Gå til innhold

Kjøpe klokke, hvilken? (6000k)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Armbåndsur til 6000,-?? Driter folk penger? :p

6021841[/snapback]

 

Trenger ikke å drite penger for å ha et armbåndsur til 6000 ;) Har hatt mange tivoliklokker til ~500 som har vart et år eller to før de har tatt kvelden. Har en klokke fra Tissot som jeg kjøpte for rundt 3000 ifjor. Like fin enda.

 

 

Det å kjøpe 6 billigklokker er i hvert fall bare tull. Kjøp heller en fin klokke. Da får du en skikkelig kvalitetsklokke som varer, pluss at du får små kjekke ting som ripefritt safirglass o.l.

 

Far min kjøpte en Certina klokke til komfen for nesten 30 år siden. Den kostet da 4-5 000. Funker fint enda :)

 

Tissot og Breil har mye fint.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Hei,

skal kjøpe meg en klokke nå og har et budsjett på ca. 6k. Har lyst på en stilfull klokke som kan avare lenge og som ikke er populær bare et paaaaaaar år. Noen som har noen ideer? Hva er bra merker? Takk :)

6020938[/snapback]

 

Finnes det populære klokker? *Går og tar en reality-check.*

Lenke til kommentar
jeg sier emporio armani, husker at jeg letet lenge for noen årsiden for å finne en klokke som var pen men ikke altfor dyr.. og endte opp med et armani ur som jeg har vært veldig fornøyd med

 

her er en link for de siste modellene:

http://store.emporioarmaniwatches.com/

 

disse ligger alle innenfor din budsjett ramme

 

uansett lykke til

6025654[/snapback]

 

Personlig ville jeg aldri kjøpt en armaniklokke dersom jeg var ute etter å kjøpe en klokke av veldig god kvalitet. Grunnen til det er ganske enkel: Armani er ikke en ren klokkeprodusent.

Lenke til kommentar

Jeg mener bare at det blir litt skeivt å bruke så mye som 6000,- på noe med så relativt lite bruksnytte som et armbåndsur.. Den ser fin ut, og den forteller deg klokkeslett og dato! Er den virkelig fancy har den kansje kronometer og stoppeklokke. :p

 

Mens de fleste andre ting du får for 6000,-, pyntegjenstander og accesories ekskludert, har som regel en del mer bruksnytte/bruksområder. Ikke bare det, men en student kan jo leve en måned på 6000,-. (om de 6000,- går til bare mat, kansje 2)

 

Men nå skal ikke jeg begynne å bable om sultende studenter i bergen eller noe, du har tydeligvis en stødig inntekt siden du kan bruke såpass på en klokke. :p

 

Jeg mener bare at bruksnytten er *altfor* liten i forhold til prisen.

 

edit: Når jeg tenker over det, har jeg en billigklokke fra spania som vel er kansje 10 år gammel snart, som fortsatt funker flott. Pen er den også. :p

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

Jeg har ei ganske pen klokke som jeg har brukt i 4-5 år nå. Har digital + analog klokkefunksjon, samt en del nyttige ting som stoppeklokke, alarm, dato, osv. Litt synd at den digitale delen bruker så mye strøm, for jeg måtte bytte batteri her om dagen :(

Klokka kosta vel noe rundt 1000 kr, +- når jeg fikk den ny. Er såpass fornøyd med Inex nå at dersom jeg skulle miste klokka en dag, så går jeg nok for Inex igjen.

Lenke til kommentar
jeg sier emporio armani, husker at jeg letet lenge for noen årsiden for å finne en klokke som var pen men ikke altfor dyr.. og endte opp med et armani ur som jeg har vært veldig fornøyd med

 

her er en link for de siste modellene:

http://store.emporioarmaniwatches.com/

 

disse ligger alle innenfor din budsjett ramme

 

uansett lykke til

6025654[/snapback]

 

Personlig ville jeg aldri kjøpt en armaniklokke dersom jeg var ute etter å kjøpe en klokke av veldig god kvalitet. Grunnen til det er ganske enkel: Armani er ikke en ren klokkeprodusent.

6025872[/snapback]

 

 

 

En klokke av veldig god kvalitet koster en del mer en 6000,

 

et veldig godt urverk og en kasse laget for å vare i en mannsalder

koster

 

det finns en rekke "swiss made" armbåndsur som som jeg også kunne tenkt meg,

men vi må over 15 000 kroner for å komme dit

 

nevner i fleng Longines, Baume et Mercier, Girard Perregaux, IWC, Jaeger LeCoultre, Omega (spesielt de klassiske seamaster modellene og constellation) og Tag Hauer

 

vet at man kan kjøpe "billige" omega og tag hauer, men for meg mangler disse

det eksklusive - for eksempel er ikke urhusene og armbåndene til disse klokkene

så raffinerte som som de dyrere modellene til både tag hauer og omega..

 

anggående urverkene i emporio armani's armbåndsur, selvfølgelig er ikke de i samme klasse som i et skikkelig urverk, men dette er da også mere "dress watches" hvor designet på hus og lenke er lagt vektpå..

 

swatch er jo også et eksempel på billige klokker som fungerer

 

eller så kan man jo alltids se på både seiko og citizen men for meg mangler de

det lille ekstra som gjør det gøy å bruke uret til hverdags for meg blir de litt pizza grandiosa, jeg blir mett og det får jobben gjordt men det er jo ikke særlig spennende..

 

 

 

som nevnt tidliger i denne tråden er jo finn.no et sted og se etter en brukt kvalitetsklokke, (klokker faller en del i pris straks de tas i bruk..)

 

uansett fortsatt lykke til

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at 6000kroner faller litt mellom stolene når det gjelder å sikre seg kvalitet, men du kan få en ganske så brukbar klokke til den prisen. Vil tippe du kan få titan-kasse og safirglass kombinert med et sveitsisk urverk. Forøvrig skrives det vel Tag Heuer?

 

Seiki og Citizen er vel japansk urverk (plastdeler), men holder nok i lange baner. Hvis trådstarter er ute etter kvalitet, ville jeg uansett satset på titan kasse og safirglass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...