haug av fra før... men jeg er ikke helt i mål, så here it goes :smile:

 

Her er det jeg har tenkt:

-Magnum 478

-Magnum NB (trenger jeg det?)

-Magnum GPU (Er den bra, og enda viktigere, passer den på Gf4?)

(alle fra 3dfxcool)

 

Radiator: tenkte på en black ice pro eller extreme, det skulle vel funke bra? (netconnection)

 

Pumpe: Her er jeg litt usikker, mener jeg har hørt at AquaBee UP1000 er bedre enn Eheim 1048, og så er den jo billigere også :smile: Hvordan er det med støynivået på de to, og hvilken skal jeg velge?

Vanntank: Eheim-tanken eller den runde i plexi, avhengig av pumpe.

 

Prisen på dette skulle bli sånn ca *regne regne* 2 og en halv lapp, pluss slanger, vifte, porto og sånn.

 

Her er forresten hardwaren jeg venter i posten om noen dager:

 

Asus P4B533-V

P4 2.533 533

Corsair 512MB XMS3200

 

Så nå venter jeg bare på klarsignal fra dere sånn at jeg kan bestille :grin:

[edit: et spørsmål til:] Vil alt dette passe sammen mtp slangediameter eller må jeg ha overganger? Var ikke alle plasser det sto diameter, og noen plass sto det i mm og andre plasser i tommer:(

 

 

[ Denne Melding var redigert av: rikkyrally på 2002-10-03 08:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har så og si det samme oppsettet selv, magnum cpu, nb og gpu, blackice extreme, eheim og tygonslanger.

 

tygonslangene er skrekkelig kjekke, siden du fint får en 3/8-slange på en 1/2 nipple.

 

men, merkelig nok får jeg mellom 45-50 grader (hadde samme temp med boxed-viften til p4'en) med dette oppsettet. 120mm papst vifte (7v) på radiatoren. har paralell-koblet cpu, nb og gpu.

 

har p4 [email protected] og msi gf4ti4200 (hvis du har et msi-kort, husk å be om 2mm skruer. jeg fikk med 3mm til å begynne med, de går ikke gjennom hullene i kortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...