S!m1 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Det varierer ikke fra gasser til gasser om du skal gi den mer eller mindre når den sperrer på strekka. Når den sperrer tyder det på at får FOR MYE bensin. Derfor må du skru den inn litt. Selv kjører jeg med 5 halve omdreininger på lavskruen, og ca 1/4 omdreining på høyskruen. Simen, jeg var selv på NM. Hvem kjenner du som kjørte med 78? Hvilken vei du skal skru varierer fra gasser til gasser ja. Krosby'ene brukte 78, kommer vel ikke på noen fler i farten, og forresten var jeg også der å stod flaggvakt. Hva skjer hvis du skrur opp/ned på lav skruen ? Hvilken plass kom du på ? Endret 11. september 2009 av S!m1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 La igjen en liten signatur på banen i dag: Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg kjørte ikke selv denne helga, på grunn av at jeg hadde skada armen. Derfor var jeg med som mekaniker for en kompis av meg, som kjemper i toppen på de fleste løp. Gidder ikke si navn her, men lurer du på det, så send meg gjerne en PM. Lavskruen bestemmer hvor mye bensin motoren får i bånn. Altså ut av svinger og der du har LAVT turtall. Og hva mener du med at det varierer fra gasser til gasser om du må skru høyskruen ut eller inn når den sperrer på strekka? Alle Yamaha-forgasserene er så og si helt like. Det at den sperrer på strekka, tyder på at motoren får for mye bensin, og dermed må man skru høyskruen INN. Hvis motoren "sovner" eller ikke yter maksimalt, kan dette tyde på at den for får lite, og dermed må man skru høyskruen UT. Jeg har i hvertfall aldri hørt om noen som har måttet skru motsatt vei Hehe, fin den TMK9B Endret 15. september 2009 av passion Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Og hva mener du med at det varierer fra gasser til gasser om du må skru høyskruen ut eller inn når den sperrer på strekka? Alle Yamaha-forgasserene er så og si helt like. Det at den sperrer på strekka, tyder på at motoren får for mye bensin, og dermed må man skru høyskruen INN. Hvis motoren "sovner" eller ikke yter maksimalt, kan dette tyde på at den for får lite, og dermed må man skru høyskruen UT. Det er greit nok det at man må skru den inn når den sperrer, men nå snakket jeg om hvilken vei den skal skrues for å få den inn. Mot klokka eller med klokka varierer fra gasser til gasser ja. Et eksempel er mine motorer Hvis du ser litt lengre bak i tråden spørte nettop TMK9B om hvilken vei den skal skrues Og er ikke fem halve på lav skruen litt mye ? Spørte han Bjørn Aasvik om nettop dette og han sa at den bør stå i 3 halve kostant ?! Endret 15. september 2009 av S!m1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg vet hvilken vei en skrue skal for å få den innover Spurte om den var for feit eller for mager, ikke om skruen skulle med eller mot klokka Eneste jeg husker fra når jeg kjørte yamaha er at gasserpakningene somregel dør i løpet av vinteren Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Mot klokka - altså gi den mer.. Skal si det til han =)QUOTE(TMK9B @ 08/09-2009 : 06:22) Til dere som kjører yamaha: er en oppe på banen hos oss som har en yamaha som sperrer midt på sletta... Han kjører samme dreving som en annen, og han sperrer ikke på sletta, så må være forgasseren... Det jeg lurer på er hvilken vei må forgasseren stilles ? Da må jeg ha misforstått, sorry Endret 16. september 2009 av S!m1 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hva er det som følger med i et overhalingssett til bremsepumpe? Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 3 halve konstant? Vel, det er hans mening. Det kommer ann på hva du liker selv, og også hva slags type bane det er. Men jeg har erfart at 5 halve er en god innstilling. Dette har jeg snakket mye med forhandlere om, og mange av de mener det samme. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Øh... Oooops ? Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Kanskje litt fint å skjekke hvor mye dekk du har igjen før kjører utpå banen eller Endret 20. september 2009 av S!m1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ikke det som er problemet =) Jeg sladda så gummien løsna fra corden pga varmen Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva slags fuel kjører folket med? Jeg kjører med v-pover racing Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ikke det som er problemet =) Jeg sladda så gummien løsna fra corden pga varmen Åssen greide du det ? :O Kjører med 98 blyfri... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Ikke det som er problemet =) Jeg sladda så gummien løsna fra corden pga varmen Åssen greide du det ? :O Kjører med 98 blyfri... 0 problem med kz2... Lå å sladda i alle svingene med masse hjulspinn i 3-4 runder, så ble det blemmer på dekka og blemma smalt =) Kjører 98 blyfri forresten. V-power er oppskrytt.. Endret 20. september 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Jeg kjørte med noe gammelt drit de første turene... bytta til v-power (99 blyfri) da ble det mer fres i sakene... Men det er kanskje på grunn av at den er fersk... Kasamo2 kjørte med 95 blyfri den første perioden... xD Endret 20. september 2009 av Deppss Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg kjørte med noe gammelt drit de første turene... bytta til v-power (99 blyfri) da ble det mer fres i sakene...Men det er kanskje på grunn av at den er fersk... Kasamo2 kjørte med 95 blyfri den første perioden... xD Jeg kjører meg 98 blyfri noen ganger men mest v power:) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg ville ha putta 98 på tanken, for v power er oppskrytt.. Eneste det hjelper på er lommeboka Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor er V power så oppskrytt da? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det hjelper ikke en dritt på effekten... Iallefall ikke i rotax på benk.. Snakker vi bil med høy komp og en turbo hjelper det kanskje... Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nå er det supertrening på Rudskogen for siste gang i år på søndag, noen som kommer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå