Gå til innhold

gaming pc 10k (amd)

Anbefalte innlegg

ska ha ny gaming pc.Ska bygge den selv. Har skjerm,mus,tastatur fra før av.

den ska være rundt 10k mak 11k minst 9k. ska ha multi-core cpu. ska være plexiklass i kabinettet.

alle de andre tinga te foruma mine ble sperret pga jeg ikke hadde lest retningslinjene(det har jeg nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke?

asus framfor xfx så sparer du 250kr, alle gt kort er identiske, samme kjøler,kort, eneste er klisteret på plasten på kjøleren, og bundle, spill en får med. Hovedkortet er svak på volt til ram og cpu.

6023532[/snapback]

Kjølerene er ikke identiske. XFX har god kjøler og høyere klokket kjerne enn standard. Dette er ideellt om kjøperen ikke skal overklokke. Volt på hovedkortet er ikke noe problem om overklokking ikke er aktuellt.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
ja vil vel det men hva er SLI? følger ikke så mye med nå får tiden

6023814[/snapback]

SLI er å koble flere skjermkort med grafikkbrikker fra nVidia i sammen på en spesiell måte. Det er dyrt, gir bedre ytelse og trekker mye strøm. Men det er ikke alltid det er verdt prisen, så du trenger ikke å satse på det.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Godt oppsett efikkan!

Tror vel ikke du trenger SLI, nei. Fordelen er at du har en ekstra PCI-E slot på Hket, og dermed kan du sette inn ett nytt skjermkort av samme typen senere, og få bedre ytelse. Men du får ikke dobbel ytelse i praksis.

Men tror vel egentlig ikke at det er så mye forskjell på det xfx kortet efikkan linker til (litt usikker på hvilket det er, SHG linkene funker ikke ordentlig her) Men ingen av Xfx kortene til 2702 ser ut til å være overklokket efikkan,.-og kjøleren ser helt lik ut.(kan nok være innvendige forskjeller, men likevel.

Tro nok heller jeg ville valgt Asus 7900GT kortet og ASRock - 939SLI-ESATA2 Hk. (får ikke til link) til 571 kr.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Skal du overklokke?

asus framfor xfx så sparer du 250kr, alle gt kort er identiske, samme kjøler,kort, eneste er klisteret på plasten på kjøleren, og bundle, spill en får med. Hovedkortet er svak på volt til ram og cpu.

6023532[/snapback]

Kjølerene er ikke identiske. XFX har god kjøler og høyere klokket kjerne enn standard. Dette er ideellt om kjøperen ikke skal overklokke. Volt på hovedkortet er ikke noe problem om overklokking ikke er aktuellt.

Hilsen,

efikkan.

6023564[/snapback]

kjøleren er en kobber, 200-300gram

vifta er 40mm, gul. ergo er det samme kjøler.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570897

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...rationId=186014

vivo/hdtv er forskjell.

8 forskjellige identiske kort

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...