Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hallo!

 

På tide at jeg skriver litt i denne tråden igjen...

 

Er det noen som vet om noe sted i Norge som gir mulighet for å leie ut racing-karter? 100/125ccm og oppover..

 

Skulle gjerne kjørt litt ekte gokart igjen, og ikke bare trege leiekarter. Har altså lisenser fra tidligere osv.

Lenke til kommentar

Vamoen leier ut rotaxer, ja! De er ikke i gang med utleie enda, men kan ikke være lenge til.

 

Har du hatt lisens innen 3 år? Hvis ikke må du ta kurs på nytt.

 

 

--

 

I dag har jeg kjørt masse :D Er mørbanka fra nakken og ned.

Herregud å godt å slå ribbeina i setet igjen :D Og få tilbake blåmerkene på innsiden av kneene :p

Lenke til kommentar

Hei, vet ikke om dette passer helt inn her men.

jeg har en 110 cc kina motor fra en crossen som jeg skal fikse.

har tenkt å har tenkt å lage en gokart. Noen som noen ganger har gjort dette her?

jeg er 13 år, å min onkel som er "hobbymekaniker" hadde vartfall sveiseapperat når jeg var 6-7 år ;) så tipper han har det enda, vist det blir noe av dette så kommer selfølgelig han til å sveise å hjelpe meg å sånt :) Å er det et sted man kan få tak i rør til å lage ramma?

Mamma og pappa skule på søppeldynga denne uka eller neste tror jeg så sa jeg at jeg kunne ta med litt da, men så sa di at di folka er så lei av at folk tar ut så mye søppel å sånt ? :hmm:

Lenke til kommentar

Det som kommer i tilleg er: 750kr for vognlicens, 200kr for en dagstrening og så har vi førerlicens på 550kr hvis du er fra 13-19 år gammel og fra 20 år og oppover er det 950kr hvis har planer om å kjøre løp. Ellers fins det en veldig billig licens for de som kun ønsker å trene som du får for 200kr.

 

Vognlicens og fører licens må betales hvert år mens trenings avgift er bare for de gangene du trener.

Er ikke noe jeg har glemt nå ?

Lenke til kommentar

At lisens skrives med s og ikke c :p

 

Må være medlem i NBF (Førerlisensen, medlem av et motorforbund (NAF, NMK, KNA) og medlem av gokartklubben under det.

 

Her i byen er det NAF gokart kristiansand 150 kr for 1 år som medlem.

 

Førerlisens for kun trening koster 200 for et helt år, hvis du skal kjøre løp må du ha debutantkurs som er gratis, men må betale 400 kroner for en debutantlisens.

 

Kan betale årstreningsavgift på 2-3 lapper avhengig av klasse, eller 200 per gang.

 

Forresten, simen. førerlisens for 19 åring er på 950 kr. Tro meg jeg er så gammel :p

Juniorlisens er på 550 kr og varer til det året man ikke lenger trenger ledsager, som er 15 år. Deretter er det 950 kr.

 

 

Du er hjertelig velkommen opp til NAF Kristiansands stolthet, Vamoen Motorsportsenter. Jeg skal opp å kjøre til lørdag. Er ikke umulig at du kan få prøvd en gokart.

Hvor gammel sa du at du var ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...