Deppss Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hvis dette er varna så er det jo rene Speedwaybanen i forhold til Geiteryggen http://www.varna.no/NyWeb/page_track.htm Hvis jeg bruker 80 drev så får jeg jo ikke sikkelig drag før jeg må bremse... En kompis klarte på få demontert bremsepumpa så nå er det bare å bestille innvollene... xD Endret 29. august 2009 av Deppss Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Den er mye mindre enn det du tror... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Må dreve høyt på geiteryggen, ja! Jeg kjørte yamaha der en gang, og der var det mye svinger ! Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Den kan da umulig være verre enn varna. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Prøv, så ser du =) Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Vet jeg kan ha spørt før, men er det noen som skal være med på to timern eller høstfinalen ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg skal ikke Også er jeg dritglad for at jeg ikke meldte meg på andebu i helga, for på treninga i dag mista jeg bakbremsen... Heldigvis er det forbrems og på KZ'en så slapp å dra av.. Også raste jeg likegodt samtlige lager i bakakslingen, da.. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Skal være med på begge jeg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Okai. Enjoy =) Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Nå er vel Geiteryggen kjent for å være ei veldig knotete og smal bane da. MYE verre enn Varna, som holder en bra standard. Jeg kjører Yamaha og har kjørt mange løp på Varna de siste årene, og vi sammen med de andre i Yamaha kjører ikke på 78 drev på tørt. Men heller rundt 80-82. Vet ikke hvem av de "beste" du har snakka med, for tror ingen av de kjører på et så lavt drev. På Geiteryggen vil jeg tro 84-drev funker bra. Kjørte selv på Andebu, og etter litt motortrøbbel der bestemte jeg meg for å stå over totimern og høstløpet. Endret 7. september 2009 av passion Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Til dere som kjører yamaha: er en oppe på banen hos oss som har en yamaha som sperrer midt på sletta... Han kjører samme dreving som en annen, og han sperrer ikke på sletta, så må være forgasseren... Det jeg lurer på er hvilken vei må forgasseren stilles ? Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Under NM ble drevene 78 og 79 hyppig brukt på lørdagen da det var varmt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Til dere som kjører yamaha: er en oppe på banen hos oss som har en yamaha som sperrer midt på sletta... Han kjører samme dreving som en annen, og han sperrer ikke på sletta, så må være forgasseren... Det jeg lurer på er hvilken vei må forgasseren stilles ? Etter det jeg husker når jeg stilte på motoren til fetter, så tror jeg det var mot klokka... Det beste er vel å føle seg fram. Skru bare noen få grader om gangen... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Mot klokka - altså gi den mer.. Skal si det til han =) Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er jo helt forskjellig fra forgasser til forgasser Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er jo helt forskjellig fra forgasser til forgasser Ja, jeg vet jeg hadde stillt den sånn passa da hadde jeg lav skruen på en kvart fra bundt å høy 1og en halv rundt:P Men jeg snurra å den sperra med en gang. DA tok jeg lav skruen en runde å 2/3 (viss du skjønner:P) å høy skruen ca en kvart tror jeg. men mot klokka da gir du den mer å med er mindre tror jeg det var... Var det ikke sånn da? Men bare ikke gi den for lite fordi da går jo den føyken. Lenge siden jeg har snakka her egentlig:P Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Noen som vet vilken bremsepume jeg må kjøpe hvis jeg må...? (Yamaha) Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Tror det egentlig er det samma, så lenge den passer holderen på chassiet ditt så trur jeg det går bra. Og kasamo2, du bør ha lavskruen på 3 halve, det er ihvertfall grunnstillingen. Resten styrer du med H skruen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det har ingenting å si. Jeg har putta på fra birel på min pcr før, så går fint det =) Koblingene er samme =) Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det varierer ikke fra gasser til gasser om du skal gi den mer eller mindre når den sperrer på strekka. Når den sperrer tyder det på at får FOR MYE bensin. Derfor må du skru den inn litt. Selv kjører jeg med 5 halve omdreininger på lavskruen, og ca 1/4 omdreining på høyskruen. Simen, jeg var selv på NM. Hvem kjenner du som kjørte med 78? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå