Ladort Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har veldig lyst å kjøpe XBOX 360 til mitt nye kinorom (m/prosjektor). MEN, jeg ser det vil bli et problem med signalkabler. Microsoft har jo vært så geniale at de har lagt absolutt alle signalkabler fra en spesialplugg. Lurer på hvorfor......... Så, for meg er altarnativene: 1) plasser XBOX under prosjektor og på en eller annen måte få det digital lydsignal bort til forsterker. Krever et kabelstrekk på ca 8 m. 2) plassere XBOX fremme ved lerret som krever et kabelstrekk for bilde på ca 8 m. Noen må da ha løst dette, er det blitt kvalitet skjøt e.l.? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Du kobler til din egen fiberkabel til advanced kabelen, så det er ikke noe problem å sende lyden mange meter. (hvis forsterkeren din støtter optisk spdif, noe den burde gjøre) Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Microsoft har jo vært så geniale at de har lagt absolutt alle signalkabler fra en spesialplugg. Lurer på hvorfor.........6020879[/snapback] Sannsynligvis for å slippe å ha 3-4 forskjellige sett med (fordyrende) uttak på baksiden av konsollen for å dekke de ulike konfigurasjonene folk sitter med. Ellers er jo dette eksakt samme utfordring du står overfor når det gjelder DVD-avspilling når det er litt avstand mellom projektor og surroundforsterker da... Og det har du vel allerede en fungerende løsning på? Hva med en switch-løsning der både DVD-signalene og 360-signalene når det gjelder bilde går inn i samme boks for så å gå videre til projektoren istedet for å trekke to separate sett med dyre kabler... Har du en litt OK forsterker så kan jo den fint switche mellom flere ulike bilde- og lydkilder. Plasseringen av selve 360'en har jo lite å si siden de trådløse kontrollerne har god rekkevidde. Endret 1. mai 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg ville ha valgt å sette xboxen nærmest lydkilden, med tanke på at det er billigere å kjøpe en kvalitets bildekabel, enn en kvalitets lydkabel. Edit; De fleste forsterkerne har vel en sånn switch innebygget? De fleste jeg har vært borti har det. Endret 1. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Ladort Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Du kobler til din egen fiberkabel til advanced kabelen 6021134[/snapback] Ok, så det finnes xbox kabel med skjøt til fiber. Kunne du linket produktet? Takker.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ok, så det finnes xbox kabel med skjøt til fiber. 6022471[/snapback] Alle Xbox-kabler har da optisk utgang så vidt jeg vet ?!? Den er plassert på den pluggen som går inn i selve Xboxen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå