Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Har du laptimer med temp? Hvis tempen blir for høy på motoren skrur du ut høyskruen 1/8 runde av gangen mens du kjører. **(Husk at ut er mot klokka og inn er med klokka)** Er motoren treg i aksen og under idealtemp skrur du den inn bittelitt (Hvis den nøler når du planter pedalen)

 

Hvis du ikke har laptimer med temp, så anbefaler jeg deg å få tak i, du vil spare motoren ;)

 

For å stille tomgangsskruen riktig starter du karten på tralla og skrur den innover til motoren begynner å harke/ gå urent også skrur du ut ca 1/4 runde eller til karten sviver greit og du faktisk får stoppet den med bremsa.

 

Hvis den ruser seg opp på tralla når du starter må du tenke fort. Hold over innsugsboksen og brems. Ikke røsk av plugghetta hvis det ikke er HELT nødvendig, for da kan du skade den lille elektronikkboksen som koster 2000 kr for en ny. Sure penger.

Nei, jeg har ikke temp måler tror jeg:P Jeg har en måler som måler turtall, og runde tider... går det an og få temp på den...Hvordàn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen laptimer har du?

Merke og modell takk! =)

 

Jeg kjenner forresten en som har henta ut en haug av effekt fra en yamaha motor.. Ikke lovlig da, bare for å prøve for den var egentlig skåret.. Han fikk ut 5 hester mer enn orginalt og en momentkurve like lang som et vondt år!

 

Testa på benk! ;)

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips for KZ2 kjøring før onsdag, blir min første tur i KZ2 se :p

kULT DA! Har du egen nå eller? Men når jeg skal plassere tenningboksen til motorenpost-168839-1240771678_thumb.jpg, som du ser så har jeg festa tenningsboksen til motoren...Men jeg vet ikke om det er riktig, skal jeg ta begge ledningene inn sånn som jeg har gjort nå? Den ene fra motoren og inn i den greia og fra tennings boksen?(kanskje litt surrete)

Lenke til kommentar

Bor 2 hull i motorfestet og skru den fast der, så får du jording.

 

Tips til kz2... Ha riktig gir før du begynner å svinge...

Husk å slippe gassen før du girer, vær bestemt på girspaken, hvis ikke fri'er du den bare.

 

Hvis du skal prøve stående start, få turtallet opp til rundt 12000 rpm. ikke maks det, da går du rett i kjelleren og får en kjerringstart. Samme gjelder for å spinne rundinger. :D

Lenke til kommentar
Bor 2 hull i motorfestet og skru den fast der, så får du jording.

Men det ser ut som han har borret 2 hull i setet og plassert den der...Men den andre ledningen som jeg kan plugge i samma sted som den i boksenen..Vis du ser på bildet er det en annen ledning som går ned i den, fungerer den som jording da eller..??

Lenke til kommentar
Mye enklere å bore hull i motorfestet, så slipper du å skru den av setet når du skal ha av motoren....

Eller bare strips den til plugg hetta som jeg har gjort :p

 

Hadde hvert fint om du kunne ta bilde av hele karten "kasamo2" :p

Endret av S!m1
Lenke til kommentar
Mye enklere å bore hull i motorfestet, så slipper du å skru den av setet når du skal ha av motoren....

Eller bare strips den til plugg hetta som jeg har gjort :p

 

Hadde hvert fint om du kunne ta bilde av hele karten "kasamo2" :p

Okay da kommer jeg bare til borre/stripse den fast til motorfestet. Men den er kobbla riktig sant? (føler meg ganske så du nå:p) er jo egentlig ikke så mange andre steder og plukke den en inn i den plast greia der de to ledningene går in(en fra boksen og en fra noe annet som jeg ikke er helt sikker på)

 

Ja, jeg skal nok ta ett bilde av hele karten ganske snart:P

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
hvis du stripser den i plugghetta forkorter du levetiden. Er følsom elektronikk dette...

Det er ikke mye vibrasjon i plugghetta (eller ledningen til plugghetta)

 

Eller for å si det på en annen måte, det er det stedet hvor det er minst vibrasjon på hele karten i følge Amund :p

Endret av S!m1
Lenke til kommentar
hvis du stripser den i plugghetta forkorter du levetiden. Er følsom elektronikk dette...

Det er ikke mye vibrasjon i plugghetta (eller ledningen til plugghetta)

 

Eller for å si det på en annen måte, det er det stedet hvor det er minst vibrasjon på hele karten i følge Amund :p

Ja, jeg skulle egentelig tro det er litt mindre vibrasjoner på selve ledningen. Men på det bildet... Da har jeg kobbla den ledningen som stikker ut fra den boksen, det er riktig(tror jeg da:P Er ikke mye andre steder) Men det var en annen ledning som gikk fra motoren igjen, skal jeg plugge den i det samma? Eller er den ikke i bruk?

Lenke til kommentar
hvis du stripser den i plugghetta forkorter du levetiden. Er følsom elektronikk dette...

Det er ikke mye vibrasjon i plugghetta (eller ledningen til plugghetta)

 

Eller for å si det på en annen måte, det er det stedet hvor det er minst vibrasjon på hele karten i følge Amund :p

Ja, jeg skulle egentelig tro det er litt mindre vibrasjoner på selve ledningen. Men på det bildet... Da har jeg kobbla den ledningen som stikker ut fra den boksen, det er riktig(tror jeg da:P Er ikke mye andre steder) Men det var en annen ledning som gikk fra motoren igjen, skal jeg plugge den i det samma? Eller er den ikke i bruk?

Er det en slags kobber ledning ?

 

Hvis du tror du har koblet det riktig kan du jo prøve å starte motoren ;)

Lenke til kommentar
hvis du stripser den i plugghetta forkorter du levetiden. Er følsom elektronikk dette...

Det er ikke mye vibrasjon i plugghetta (eller ledningen til plugghetta)

 

Eller for å si det på en annen måte, det er det stedet hvor det er minst vibrasjon på hele karten i følge Amund :p

Ja, jeg skulle egentelig tro det er litt mindre vibrasjoner på selve ledningen. Men på det bildet... Da har jeg kobbla den ledningen som stikker ut fra den boksen, det er riktig(tror jeg da:P Er ikke mye andre steder) Men det var en annen ledning som gikk fra motoren igjen, skal jeg plugge den i det samma? Eller er den ikke i bruk?

Er det en slags kobber ledning ?

 

Hvis du tror du har koblet det riktig kan du jo prøve å starte motoren ;)

Ja, jeg kan jo det:P Jeg tenkte bare siden boksen koster 2000kr så ville jeg være noe forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...