kasamo2 Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Hvordan er det lissom du "renser" den da? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Tenker du på rengjøring, dudesons ? Liksom vask med såpe og vann? Jeg mener ikke vasking, jeg mener lagerbytter og sånt inne i motoren. Du er bare dum hvis du kjører for lenge uten å ha den til overhaling. (PUNKTUM) Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Etter det jeg har lært på utplassering (skole greier) så får man rensa opp i systemet når man drar motoren nesten til sperra... men det er jo kanskje forskjell på en daglig bruks bil og en gokart.........? Endret 28. februar 2009 av Deppss Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Man kjører jo en gokartmotor på fullt turtall ganske mye da... En vanlig bil er det vel snakk om å få blåst ut av eksosrørene og få vekk eventuelle avleiringer.. Dunno.. Men en overhaling på en gokartmotor gjøres jo fordi den går på 2-2,5 ganger så mye turtall som en bilmotor... Slitedelene i en gokartmotor har mye større påkjenninger enn i en bilmotor, dette er racing spec. deler kontra en bilmotor som har deler lagd for å vare lenge på mindre turtall.. Jeg vet hva jeg sier nå: Det er IKKE noe gøy å skjære en gokart motor. Det skjer alltid på det verst tenkelige tidspunkt... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Selfølgelig er det forskjell på en vanelig motor og en go-kart en Yamaha for eks eller en gir kart også for den saks skyld, så blir begge nesten dratt opp til sperra hele tiden så du burde få blåst nok da:P Måtte bare si det:P Men det er nok sant i biler men go-kart... nah...Er jo i sperra hele tiden Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Thats my point =) Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Hei hei! Noen av dere som er aktive i Gokart miljøet? NMK Molde jobber for tiden med å få Malmedalen motorsenter gokjent for Gokart kjøring igjen. Det skal mest trolig være klart til gokart kjøring når sessongen starter. Om det er noen som husker banen så blir du muligens glad for å høre dette siden dette var kjent som en av norges raskeste baner og ikke fult så positivt Yamaha motorenes død. For nyheter og kjøretider følg med på www.nmkmolde.no nøl heller ikke med å kontakte klubben med spørsmål Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det lov med el motorer på trening ? Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det lov med el motorer på trening ? http://bilsport.no/reglement/ Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det lov med el motorer på trening ? http://bilsport.no/reglement/ Ja eller nei ? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Mener du el-motor sånn som for eks er i en el radiostyrt bil osv... en el motor på go-kart wtf? Har sett på youtube men...Viss du mente det da Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hva man forvekle med "el motor"? Tror ikke det er så lett å gjøre det... Endret 2. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er du redd du veier for mye ? Nei da, bare tuller. Den veier vel 50-60 kg. Minimun vekt er 140kg i Yamaha. Shit Da må jeg ha vekter, en DEL vekter.... Veier bare 55kg.......... Min. vekt - 105kg Max. vekt - 115kg (for meg) Den veier nok nærmere 70-75 kg. Litt avhengig av hvilket chassis du har. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er du redd du veier for mye ? Nei da, bare tuller. Den veier vel 50-60 kg. Minimun vekt er 140kg i Yamaha. Shit Da må jeg ha vekter, en DEL vekter.... Veier bare 55kg.......... Min. vekt - 105kg Max. vekt - 115kg (for meg) Den veier nok nærmere 70-75 kg. Litt avhengig av hvilket chassis du har. Ramma ligner på denne: http://www.alpha-karting.fr/societe/produi...;produit=XAME50 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Rammen min med alt på, inkl motor veide 105 kg, så når jeg satt meg oppvi veide det akkruat nok til at jeg slapp bly 175 kg =) Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Kan man tjene noe når man kjører gokart? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, hvis du vinner de store løpene i de store klassene. Søk litt på google, putt inn pengepremie og gokart så finner du sikkert noe Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Kan man tjene noe når man kjører gokart? Well.... motorsport koster penger. Ganske kjent faktum du må nok svi av mange hundretusen før du er kommet så langt at du kan tjene penger på kjøringa Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Ja, du kan nok tjene noe på go-kart...Men jeg tror du svir av mye mer uansett:P du skal kjøre fordi det er morsomt! Som jeg VET du gjør:P Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Du vil egentlig ikke tjene noe annet enn løpskostnadene for det løpet du vant.. Kanskje ikke det engang... Er ikke så himla syke premier... I norske løp iallefall.. Kjører man internasjonalt snakker vi andre summer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå