Gå til innhold

TES: hvordan øke pengene til merchants?

Anbefalte innlegg

hvordan øker eg pengene til merchants? eg får selt for max 1200, og eg har ting eg må ha solgt for 3000. Har alt for mye dyrebart skrot i husene mine (2 fulle daedric armor,daedric warhammer, 2 daedric longswords +++)

Må eg øke i level eller finnes det mods for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og en måte å få gjøre det på er å lage seg enn spell som øker mercantile skill. Om du har over 50 i restoration kan du f.eks øke mercantile med 100 i 3 sekund. ( Tiden stopper når du snakker med folk.) Slik at du får opp alternativ om å invistere der. Jeg har invistert i a Fighting Chance i Market District. Hun har fra før av 1200, så da kan hun handle for 1700, det er lurest å invistere i en våpen/armor butikk, siden det er det du trenger mest penger til å selge. :)

I tillegg kan du bruke haggle slik at du f.eks kan få 75% av verdien av en ting, i stedet for 45%. :)

Lenke til kommentar

Det stemmer, men du må vel ha en merchant skill på 75 før du får lov til det. Og jeg tror at 500 er max. (Men har ikke prøvet.) (Edit: var litt treig med å poste der, så noen kom før meg.)

Hvis ingen vil gi mer enn 1200 for det du selger, så får du selge det for 1200, eller eventuelt beholde det. Det blir penger nok av det etterhvert allikevel. (Det er nok en mening med dette, inflasjon tar vekk gleden med penger...)

Men ja, jeg har vel hørt at det finnes en mod som øker butikkenes maxpris...

Wizards Tower add-on'en legger til en ny selger hos Mystic Emporium som heter Aurelinwae, og hun har 2000. Men hun kjøper ikke våpen.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

hvis du skal investere må du være master i mercantile - 99 tror jeg.

og hvis jeg forsto riktig mente du at man kunne få mercantile skill å 500? høyeste skill man kan få er 99 uansett hvilken skill det er snakk om. (hvis du ikke kødder med konsollen da)

Lenke til kommentar
skill 75 = kan invistere i butikker så de har 500 mer gull

skill 100 = alle butikker i cyrodiil har 500 mer gull

6023384[/snapback]

Stackes disse to? Altså, hvis du er i level 100 og investerer i en butikk, får den + 1000 gullpenger?

Lenke til kommentar

Offtopic:

I tillegg kan du bruke haggle

Ja, det blir sikkert morsomt å bruke en hagle i en butikk :!:

Topic:

Jeg liker den butikken som ligger nærmest hovedporten og guildene i Anvil (Morvayn's peacemakers). Denne er raskest å komme til. Han har bare Apprentice skill, så jeg får ganske gode priser fra han. Og jeg mener at han har fått mer penger etterhvert. Jeg tror han hadde 800 i begynnelsen, og nå har han 1200, men jeg aner ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg har kommet litt opp i Mercantile skill?

Edit: Jeg har ikke mer enn 40 i skillen.

Endret av DidzisK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...