Mr_Sunde Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg har akkurat byttet ut hovedkort og cpu. Etter dette så har jeg ikke fått lyden til å fungere skikkelig. Oppstartslyden til windows kommer, jeg får kanskje spilt en sang eller to, så forsvinner lyden plutselig og kommer ikke igjen før restart av maskinen. Hadde først XP, byttet deretter til Win2000, men dette hjalp ikke. Har prøvd å bytte kortplass til lydkortet, men det hjelper heller ikke. Noen som har en god ide? _________________ AMD T-Bird 1.4GHz 512 MB Ram 60 GB HD ATI Radeon 7200 32 MB 19" Compaq Diamond A3D Monstersound 300 [ Denne Melding var redigert av: andefaen på 2002-10-03 07:18 ] Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Fjern drivere til lydkortet og legg inn på nytt. (og aldri bytt plassering av kort på hovedkortet etter skruing!) Legg det inn fra scratch og se til at det ikke er no IRQ eller minne reserverings problemer i "kontroll panel" - "System" Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 sjekk oxo etter installerte programmer evt drivere som kan overlappe driver initialiseringen under windows.. hadde selv et ***** advertise prog som ødela lyden min etter en liten stund etter restart.. men d var i win98 håper dette kan gi deg en pekepinne Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kanskje lydkortet ditt er ødelagt ? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Takk for svar. Skal prøve å få lånt et annet lydkort og teste med. Det er ingen feil på system -> device manager. Der står det at det fungerer fint. Skal prøve å formatere disken igjen og legge inn XP på nytt. Er det noen vits å endre IRQ innstillinger i bios? Alle pci spor står på auto. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Prøv å skaffe de nyeste driverne. Hvilket lydkort har du? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Lydkortet er et Diamond Monstersound MX300. A3D Lydbrikke(Aureal Vortex) 4 kanals lydkort. Har ikke funnet noen oppdaterte drivere, men XP støtter kortet. Kortet er ca. 3 år gammelt. [ Denne Melding var redigert av: andefaen på 2002-10-07 11:15 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Du kan jo se hvilke IRQ den har i Windows. Tror det står under "system information". Se om det er flere enheter som bruker samme IRQ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå