corge Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg klarer ikke spille eldre realmedia-filer med RealPlayer og heller ikke med mplayer. RealPlayer sier: "The content you are trying to play uses an audio codec that is obsolete and no longer supported. Please contact the content provider about using a supported codec." Mens mplayer krasjer i "decode_audio"-modulen. Alle andre (nyere) rm-filer spiller helt fint, både i mplayer og realplayer. Noen som vet om en codec eller player som kan spille eldre realmedia-filer? Jeg husker at for lenge siden da jeg fremdeles kjørte Windows på en av mine maskiner at det gikk fint å spille av der, og jeg er sikker på at filene ikke er korrupte. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) http://www1.mplayerhq.hu/homepage/design7/codecs.html Jeg har pleid å bruke essential codec pack, men var noe som ikke fungerte hos meg før jeg tok "all". De skal legges under /usr/lib/win32. Håper det fungerer da. Endret 1. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Evt. kan du prøve å laste ned en eldre versjon av RP? Men prøv først å legge inn essentials-pakka. All-pakka erstatter en del native-kodeker, har selv opplevd noen småproblemer med denne. Lenke til kommentar
corge Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Fungerte ikke med andre codecs, men det fungerte når jeg prøvde med siste versjon av mplayer. Siste mplayer ser ikke ut til å bry seg om jeg fjerner alle codecs jeg har installert heller - den spiller ihvertfall realmedia uten ekstra codecs eller ikke. Edit: Jeg synes forresten det er utrolig at RealMedia-folkene bare finner ut at de ikke gidder å støtte gamle versjoner av sitt eget opplegg lenger. Edit2: Fungerer forresten ikke likevel, den spiller, men lyden er veldig out-of-sync. Har prøvd med "essentials" og "all"-pakken. Endret 1. mai 2006 av corge Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 MPlayer har native støtte for eldre rm, så ingen codecs er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå