Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU tar sikringa på hybelen..

Anbefalte innlegg

Våkna inatt av at strømmen gikk.. gikk ned å slo på sikringa igjen, men den gikk igjen.. så tok jeg ut kontakta til pc`en, å da gikk ikke sikringa.. men ide jeg satte i kontakta til pc`en så gikk den igjen, men ikke om jeg skrudde av på strømforsyninga... så jeg tok ut strømforsyninga av pc`en å la den på bordet, satte i kontakta, å vips der gikk sikringa igjen..

noen som vet hva som kan ha skjedd med min kjære psu?

og

har noen komponenter i pc`en tatt skade av dette?

og

kan noen av komponentene være grunnen til døden av PSU?

Endret av Nuppis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det med at strømmen går kan også være sikringen, har man for mye strøm på samme sikring så går den.... :thumbdown:

Sånt noe burde man også sjekke :thumbup:  :yes:

6022151[/snapback]

Det er riktig, men når han plugger i straumforsyningen trekker den ikkje stort, du må slå på maskina og bruke komponentene før straumen går opp. Og ein PC trekker uansett ikkje så mykje, 0,5 til 1 ampere kanskje. Derfor er det nok kortslutning i enheten som er årsaken til at sikringen går. Kan være jordfeil, men han veit nok forskjellen på sikring og jordfeilvern.

Lenke til kommentar

heh, var nok ikke for mye belastning.. menmen, åpna den igår å så noen komponenter som var svidd, å kjøleribbene hadde spenning, så noe galt var det iallefall.. ny strømforsyning står i pc'en nå.. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...