Gå til innhold

Kjøpe klokke, hvilken? (6000k)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Jeg er i samme båt. Leter etter en klokke i den prisklassen. Har vurdert Tissot T-tuch. Den ser kul ut og har de fleste funksjoner. Den største usikkerheten ser ut til å være hvor vanntett den er. Står at den skal tåle ned til 30 meter, men jeg har hørt at den bør være godkjent ned til 100 meter for å bade med den. Ikke logisk, men likevel....

 

Jobbs

Lenke til kommentar
Skal si meg enig i at 6000kroner faller litt mellom stolene når det gjelder å sikre seg kvalitet, men du kan få en ganske så brukbar klokke til den prisen. Vil tippe du kan få titan-kasse og safirglass kombinert med et sveitsisk urverk. Forøvrig skrives det vel Tag Heuer?

 

Seiki og Citizen er vel japansk urverk (plastdeler), men holder nok i lange baner. Hvis trådstarter er ute etter kvalitet, ville jeg uansett satset på titan kasse og safirglass.

6027546[/snapback]

Min far har en Seiko til rundt 2500-3000, som er veldig pen til prisen. Selv har jeg det som her i tråden omtales som en "billig-Omega", og mener det er et utrolig godt kjøp. Denne kostet vel rundt 10K.

 

Så jeg vil anbefale trådstarter å enten kjøpe en klokke i prisklassen 2500-4000 eller spare sammen enda flere penger og kjøpe en til 9-11 K.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ffe304bd.jpg.orig.jpg
Lenke til kommentar

Må bare si at den "stratosphere" klokka ligna veldig på en

Breitling Navitimer, en klokke som forøvrig har listepris på 33320,-

for den billigste med lærstropp, 41250,- hvis du skal ha den med stållenke og 109100,- hvis du skal ha den med (og jeg siterer prislista) "18k gold case. Black dial, silver subdials. Corco strap, 18k red gold tang-type buckle"

 

Ta en titt selv www.breitling.com

 

Sikler selv på en Breitling Navitimer Heritage, må bare spare 10 kroner til dagen i 15 år først...

 

 

Hvis jeg hadde vært i den heldige situasjon at jeg hadde hatt 6000,- ville jeg sett meg om etter en pen seiko kinetic, de har mye tøft gjerne med stållenke og cronograph. Ellers så falt jeg personlig litt for en Breil i sort stål og rundt hus (http://www.creativewatch.co.uk/breil-watches/all-black-pvd-coated-watch-bw0167-large.jpg).

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Lite tips, se på ebay, da sparer du fort mye.

 

Har selv en Citizen klokke som jeg fikk for endel år siden, antar at den kostet rundt 1 høvding, funker aldeles utmerket og kommer nok til å vare, vare, vare og vare. En klokke til 6k vil ikke bestandig vare lengre enn en til 1-2k. Man betaler nok heller for andre ting, fristende å dra en parallell til klesindustrien.....

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg vet at forumet kan gjøre folk rare, men det er da måte på!

 

Klokke til 6k, som kun er til for å vise tiden?

 

Selv koster min rundt 3k, men det er Polar's sykkelpro klokke, og har andre funskjoner enn å bare vise tiden.

 

Har man nok penge tenker man ikke klart, det er sikkert!

 

Tenk hva man kan få for 6k da...

 

Kjøp en RÅ mobil istedet!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Har man nok penge tenker man ikke klart, det er sikkert!

Er du dum? Bare fordi man da har mulighet til å prioritere litt annerledes enn det du har mulighet til?

 

 

Tenk hva man kan få for 6k da...

Prioriteringer.. Mobil til 6k? Skal ikke den bare ringe og sende melding og sånnt? Får en helt ok mobil til 1k. Folk prioriterer forskjellig og da litt dyrere klokker har som regel overlegent urværk og lær iforhold til noe til 1-2k.

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...