Eastfield Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har ikke lest så nøye, men kan si at du ikke kan sette en girmotor på en rotax ramme... Stålet i en girkartramme er mye stivere, og en rotaxramme ville bøyd seg av svingkreftene... Det går an å sette rotax på girkart, men ikke motsatt... Angående pris på rotax kontra kz2... En girkart må ha stempelbytte (ca 1000 kr) for hver 60. liter. og for hvert tredje stempelbytte må den ha fulloverhaling (ca 3-4000 kr). En rotax må overhales for hver 25. driftstime hvis du skal kjøre proft, men funker fett å vente til den har gått 35 - 40 timer. Jeg overhalte forresten min motor nå for 14 000 kroner.. Den var på randen til å bli skjært så måtte ha ny veiv og litt sånt. Hvorfor en nybegynner ikke bør begynne med girkart... Hvis man ikke har noe grunnleggende erfaring med sporvalg i de mindre klassene klarer man rett og slett ikke å gire riktig og kjøre riktig spor på en gang. OG.. jeg er relativt godt trent, og sliter med å kjøre 20 runder i strekk... Jeg hadde aldri klart det hvis ikke jeg hadde kjørt uten gir først. En ny girkart koster oppimot 80 000 kroner. Skal du ha en blodtrimmet motor, som min må du ut med opptil 70 000 kroner minst. Så regn med 80 - 110 000 minst. Brukt kan du få for rundt 35 000. Hvis det er noe som er uklart er det bare å spørre. Takker for svar! (Og det gjelder alle andre her også!) Men hvis man kjøper en ramme for KZ2 og så setter inn en Rotaxmotor? Som f.eks Energy Kinetic Evo, som ble nevnt her... Og når jeg spurte om hva jeg trengte når jeg har ramme og motor er hva anna teknisk jeg trenger liksom Som kanskje dekk, kjede osv osv Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 Hvis du kjører KZ2 ramme med rotax motor vil det gå seinere enn med en ramme beregnet for rotax pga kz2 rammen er mye stivere. Du får altfor mye grep i forhold til hva du trenger. Du trenger jo seff dekk:P.. Kjede er jo et must... Ellers så må du ha en hjelm, kjøresko som dekker anklene, hansker som dekker håndleddene, og en kjeledress for trening, og godkjent kjøredress for løp. Ting som er greie å ha er jo en tralle Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det er noe jeg har lurt på lenge, blir alt av kjøreutstyr skjekket før start på et nasjonalt løp. Nå har jeg som sagt alldri kjørt løp, kun kose trent på Rudskogen med et par supertreinger her og der. Jo, forresten, er det noen som skal på Varna tirsdagen 7 April ? Endret 1. april 2009 av the_dudesons Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Ja, alt påbudt utstyr blir sjekket. Så du trenger ikke å legge med nakkekrage, ribbeinsbeskytter etc. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Weee! Nå drar jeg til Haugesund! ring-ding-ding-ding-wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Weee! Nå drar jeg til Haugesund! ring-ding-ding-ding-wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim Gratulerer ! Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Yepp, grattiz smart med tele2 faen husker ikke hva det hete men dånn trådløs shit:P Du gikk flatt for strøm:P Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Nå er jeg på banen og har funnet strøm =) Forresten så var det Netcom mobilt bredbånd =) 7,2 mbps sitter jeg på nå =) Banen ser fin ut. Kommer rapport i morra Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 Film litt og ta noen bilder, er det mye snø der ? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 Har du....pååå! cam i hjelmen din? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 Er ikke snø. Rakk ikke å få filma noefør jeg ødela karten. Motoren går som faen, men rattstammen er banan, det ene styrestaget er knekt, og det andre er bøyd... Så nå skal vi hjem. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 bare bra det var det som røyk i stedet for at ramma bøyde seg da -For alt jeg vet er ramma skjev den og da.. Det finner vi ikke ut før vi får på nytt og måler... Sjekka laptimeren.. Hadde 100 kmt rett før jeg gikk av ut i jordvolla... Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Har du prøvd Dunlop dekka ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Ja, de jeg kjørte på i går Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Hva var forskjellen ? Endret 6. april 2009 av the_dudesons Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 Ikke spør meg... Jeg aner ikke... Fikk ikke testa de skikkelig, vettu... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 er kjipt at det endte sånn da, men er nok bedre en at ramma ble skeiv eller noe annet skjedde. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 Skal ut på Varna imorra, gleder meg sykt !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå