Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Yes!!! Nå fungerer karten helt fint:D Det vr noe i forgasseren som mangla visst:S Rart han sa alt skulle være der:P Men det var ikke der. Men nå kan man starte den bare og dreie på hjulet med hendene... Det kom bensin dritt fra veivhjulet før, men når jeg først fikk start på den fungerer det helt fint:P før hadde den ikke så mye komprisjon, men nå har det MYE! komårisjon... Var rart visst det ikke funka fordi det er ikke så gammel:P Bare er 2007modell. Men det fungere ihvertfall helt fint:D Men typisk at de fikk den til og funke når jeg ikke var hjemme:P Men er glad den fungerer jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei gokart-folk!

Jeg driver og mekker noe greier der jeg bruker en 200cc motor som skal kobles til en spole via en clutch/gir. Jeg brukte en TAV2 CVT, som forsåvidt gjør jobben veldig bra, men det var litt stress å få de amerikanske dimensjonene til å passe 20mm akselen fra motoren min.

 

Det jeg lurer på er hva dere gokartfolk bruker som clutch/giring på kart'ene deres? Siden den jeg kjøpte var myntet på kart/mini-bike, antar jeg jo at dere bruker noe lignende, bare med metriske dimensjoner?

 

Hvor får man isåfall tak i disse. Jeg kan ikke bruke vanlig enkel sentrifuge-clutch da belastningen er for stor til dette...

 

kanonterje!

Lenke til kommentar

En spole? Snakker vi spole som i dynamo her eller?

 

Alle kartene har kjededrift.

På de fleste kartene er det direkte drift, uten clutch. Disse dyttes i gang

Noen klasser har sentrifugalclutch. Disse har en starter.

Gromklassen, med gir har samme oppsett som en motorsykkelmotor... Clutchen er en 5 lamells tørrclutch som kun brukes til stående starter. Slipper kun gassen for å gire.

Var litt uforståelig hva du egentlig var ute etter, men håper dette hjalp.

Lenke til kommentar
En spole? Snakker vi spole som i dynamo her eller?

 

Alle kartene har kjededrift.

På de fleste kartene er det direkte drift, uten clutch. Disse dyttes i gang

Noen klasser har sentrifugalclutch. Disse har en starter.

Gromklassen, med gir har samme oppsett som en motorsykkelmotor... Clutchen er en 5 lamells tørrclutch som kun brukes til stående starter. Slipper kun gassen for å gire.

Var litt uforståelig hva du egentlig var ute etter, men håper dette hjalp.

 

Har motor med torque converter clutch koblet til aksling via kjede - på denne akslingen er det koblet en trommel med line som trekkes inn...uansett, takk for svar, det var forholdsvis oppklarende.

Hvis jeg forstår korrekt brukes ikke den type clutch jeg har brukt...som var litt dumt...men har noen en norsk nettbutikk som selger sentrifugalclutcher?

 

kanonterje!

Lenke til kommentar

Åjaa! Torque converter! Åffer sa du ikke bare det? :p Jeg kjører truck på jobb, så vet hva det er =)

Da er det vel trinnløst automataktig giring da ?

 

du kan jo prøve www.rotax.no

Ellers så ville jeg heller lagt prosjektet på is og kjøpt en 250 racing kart, eller enda bedre, en 125 med gir. De går vilt.. 0-100 på under 3 sek ==)

Lenke til kommentar

trodde ikke torque converter var et utbredt uttrykk på norsk :p

bruker ikke motoren som go-kart, bare for å trekke ting. Og har allerede en 200cc med torque converter(comet torque-a-verter 2), dog amerikansk, funker perfekt. Så skal jeg lage en til, og da hadde det vært lettere å brukt en med europeiske dimensjoner så jeg slapp å kjøpe motor fra usa eller maskinere tilpasset metrisk motor :)

 

fant ikke på rotax.no, men får sende dem en mail og høre - de har sikkert god peil på sånt utstyr...

Lenke til kommentar

Nå er forgasseren nesten helt fint stillt inn...Men er vanskelig for meg og få den perfekt når jeg alsri har hatt Yamaha før...Men det eneste nå er at jeg syntes den hadde litt lite bånn drag...Men jeg skal prøve en gang til fordi nå jeg prøvde den hadde jeg regn dekk bak, som jeg fikk låne av min gode venn deppss og så hadde jeg slics forran som jeg ikke fikk bytta til regn dekk fordi bossen ikke passa ellerno...Så siden det var så lite bånndrag kan det rettogslett hende at jeg hadde veldig lvte fart i svingene, fordi det er ikke mye grep i slics på regn som alle vet:P(nesten alle) Så jeg hadde jo relativt veldig lavt turtall i svingene...Men skal prøve en gang til på tørr asfalt flør jeg sier noew helt sikkert...Men er nok bare noen få mm justering ellerno...:p Men er fornøyd at den fungere helt fint:D

Lenke til kommentar

Jeg vet hvor dritt det er når felgene ikke passer på bossene...

Jeg var på lista og brukte opp ett sett med bakdekk, skulle bytte, "mjah har jo nye dekk på felg"... skrur av gamle dekka og trer på nye felgen... Bosset passer ikke i felgen... F* rive av gamle dekk, rive av nye dekk, legge på nye dekk på gamle felger... stress :p

Lenke til kommentar
Jamm, det er det... Sprell nye.. Ikke kjørt en meter.. Kun hatt dekk på felgene og tatt av igjen siden felgene var for trange for mine boss.

Da har jeg nok samme problemet som deg, hadde et par free-line felger fra ifjor som verken passer på bossene foran eller bak :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...