Gå til innhold

7900GT GPU voltmod uten Conductive Ink?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med det, men grafitt har mye høyere resistans enn f.eks. kobber eller hva det måtte være av vanlig leder materiale. Også blir det vel vanskelig å få markert opp en krets rett på kortet, tviler på at grafitt sitter spesielt godt på et laminert kretskort..

Lenke til kommentar

er det lurt å sette v-mod til 1.5 eller kan det ta kvelden på enkelte korter? 1.4 går til 650mhz? 1.5 går til 700mhz? 1.6/1.7 800mhz?

fungerer nibitor til 7900gt? det programmet som flasher biosen med nyere volt-instillinger.

Må en skrape av beskyttelse før en maler conductive paint over? sånn strømisolerende beskyttelse som finnes på noen kretser?

er det bare å male 1.4/1.5 volt la det tørke i 1 time eller to. sette på kjøler. starte maskin med 450mhz på 1.4 volt, så gå inn i coolbits å stille mhz opp. Eller er det lurere å starte maskin med urørt kort, inn i coolbits, sette mhz maks opp. så gjøre v-modd. Noen sa det var greit å modde med 450mhz, så det gjør vel lite.

Lurer egentlig bare på, alt en må huske på, ofte glemmer en ting. husker det var noen som glemte å skrape asrock hovedkort for å v-modde.l

Lenke til kommentar
er det lurt å sette v-mod til 1.5 eller kan det ta kvelden på enkelte korter? 1.4 går til 650mhz? 1.5 går til 700mhz? 1.6/1.7 800mhz?

fungerer nibitor til 7900gt? det programmet som flasher biosen med nyere volt-instillinger.

Må en skrape av beskyttelse før en maler conductive paint over? sånn strømisolerende beskyttelse som finnes på noen kretser?

er det bare å male 1.4/1.5 volt la det tørke i 1 time eller to. sette på kjøler. starte maskin med 450mhz på 1.4 volt, så gå inn i coolbits å stille mhz opp. Eller er det lurere å starte maskin med urørt kort, inn i coolbits, sette mhz maks opp. så gjøre v-modd. Noen sa det var greit å modde med 450mhz, så det gjør vel lite.

Lurer egentlig bare på, alt en må  huske på, ofte glemmer en ting. husker det var noen som glemte å skrape asrock hovedkort for å v-modde.l

6050786[/snapback]

Det her kommer jo helt an på kjøleren din. Har du stock kjøling skal du bare ligge unna voltmodding. Har du f.eks. VF900-CU kan du kanskje ta den til 1.5, har du vannkjøling kan du ta den til 1.75(maks). Men husk på at det er ikke kun GPU/minne temp du må passe på. Spenningsregulerings-ICene som sitter bakpå kortet (det er de små ICene nederst til "venstre") blir utrolig varme når GPU/minne drar mer spenning.

Lenke til kommentar

har vf900, vantec 2x80 pvi-vifte-hjelper vel litt. , hiper vifte oppfor, 120 til siden, hull i siden på kab, ligger på rundt 33 grader i kabinettet. ofte mindre. er varmt nå.

. så gtx bruker 1.5volt på 650mhz?

må jeg skrape disse punktene på bakplaten før jeg modder, før maling?

Eller skal en legge teip spor, fundament så støype litt maling i , hvor mye tid før etter operasjon tordensky jeg kan spille med kortet? holder 15 min?

har du moddet ditt skjermkort? 550mhz?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
har vf900, vantec 2x80 pvi-vifte-hjelper vel litt. , hiper vifte oppfor, 120 til siden, hull i siden på kab, ligger på rundt 33 grader i kabinettet. ofte mindre. er varmt nå.

. så gtx bruker 1.5volt på 650mhz?

må jeg skrape disse punktene på bakplaten før jeg modder, før maling?

Eller skal en legge teip spor, fundament så støype litt maling i , hvor mye tid før etter operasjon tordensky jeg kan spille med kortet? holder 15 min?

har du moddet ditt skjermkort?  550mhz?

6052375[/snapback]

Nei, kjører på stock volt. Hvor langt du klarer å klokke ditt på 1.5volt kommer litt an på hvor stabil kjerna di er. Skjønner ikke helt hvorfor du vil skrape på laminatet på skjermkortet, bare legg teip der du ikke skal "male" og mal ett lag. Hvis du har multimeter kan du sjekke om det oppstår kontakt mellom punktene når det har tørka. Det skal vel forresten stå på den malinga/blekket hvor lenge det skal tørke.

Pass nå på å ikke øk spenninga for mye på en gang, det er jo ikke godt å si hvor varmt det blir. Og pass på at ikke ICene bakpå kortet smelter, det hender nemlig når folk voltmodder. Men hvis du har en vifte som blåser bak går det vel greit.

Lenke til kommentar
disse IC`ene , hvis jeg legger en pentium 3 kjøleribbe over uten vifte, med såvidt lim termisk lim. aluminium, vill det kortslutte icene. eller går det greit å legge noe sånt over? tviler på det er lurt.

6053181[/snapback]

Det skal gå helt fint sålenge du passer på at verken ribba eller limet berører noen av pinnene.

Lenke til kommentar
http://home.no/oluu/66465300-O.jpg

så jeg kan legge en kjøler over disse brikkene , hvor er merket med sort X. med såvidt lim bare for å feste kjøleren. dvs, hele sort-X field blir dekket av en alu-plate-ribbe. limt forsiktig 2 hjørner.

6053596[/snapback]

Aha, trodde du mente små ribber som dekte kun ICene. Det er fullt mulig i teorien, det du tenker på. Men den blir vel fryktelig tung, og dekker kanskje mange ting den ikke trenger å gjøre, dvs at den isolerer inn varmen noen steder. Men så lenge den ikke berører noen ledende deler er det i alle fall ikke "farlig". Hvis den ikke knekker skjermkortet i to da. :!:

Forresten så er det ikke de ICene på det bildet som blir varme, det er de i hjørnet nederst til venstre.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

hjelp malte over med clas olson ingen respons samme temp samme auto-detect skal lissom være 1.4 volt. må jeg skrape 2 punkter for at det skal fungere?skrape lamerinering

nå har jeg skrapt disse to punkter og malt over enda engang til, fremdeles 1.2 volt, hva gjør jeg feil?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg har tatt et bilde av en brukbar kjøleløsning med revoltec.net ribber og en silent 60mm, hvordan kan jeg poste bildet? har 4 stk ribber igjen holder vel med 1, på baksiden av kortet, da alle de andre ic blir kalde iforhold, den ene var varm som en stekepanne. etter jeg tok kortet ut av maskinen og lot det ligge på bordet, selv etter en del minutt så var det glo varmt.

kortet på plass i pci-e porten så til høyre innerst, er det 3 stk sorte plast "ic", feste 1stk kjøleribbe med 2cmx2cm, evt et fall på 0.2mm på skrå så den fester seg på alle 3. Eneste en trenger går jeg utfra?

jeg gadd å lese på baksiden av esken til den strømledende malingen, påfør, vent 30 min påfør igjen. så vent 5 timer.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

hjelp, en blue-screen etter ny modding, restartet nå virker det.

hadde 700/800, suspekt voltmodd igjen, for dårlig, , trodde noe hadde gått gale. testet igjen kun 450mhz. viste seg å være ustabil modd, ustabil strøm. fjernet modden, tilbake til normalt. I mellomtiden klarte jeg å få strøm i meg nok en gang, ledningen som går til psu. Vær din egen lege sier jeg bare.

er alle fornøyde med den electro connector fra clas olson? er vel lett å slurve.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Herre jesus, hva er det egentlig du driver med? Blåskerm og elektro sjokk.. Får du blåskjerm på standard clocks? I så fall har du nok tabba deg ut kraftig. Om det er sånn at kortet ikke er mer stabilt/klarer mer mhz enn før, så virker modden rett og slett ikke. Jeg har noe sånn circuit repair kit selv, mistenker at det er for høy motstand i det. Som sagt, få tak i et multimeter hvis du ikke har og mål om det er kontakt. Det er rett og slett uansvarlig å gjøre noe sånn her uten multimeter, du går alt for fort fram synes jeg.

Lenke til kommentar
Herre jesus, hva er det egentlig du driver med? Blåskerm og elektro sjokk.. Får du blåskjerm på standard clocks? I så fall har du nok tabba deg ut kraftig. Om det er sånn at kortet ikke er mer stabilt/klarer mer mhz enn før, så virker modden rett og slett ikke. Jeg har noe sånn circuit repair kit selv, mistenker at det er for høy motstand i det. Som sagt, få tak i et multimeter hvis du ikke har og mål om det er kontakt. Det er rett og slett uansvarlig å gjøre noe sånn her uten multimeter, du går alt for fort fram synes jeg.

6081160[/snapback]

jeg mistenker at jeg gjorde en dårlig modd, hvor det burdte evt tørkes mer, blande innholdet i flaska mer, fordi ujevn strøm pga, modden. til slutt så fungerte det i coolbits,

700/800 1.4 volt. testet 5 min i 3dmark05, så veldig lovende ut. så frøys bildet i en cpu test. restartet en gang og testet auto-detect så ble det kun 450mhz. så tok jeg av voltmodden, og får 600mhz på gpu. så ingen skade skjedd her heldigvis, da må det være modden som må gjøres om.

den blue screenen må ha kommet av nok svingninger i volten pga modden, er vel det jeg ønsketenker på . hehe

selv med 1.4 volt så lå jeg på 39 grader idle.

har sånn 2x80 mm vifte under så hele kortet blir nedkjølt, på oppsiden så blir icene nedkjølt, så har forsikret meg mot varme iallefall. bruker lupe (brille-glass) til å ta bort noe maling som er for nærme andre komponenter så jeg prøver så godt jeg kan.

strømledningen lå løst på gulvet, skulle sette den i pcen, et lite støtt samt jordfeil bryter.

er jo stabilt med 600mhz i 3dmarks, spill, rthdribl_1_2

07.jpg

sies dette skal være best til å spotte artifacts

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...