Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Gokart tråden! Kjører du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rotax er desidert beste nybegynnerklasse for de som er gamle nok til å kjøre den. Er selvstarter på den, så det er bare trykk å kjør- du trenger ingen til å dytte deg i gang som i yamaha. I tillegg har den slureclutch, så du slipper igangdytting hvis du snurrer (noe alle nye gjør. - uten unntak :) )

Jeg kjørte rotax selv, og det er den beste klassen jeg har vært borti. (Ok da.. nest beste.. KZ2 er jo best ) :p

Og..-Ja vekta har mindre å si i rotax enn yamaha =)

EDIT: Hvor holder du til i landet ?

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar
Rotax er desidert beste nybegynnerklasse for de som er gamle nok til å kjøre den. Er selvstarter på den, så det er bare trykk å kjør- du trenger ingen til å dytte deg i gang som i yamaha. I tillegg har den slureclutch, så du slipper igangdytting hvis du snurrer (noe alle nye gjør. - uten unntak :) )

Jeg kjørte rotax selv, og det er den beste klassen jeg har vært borti. (Ok da.. nest beste.. KZ2 er jo best ) :p

Og..-Ja vekta har mindre å si i rotax enn yamaha =)

EDIT: Hvor holder du til i landet ?

ja, så nå får jeg bare kikke etter noen kupp, driter ikke peng for tiden så får ta ting som det kommer:) Bor i Kongsberg, så har kjørt "en del" oppe på Basserudåsen :)

Lenke til kommentar

Har vel kommet litt offtopic når vi snakker om muntlig og karakterer? :)

Jeg har kjørt en del go kart, men kroppen min er en ganske stor ulempe. Har ialllefall vært. Er 190 høy og har mesteparten av mine 100kg i overkroppen noe som gjør at jeg fort mister kontakt med innerhjulene i svinger.. Har ikke kjørt så mye at jeg har mulighet til å løre meg å kompansere for dette, har vel kjørt en 10 ganger.. en gangen "gran prix" i Oslo :)

Lenke til kommentar
Har vel kommet litt offtopic når vi snakker om muntlig og karakterer? :)

Jeg har kjørt en del go kart, men kroppen min er en ganske stor ulempe. Har ialllefall vært. Er 190 høy og har mesteparten av mine 100kg i overkroppen noe som gjør at jeg fort mister kontakt med innerhjulene i svinger.. Har ikke kjørt så mye at jeg har mulighet til å løre meg å kompansere for dette, har vel kjørt en 10 ganger.. en gangen "gran prix" i Oslo :)

Det er liksom meninga at du skal heve inner bakhjul, for å mer feste på ytter hjulet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...