kasamo2 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Vet det men da bare ett sted du kunne kjøre i den farta lovelig:P Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Tihi Jaja... Shit happens... Sikkert ikke siste gang xD Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jau.. Men nå må vi tilbake on topic her Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kikka på noen litt eldre innleg her... Jeg fant noe om vekt og den slags, så spørsmålet er: hvor mye veier en alpha ramme med 100ccm? Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Er du redd du veier for mye ? Nei da, bare tuller. Den veier vel 50-60 kg. Minimun vekt er 140kg i Yamaha. Endret 1. februar 2009 av the_dudesons Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Er du redd du veier for mye ? Nei da, bare tuller. Den veier vel 50-60 kg. Minimun vekt er 140kg i Yamaha. Shit Da må jeg ha vekter, en DEL vekter.... Veier bare 55kg.......... Min. vekt - 105kg Max. vekt - 115kg (for meg) Endret 1. februar 2009 av Deppss Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Eller bare lev på Mc'ern mat til sesongen begynner, da skal vist nok legge på deg ca 6 -7 kg i uka. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Eller bare lev på Mc'ern mat til sesongen begynner, da skal vist nok legge på deg ca 6 -7 kg i uka. Hehe Tror jeg står over den vekt økningen... Det må da være helsefarlig for meg! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis du kjenner noen som jobber på ett dekkverksted, så spør du om du kan få/kjøpe de brukte avbalanseringsvektene av dem, og smelter dem og heller på firkanta aluminiumsrør og kutter til i den lengden du vil ha, borer hull og strammer de fast rundt 2 valgfrie stag =) Det gjorde jeg.. helt topp det =) Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Og det skal hjelpe med...? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kanskje han mener viss du skal få den riktige vekten på karten:P Men ellers skal man lissom bare kjøpe vekter? Var minimums vekta 105 eller 140:O Viss det er 105 er jeg ganske sikker på at det går, men viss det er 140..Tror jeg må skaffe noen vekter:P Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvis du leser den på nytt så skjønner du... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ok, jeg har lest på nytt og jeg skjønte det:P At det er 140kg som er minimum:P Å du er imellom 105-115kg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Går jo an å kjøpe vekter og, men Bly er ganske mykt, og skal du bolte rett gjennom dette så har det en tendens til å sige litt når det er varmt, og hullene blir ovale, derfor det er greit å støpe det inni ett alu-rør. Veldig enkelt å plassere også Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Finnes det egne vekter som er laget for go-kart lissom eller? Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Tror ikke det finnes folk som selger spesial lagde vekter spesifikt for gokart. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ok, da må jeg finne på en måte jeg kan lage vekter, mente du at man tar ett alu-rør og så tar du og fyller det med bly eller...Er litt usikker på hva du mente, det er vel også best og plassere vekta så langt ned og mest 50-50 bak og forran som mulig så vektbalansen blir lav og ikke for mye vekt bak. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Vi tok ett 4x4 cm firkantrør på ca 1 meter og smelta brukte balanseringsvekter i en jerngryte vha. skjærebrenner. Er bare å sette røret på høykant på noe flatt skrapstål og holde med en rørtang og helle i. Deretter kutta vi opp i passende stykker og borte hull. Så brukte vi to stykker, en på hver side av 2 rammerør (se den fete illustrasjonen) og skrudde fast. Og de stod så midt på man kan få det utenom setet. Edit: Husk at motoren står på høyre side, så er en idè å forskyve vekten litt mot venstre. Endret 2. februar 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Finns det noen dato når sesongen begynner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå