Gå til innhold

Gokart tråden! Kjører du?

Anbefalte innlegg

rotaxmax: I KZ2 er det INGEN trimming som er lovlig. Og at du har en KZ2 med 60-70hk: drøm.

Hva slags motor kjører du med? Maxter? TM? CRS?

Hvis du hadde hatt 60-70 hk, hadde du hatt en liter effekt på 650hk, så enhver person med generelle kunnskaper om alt, vil vite selv at du ljuger.

Og hva heter du egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teknisk reglement for KZ2

§ 739

Klassen kjøres i henhold til CIK-reglementet med nasjonale bestemmelser som dekk og

nedenfor nevnte tillempninger.

Klassen kjøres i henhold til det internasjonale reglement for klassen KZ2, med unntak for

nasjonalt dekkreglement.

1. Motor

Motorer homologert av CIK for klassen KZ2. Mål, målemetode og toleranser på eksosport og

topplokksvolum i henhold til gjeldende CIK-reglement.

Eksosanlegg skal være CIK-homologert. Kun forgasser av type dellorto VHSH 30 tillates, iht.

CIK-reglementet gjeldende for mesterskap, cuper og troféer arrangert av CIK.

Det er lov å bearbeide mellomporter, innsug og eksos, men det er minimalt å hente på dette. For sikkerhets skyld, ringte jeg Joachim Ward (TonyKart i Sverige), Peder Øberg (Gillard i Sverige), og begge disse understreket at det ikke er MULIG å hente ut denne effekten, hvertfall ikke lovlig.

Og den råeste KZ2 motoren på markedet per dags dato, er K9c. K9b bygger på gammel teknologi (selve 2-taktsmotoren er gammel teknologi, men det får være det samma).

For å rette på deg Tewko: Det gir en l-effekt på ca 560hk, om han har 70 hk i sin 125cc K9b.

Rotaxmax: Hvilken klubb kjører du for, og hvilket startnr har du?

Tilslutt vil jeg understreke at det er trist for rekruttering til sporten at mange tror at å kjøre kart på Harald Huysman, er gokart. Det er ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

Mulig dette er blitt besvart før, men er det muligheter for å kjøre gokart i området rundt Bergen sentrum? Kommer mest sannsynelig ikke til å drive med eette aktivt, men heller å ta en liten tur å teste det med noen kompisser

Endret av Proven
Lenke til kommentar
Gutta skjerpings. Skal dere krangle slik så ta det på PM. Ikke ødelegg tråden med en negativ tone. \\ Rapportert.

Helt topp =)

Mulig dette er blitt besvart før, men er det muligheter for å kjøre gokart i området rundt Bergen sentrum? Kommer mest sannsynelig ikke til å drive med eette aktivt, men heller å ta en liten tur å teste det med noen kompisser

http://www.nmkbergen.no/go-kart/index2.htm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg kjører en ica junior den har 100cc går litt bedre en 100cc yamaha...

Men, ett prolem de slutter med trening i 2010. Så jeg må skaffe meg en yamaha motor bare motoren.

Er det noen her som vet hvor mye en yamaha motor koster sånn ca ny pris og brukt pris?

Godar gjerne linker

Kasamo2

Lenke til kommentar
Det stemmer vel ikke helt....

ICA JR utgår 2009

Ok, da... men, vet du hvor mye yamaha motorer som funker fint å ikke er helt utlitt koster?

Men, det går vel nesten ikke an å få solgt ica junior motoren nå vell?

Eller kan du anbefale noe annet?

Men, da vil jo det koste en del mere, så tror jeg bare ville bytta te yamaha.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en brukt yamaha... Det går helt fint an det vell?

Men, hva burde jeg se etter lissom, for at de skal funke fint altså at de funker bra og sånn de skal.

Hvordan prisklasse tror du jeg må opp i da?

Ps:tror du jeg kunne fått noe for en ica jr. i det heletatt nå?

Lenke til kommentar

Angående det siste spørsmålet ditt: Ja, det vil jeg tro.

Jeg mener, finnes fler som har lyst til å drive privat (leie av bane evt. osv.).

Kjenner noen i mitt miljø som godt kunne tenkt seg en, til og med.

Men akkurat hvor mye er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Hvor mye tror dere jeg må gi for en brukt Yamaha 100cc?

Jeg har en Tony kart jeg kjører på. Alt er fint på den, men jeg burde få bytta motor.

Nå har jeg bytta bremseskiver på den. Men jeg har veldig lust å få bytta til en 100cc Yamaha motor isteden.

Er det noen her som vet om ett sted eller noen som har en komplett motor og utsyret til motoren. Til en rimelig pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...