Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Det varierer ikke fra gasser til gasser om du skal gi den mer eller mindre når den sperrer på strekka. Når den sperrer tyder det på at får FOR MYE bensin. Derfor må du skru den inn litt. Selv kjører jeg med 5 halve omdreininger på lavskruen, og ca 1/4 omdreining på høyskruen.

 

Simen, jeg var selv på NM. Hvem kjenner du som kjørte med 78?

 

Hvilken vei du skal skru varierer fra gasser til gasser ja.

Krosby'ene brukte 78, kommer vel ikke på noen fler i farten, og forresten var jeg også der å stod flaggvakt.

Hva skjer hvis du skrur opp/ned på lav skruen ?

 

Hvilken plass kom du på ?

Endret av S!m1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte ikke selv denne helga, på grunn av at jeg hadde skada armen. Derfor var jeg med som mekaniker for en kompis av meg, som kjemper i toppen på de fleste løp. Gidder ikke si navn her, men lurer du på det, så send meg gjerne en PM.

 

Lavskruen bestemmer hvor mye bensin motoren får i bånn. Altså ut av svinger og der du har LAVT turtall.

 

Og hva mener du med at det varierer fra gasser til gasser om du må skru høyskruen ut eller inn når den sperrer på strekka? :) Alle Yamaha-forgasserene er så og si helt like. Det at den sperrer på strekka, tyder på at motoren får for mye bensin, og dermed må man skru høyskruen INN. Hvis motoren "sovner" eller ikke yter maksimalt, kan dette tyde på at den for får lite, og dermed må man skru høyskruen UT.

 

Jeg har i hvertfall aldri hørt om noen som har måttet skru motsatt vei

 

Hehe, fin den TMK9B ;)

Endret av passion
Lenke til kommentar
Og hva mener du med at det varierer fra gasser til gasser om du må skru høyskruen ut eller inn når den sperrer på strekka? :) Alle Yamaha-forgasserene er så og si helt like. Det at den sperrer på strekka, tyder på at motoren får for mye bensin, og dermed må man skru høyskruen INN. Hvis motoren "sovner" eller ikke yter maksimalt, kan dette tyde på at den for får lite, og dermed må man skru høyskruen UT.

Det er greit nok det at man må skru den inn når den sperrer, men nå snakket jeg om hvilken vei den skal skrues for å få den inn. Mot klokka eller med klokka varierer fra gasser til gasser ja. Et eksempel er mine motorer :p

 

Hvis du ser litt lengre bak i tråden spørte nettop TMK9B om hvilken vei den skal skrues :p Og er ikke fem halve på lav skruen litt mye ?

Spørte han Bjørn Aasvik om nettop dette og han sa at den bør stå i 3 halve kostant ?!

Endret av S!m1
Lenke til kommentar
Mot klokka - altså gi den mer.. Skal si det til han =)

QUOTE(TMK9B @ 08/09-2009 : 06:22)

Til dere som kjører yamaha: er en oppe på banen hos oss som har en yamaha som sperrer midt på sletta... Han kjører samme dreving som en annen, og han sperrer ikke på sletta, så må være forgasseren... Det jeg lurer på er hvilken vei må forgasseren stilles ?

Da må jeg ha misforstått, sorry

Endret av S!m1
Lenke til kommentar
Ikke det som er problemet =) Jeg sladda så gummien løsna fra corden pga varmen :D

Åssen greide du det ? :O

 

Kjører med 98 blyfri...

 

0 problem med kz2... Lå å sladda i alle svingene med masse hjulspinn i 3-4 runder, så ble det blemmer på dekka og blemma smalt =)

 

Kjører 98 blyfri forresten. V-power er oppskrytt..

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjørte med noe gammelt drit de første turene... bytta til v-power (99 blyfri) da ble det mer fres i sakene...

Men det er kanskje på grunn av at den er fersk...

 

Kasamo2 kjørte med 95 blyfri den første perioden... xD

Jeg kjører meg 98 blyfri noen ganger men mest v power:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...