Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?


Anbefalte innlegg

Skal handle gokart nå, bør jeg bekymre meg for en sprekke på sylinderen? Er sveiset og ser igrunn bra ut.

Pavesi motor det er snakk om.

Jeg så du hadde lag en tråd om det på www.kartsportforum.com.

Det skal igrunn ikke en sprekk i sylinderen, den bør nok byttes eller få Stian Sørlie til å se på den.

 

Men hvis du skal ha kart og det er i tilleg din første ville jeg nok startet med noe enklere enn KZ2, begynn med Yamaha du enklere og billigere blir det ikke !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal handle gokart nå, bør jeg bekymre meg for en sprekke på sylinderen? Er sveiset og ser igrunn bra ut.

Pavesi motor det er snakk om.

Jeg så du hadde lag en tråd om det på www.kartsportforum.com.

Det skal igrunn ikke en sprekk i sylinderen, den bør nok byttes eller få Stian Sørlie til å se på den.

 

Men hvis du skal ha kart og det er i tilleg din første ville jeg nok startet med noe enklere enn KZ2, begynn med Yamaha du enklere og billigere blir det ikke !

 

Takk for svar!

 

Det stemmer at jeg lagde en tråd.

 

Har akkurat pratet med selgeren, den er vist sveiset av en spesialist som har sveiset alu i mange år.

Og sprekka var ikke å se innvendig, kun utvendig. Dessuten er sprekka kun i skyllekanal, ikke i stempelkanal om du forstår. :p

 

Tror nok jeg slår til :)

Lenke til kommentar
Takk ;)

 

Har du kjørt noe enda ?

Nei, men jeg tror nok den vil bli klar ihvertfall til neste lørdag...eller Da er det konf til søs og dama mi:P Men det er jo, andre dager en bare lørdagen å... Vil bare får bestilt nye dekk snart...Pappa sa at han kunne bestille de snart, fordi jeg tror ikke de bakdekka jeg har nå holder så mye mer en 3-4ganger maximum:P Men jeg får nok kjørt ganske snart:D Men en ting jeg kom til og lure på:p Jeg skal jo kjøre med en Yamaha nå...Så.. altså jeg vet ikke om forgasseren er riktig stilt inn.. Jeg merker vell det når jeg kjører, men er det den lille sorte spaken/skru greia som jeg skal ta til venstre og høyre for og finne det ut eller? Kanske litt tullete detta men:P

Lenke til kommentar
Takk ;)

 

Har du kjørt noe enda ?

Nei, men jeg tror nok den vil bli klar ihvertfall til neste lørdag...eller Da er det konf til søs og dama mi:P Men det er jo, andre dager en bare lørdagen å... Vil bare får bestilt nye dekk snart...Pappa sa at han kunne bestille de snart, fordi jeg tror ikke de bakdekka jeg har nå holder så mye mer en 3-4ganger maximum:P Men jeg får nok kjørt ganske snart:D Men en ting jeg kom til og lure på:p Jeg skal jo kjøre med en Yamaha nå...Så.. altså jeg vet ikke om forgasseren er riktig stilt inn.. Jeg merker vell det når jeg kjører, men er det den lille sorte spaken/skru greia som jeg skal ta til venstre og høyre for og finne det ut eller? Kanske litt tullete detta men:P

Det fins en L skrue og en H skrue. L skruen skal (Den skruen hvor du trenger en skrutrekker for å stille) stå i grunnstillingen som er tre halve. Den andre skruen som heter H skruen er den med en slags draco nøkkel sveisa på. Den skal helst stå med tuppen fra motoren når du starter, men når du skal skru den inn må du huske å skru skruen vekk fra sete og inn mot motoren.

 

Kan ta bilde etterhvert...

Lenke til kommentar

Har du laptimer med temp? Hvis tempen blir for høy på motoren skrur du ut høyskruen 1/8 runde av gangen mens du kjører. **(Husk at ut er mot klokka og inn er med klokka)** Er motoren treg i aksen og under idealtemp skrur du den inn bittelitt (Hvis den nøler når du planter pedalen)

 

Hvis du ikke har laptimer med temp, så anbefaler jeg deg å få tak i, du vil spare motoren ;)

 

For å stille tomgangsskruen riktig starter du karten på tralla og skrur den innover til motoren begynner å harke/ gå urent også skrur du ut ca 1/4 runde eller til karten sviver greit og du faktisk får stoppet den med bremsa.

 

Hvis den ruser seg opp på tralla når du starter må du tenke fort. Hold over innsugsboksen og brems. Ikke røsk av plugghetta hvis det ikke er HELT nødvendig, for da kan du skade den lille elektronikkboksen som koster 2000 kr for en ny. Sure penger.

Lenke til kommentar

Endelig har jeg tatt årets første runde :D

Prøvde å starten den på tralla i garasjen 5-6... sur som en sitron...

Måtte ut på gata for å få start på den.. strålte den som sola xD (merkelig)

Jeg klarte å ta min første snurr med den karten og da... :fun:

 

Noen som har en formening om at Yamaha kjører sammen med KZ2?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Turboen kommer til å blåse all luft/bensinblandingen rett igjennom motoren, luftfilteret som står på er allerede konstruert for nok effekt, og N20'en kommer til å blåse topplokket av. Gliset forsvinner fort, og blir erstattet av gapskratting.

Haha! Genialt:P Tror jeg heller bare ville ha oppgradert, til noe sprekere en og prøve og trimma en Yamaha motor:P Men det hadde vært kult vis noen faktisk greidde og få den max timma max effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...