sluffy Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Heihei. I russebilen har vi nå to forsterkere, en som driver et par 6*9 høyttalere (den til 649,-), og en som driver noe greier vi har baki. Batteriet er 60A, og dynamoen er original. Nå har vi lyst å kjøpe enda en av forsterkerne fra Clasohlson, vil batteri og dynamo klare å holde liv i dette, eller må vi kjøpe ny dynamo og/eller batteri? Mvh. sluffy Redigert: Forresten, går det an å brokoble den Clasohlson-forsterkeren ned til bare én kanal? Hvis ikke er det ikke spesielt aktuelt å kjøpe en til. Endret 1. mai 2006 av sluffy Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 vil tro dynamoen klarer det, men den kan hende den sliter litt på de dype bass slagene. Det som komme til å skje er at dere tapper batteriet. og et orginal batteri tåler ikke utladninger. CO forsterkeren går fint ann å brokoble. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Vi får skaffe oss et nytt batteri da. Vi blir kanskje sponset av Exide Sønnak, blir vi det skulle ikke batteriet være et stort problem. Batteriet i bilen er forøvrig ikke orginalt nå heller. At dynamoen sliter litt, det er vel ikke farlig? Vi har allerede brokoblet forsterkeren ned til to kanaler, men jeg spør igjen for å være helt sikker, kan den kobles ned til én? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg har aldri hørt om 4-kanals forsterkere som kan brokobles til én men.. Edit: CO-forsterkeren kan IKKE brokobles til én kanal. Biltemaforsterkeren kan. Og om dere setter inn større batteri så vil det også bli utladet om dynamoen ikke klarer å lade. Det vil bare ta mye lengre tid. Batterier oppgis forresten i Ah (ampéretimer) ikke A. 60Ah betyr at du kan trekke 60Ampére i 1 time (eller 1Ampére i 60 timer). Det går også an å kople sammen flere batterier for å få større kapasitet. Men igjen vil de bli utlada om dynamoen ikke holder mål. Kan evt. lade de med batterilader når bilen ikke er i bruk. Endret 1. mai 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hvis den ikke kan kobles til én kanal, driter vi nok i hele greien. Det var derfor det var en h bak a-en. Jeg skjønte ikke dette da jeg så på batteriet. Man lærer noe nytt hver dag. Det er selvfølgelig mye mer logisk at det måles i Ah enn A. Må bare legge til et raske spørsmål er. Noen som vet hvor jeg kan få tak i diskanthorn, firkantet type, tror det er 1"? Redigert: I følge manualen kan jeg koble to høyttalere og en sub på forsterkeren, det går ikke an å bare "fjerne" de to høyttalerne da? Da vil jo greien være bare én kanal. Endret 1. mai 2006 av sluffy Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Snakker du om Clas-forsterkeren nå? Jeg så at biltema-forsterkeren kan kjøre i 3-mode (2 høyttalere + sub). På Clas-forsterkeren ser jeg bare det står "Kan brokobles samt kobles for 2, 3 eller 4 kanaler." Du kan selvfølgelig koble på én sub men du vil jo da få en kanal til overs. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Snakker om Clas-forsterkeren ja. Den kan også kjøre 3-mode, hvis jeg da ikke tar med høyttalerne, men bare subben i den oppkoblingen, vil jeg jo bare ha en kanal, spørsmålet er vel egentlig om ting går til helvete da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det vil nok ikke gå til h3lvete men jeg tror ikke du vil få noe ekstra effekt. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Så det blir da det samme å kjøre en forsterker på hver høyttaler, i forhold til å kjøre to høyttalere på en forsterker, om jeg prøver meg på noe slikt. I så tilfelle er det rimelig heftig waste of money. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå