Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Gokart tråden! Kjører du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at de har lavere rpm sperre enn Formel 1... de sperrer jo på 19000!!!

Jeg vet ikke men, det er jo litt prisforskjell på de for og si det sånn:P Å Så er det jo annen konstrusjon...Men ja, jeg tror den skulle greid mer en 15500(vis den har nok hestekrefter til og dra mer en 15500rpm) fordi ica. jr 100cc Som jeg hadde fikk jeg til 19.500rpm på sletta, men den slutta nesten ikke og øke farten etter 18.000 merklig det men..Turtallet gikk opp...

Lenke til kommentar
det er alltid noen som ikke har ting de skal ha:P

Men viss man skal overhale en motor tar en Yamaha i dette tilfelle(siden jeg har det) for ca vær 15time hvor mye koster det og overhale den da? Hva burde du gjøre og bytte osv...?

Vær 15. time er nok veldig overdrevet, en eller 2 ganger i sesongen holder lenge ;)

Lenke til kommentar
Både og. Tror det var det jeg ga da jeg hadde yammisen min på overhaling.

Ja, det er vell bedre og overhale den en gang for mye en og noen ganger for lite:P Men syntes vær 15time var ofte:P Trodde det var mer som 20-30timer...

Men det er jo jeg som bare er helt noob i detta:P

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Du fikk jo mail av Bjørn Gravdahl hvor han sa hver 10-12. time, så 15 timer er iallefall å vente for lenge.... Hadde det vært meg hadde jeg sendt den avgårde på 11 timer bare for å være sikker.

Du får kjørt ganske mange runder på 11 timer da...

Hvis vi sier ett treningspass er 15 min, en runde er ca 1 min så har du 60 runder på en time, altså 660 ++ runder på 11 timer.

Ikke klag.. jeg må bytte stempel på hver 60. liter.. Og overhale helt på hvert 3. eller 4. stempelbytte.. ;)

Stempelbyttet tar jeg selv, da

Lenke til kommentar

Når du setter det sånn...Så tror jeg at det ikke er så ille allikevel:P Når jeg kan kjøre ca 660 runder....Men er jo bedre og overhale for mye en for lite:P Han fyren som skulle sende tennings boksen til motoren min, har vært i stavanger og jobba:S Så han sender den ikke før mandagen....Jeg ha vil ha den snart! da mangler jeg bare nye slics og regn før sesongen nå...Må skaffe det å...

Lenke til kommentar

Det kommer nå litt ann på hva du mener med overhaling, hvis du da mener rensing av motoren er nok det du sier riktig. Men sist sesong kjørte jeg i snitt to treninger (juni til oktober) i uka eller ca 9-12 timer. Byttet ikke en del, men fikk motoren ren ca. 1 gang i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...