kasamo2 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Yes!!! Nå fungerer karten helt fint:D Det vr noe i forgasseren som mangla visst:S Rart han sa alt skulle være der:P Men det var ikke der. Men nå kan man starte den bare og dreie på hjulet med hendene... Det kom bensin dritt fra veivhjulet før, men når jeg først fikk start på den fungerer det helt fint:P før hadde den ikke så mye komprisjon, men nå har det MYE! komårisjon... Var rart visst det ikke funka fordi det er ikke så gammel:P Bare er 2007modell. Men det fungere ihvertfall helt fint:D Men typisk at de fikk den til og funke når jeg ikke var hjemme:P Men er glad den fungerer jeg! Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei gokart-folk! Jeg driver og mekker noe greier der jeg bruker en 200cc motor som skal kobles til en spole via en clutch/gir. Jeg brukte en TAV2 CVT, som forsåvidt gjør jobben veldig bra, men det var litt stress å få de amerikanske dimensjonene til å passe 20mm akselen fra motoren min. Det jeg lurer på er hva dere gokartfolk bruker som clutch/giring på kart'ene deres? Siden den jeg kjøpte var myntet på kart/mini-bike, antar jeg jo at dere bruker noe lignende, bare med metriske dimensjoner? Hvor får man isåfall tak i disse. Jeg kan ikke bruke vanlig enkel sentrifuge-clutch da belastningen er for stor til dette... kanonterje! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 En spole? Snakker vi spole som i dynamo her eller? Alle kartene har kjededrift. På de fleste kartene er det direkte drift, uten clutch. Disse dyttes i gang Noen klasser har sentrifugalclutch. Disse har en starter. Gromklassen, med gir har samme oppsett som en motorsykkelmotor... Clutchen er en 5 lamells tørrclutch som kun brukes til stående starter. Slipper kun gassen for å gire. Var litt uforståelig hva du egentlig var ute etter, men håper dette hjalp. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 En spole? Snakker vi spole som i dynamo her eller? Alle kartene har kjededrift. På de fleste kartene er det direkte drift, uten clutch. Disse dyttes i gang Noen klasser har sentrifugalclutch. Disse har en starter. Gromklassen, med gir har samme oppsett som en motorsykkelmotor... Clutchen er en 5 lamells tørrclutch som kun brukes til stående starter. Slipper kun gassen for å gire. Var litt uforståelig hva du egentlig var ute etter, men håper dette hjalp. Har motor med torque converter clutch koblet til aksling via kjede - på denne akslingen er det koblet en trommel med line som trekkes inn...uansett, takk for svar, det var forholdsvis oppklarende. Hvis jeg forstår korrekt brukes ikke den type clutch jeg har brukt...som var litt dumt...men har noen en norsk nettbutikk som selger sentrifugalclutcher? kanonterje! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Åjaa! Torque converter! Åffer sa du ikke bare det? Jeg kjører truck på jobb, så vet hva det er =) Da er det vel trinnløst automataktig giring da ? du kan jo prøve www.rotax.no Ellers så ville jeg heller lagt prosjektet på is og kjøpt en 250 racing kart, eller enda bedre, en 125 med gir. De går vilt.. 0-100 på under 3 sek ==) Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 trodde ikke torque converter var et utbredt uttrykk på norsk bruker ikke motoren som go-kart, bare for å trekke ting. Og har allerede en 200cc med torque converter(comet torque-a-verter 2), dog amerikansk, funker perfekt. Så skal jeg lage en til, og da hadde det vært lettere å brukt en med europeiske dimensjoner så jeg slapp å kjøpe motor fra usa eller maskinere tilpasset metrisk motor fant ikke på rotax.no, men får sende dem en mail og høre - de har sikkert god peil på sånt utstyr... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) De har iallefall sentrifugalclutcher til rotax gokart motorer. Ellers så er det vet sentrifuggeclutch på scootere overalt? De er 50 kubikk tho Er utbredt uttrykk for alle med trucklappen Endret 19. mai 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Nå er forgasseren nesten helt fint stillt inn...Men er vanskelig for meg og få den perfekt når jeg alsri har hatt Yamaha før...Men det eneste nå er at jeg syntes den hadde litt lite bånn drag...Men jeg skal prøve en gang til fordi nå jeg prøvde den hadde jeg regn dekk bak, som jeg fikk låne av min gode venn deppss og så hadde jeg slics forran som jeg ikke fikk bytta til regn dekk fordi bossen ikke passa ellerno...Så siden det var så lite bånndrag kan det rettogslett hende at jeg hadde veldig lvte fart i svingene, fordi det er ikke mye grep i slics på regn som alle vet:P(nesten alle) Så jeg hadde jo relativt veldig lavt turtall i svingene...Men skal prøve en gang til på tørr asfalt flør jeg sier noew helt sikkert...Men er nok bare noen få mm justering ellerno... Men er fornøyd at den fungere helt fint:D Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg vet hvor dritt det er når felgene ikke passer på bossene... Jeg var på lista og brukte opp ett sett med bakdekk, skulle bytte, "mjah har jo nye dekk på felg"... skrur av gamle dekka og trer på nye felgen... Bosset passer ikke i felgen... F* rive av gamle dekk, rive av nye dekk, legge på nye dekk på gamle felger... stress Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Når vi er innpå emnet, er det noen som har erfaringer med hjemmebygget go-karter? Altså da å lage selv. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg kan si så mye som at 2 stykk her i byen har nettopp blitt anmeldt for å kjøre med det... Du får ikke kjørt med hjemmebygg på bane. Legg det på is før du begynner og kjøp deg noe trygt noe (ferdig) Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Åja, i sånn forstand stiller jeg ikke likt med de. Jeg har egne områder hvor det kan være aktuelt å få tak i en gokart. Eller noe liknende. ^^ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kjøp en brukt girkartramme av meg, og sett på motor of your choice Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Noen som har to svarte (trenger sikkert ikke være svarte, men det ser vell litt bedre ut med 4 like felger) 210mm magnesium felger til salgs ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Jeg har 2 gull/gule (Birel felger) Er ikke sikkert jeg skal selge de hvis jeg kan få bytta med min bror, da. Endret 25. mai 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg har 2 gull/gule (Birel felger) Er ikke sikkert jeg skal selge de hvis jeg kan få bytta med min bror, da. Er det free-line felger ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jamm, det er det... Sprell nye.. Ikke kjørt en meter.. Kun hatt dekk på felgene og tatt av igjen siden felgene var for trange for mine boss. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jamm, det er det... Sprell nye.. Ikke kjørt en meter.. Kun hatt dekk på felgene og tatt av igjen siden felgene var for trange for mine boss. Da har jeg nok samme problemet som deg, hadde et par free-line felger fra ifjor som verken passer på bossene foran eller bak Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 tror jeg kan bytte enten felger eller boss + de andre felgene med min bror Slik at jeg får han sine boss + felger, så får han mine boss + de andre felgene mine Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Ikke til salgs likevel! Felgene passa på bossene som er på den andre ramma mi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå