The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det passer jo yperlig ... Da har du jo 1uke på å sende det tilbake om det ikke er det ... Kommer sikkert noen voltmods til dem og etterhvert hvis det blir mange nok som spør .... Lenke til kommentar
ekjr Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Kanskje har du fått feil kort ?Skjekk i Everest eller noe, men det har du sikkert gjort ... Kan være at nVidia har rettet opp i problemet med voltregulatoren og at det har blitt et annet layout på de nyere versonene ... Who knows 6772942[/snapback] Jeg venter ennå på det nye DFI hovedkortet mitt. Det systemet jeg har nå er AGP. Det står på selve kortet (klistermerke) at det er en 7900GT. Det er det jeg også har mistanke om, at kanskje de prøvde å fikse problemmet med voltregulatoren og i prosessen skiftet layout. Er ei uke til jeg får hovedkortet mitt. 6772984[/snapback] Kan du ikke ta et bilde av kortet så vi får se det? Interesant detta..... Får nok satt opp volten på det på en måte. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har prøvd og prøvd å ta bilder med min Nokia 6230, men kavaliteten er dårlig og kan ikke se noen ting på bildene. Skal se om jeg finner en god kamera noen sted. Har allerede lagt en tråd på VRzone om dette, men igjen, uten bilder og hovedkort for å teste er det ikke mye som kan gjøres nå. Jeg tenker på å beholde kortet (kan vel ikke sende den inn når jeg allerede har revd plastikken av boksen?). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Du kan sende det inn innen 14dager uansett hvor mye det er brukt ol. så lenge det kan sendes i samme mengde .... (Står i den norske loven) Om du hentet dette på lageret i oslo så vet jeg ikke åssen det er da det ikke tels da man ser varen før man betaler for den .... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Du kan sende det inn innen 14dager uansett hvor mye det er brukt ol. så lenge det kan sendes i samme mengde .... (Står i den norske loven) Om du hentet dette på lageret i oslo så vet jeg ikke åssen det er da det ikke tels da man ser varen før man betaler for den .... 6776229[/snapback] Njaaa, some say problem, other say opportunity. Kanskje det er en ny GT kort med forbedret design og fikset problemmer, og voltmodden skal jeg fikse på en eller annen måte. Skal beholde kortet og se hvordan den er. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Svarte f.... Nå gikk det ikke ann å klokke kortet mitt mye så mye lenger. Plutselig så hang allt seg mens jeg spillte. Måtte restarte. Fungerer greit på stock hastighet. Men når jeg trykker "detect optimal" låser skjermen seg og det dukker opp rosa prikker her og der..... Det er vel døfødt å sende beskjed til komplett at det ikke er mulig å klokke kortet lenger? De ville vel ikke brydd seg om det for 5 øre... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Svarte f.... Nå gikk det ikke ann å klokke kortet mitt mye så mye lenger. Plutselig så hang allt seg mens jeg spillte. Måtte restarte. Fungerer greit på stock hastighet. Men når jeg trykker "detect optimal" låser skjermen seg og det dukker opp rosa prikker her og der..... Det er vel døfødt å sende beskjed til komplett at det ikke er mulig å klokke kortet lenger? De ville vel ikke brydd seg om det for 5 øre... 6788149[/snapback] Kjør Deep Freeze testen i 3DMark06. Kommer den opp med masse artifacts på slutten av testen og henger seg på standard hastighet så er kortet ødelagt. Da er det bare å sende det inn Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Svarte f.... Nå gikk det ikke ann å klokke kortet mitt mye så mye lenger. Plutselig så hang allt seg mens jeg spillte. Måtte restarte. Fungerer greit på stock hastighet. Men når jeg trykker "detect optimal" låser skjermen seg og det dukker opp rosa prikker her og der..... Det er vel døfødt å sende beskjed til komplett at det ikke er mulig å klokke kortet lenger? De ville vel ikke brydd seg om det for 5 øre... 6788149[/snapback] Kjør Deep Freeze testen i 3DMark06. Kommer den opp med masse artifacts på slutten av testen og henger seg på standard hastighet så er kortet ødelagt. Da er det bare å sende det inn 6788234[/snapback] Husk å la den stå på loop i noen timer da Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kjør Deep Freeze testen i 3DMark06. Kommer den opp med masse artifacts på slutten av testen og henger seg på standard hastighet så er kortet ødelagt. Da er det bare å sende det inn 6788234[/snapback] Husk å la den stå på loop i noen timer da 6788434[/snapback] Det skal jeg gjøre Takk for tipset. Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 har nylig kjøpt et 7900GT selv, men har enda ike skaffet meg HK (venter på nForce 590) og jeg har da lyst til å ha ting klart til jeg får satt sammen hele sulamitten, er jo selvsagt nødt til å klokke kortet litt da og da lurte jeg på hvilket prog som benyttes for å klokke dette Nvidia kortet? har tidligere bare benyttet meg av ATI`s kort... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du kan bruke coolbits, rivatuner eller powerstrips. Atitool funker også med nvidia kort. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) fikk 600 på mitt, 700 etter 1.4 vf900 vantec 80mmx2 under pci vifte oppfor kortet revoltec kobber pluss 60mm vifte, i 120mmx2 kjøling kabinett med sidehull. kortet ser ut til å ha blitt skadet for det om. 7 prikker under oppstart av bios, ja 3-5 sekund etter maskinen er startet. i forskjellige farger, i windows kan jeg se dem i blå farger, som om det skulle være døde pixler. I bf2, så ser jeg streker. av og til blir "siloer" i grønnsaksfarger. en forvrenging. av og til blir det sånne forvrengningsfarger på enkelte ting innenfor en ramme. men mest streker på spesielle punkter som strekker seg gjerne over hele skjermen. har da kjølt disse "ic" så alt skulle være i boks. eneste tabben jeg har gjort vare å glemme å sette opp "mhz" etter jeg installere ny nvidia driver, fordi da blir mhz nulstillet så istedenfor 1.2 volt 450mhz, stod den på 1.4 volt 450mhz flere uker. må være det som kan ha gjort skade, uansettt, så har kjølingen vært maksimal til tross for varmen. så jeg vet ikke. er spent på deep freeze testen. får også små blinkende firkanter, men det er sjeldent, selv på 450mhz så er det 1 av 8 spill hvor jeg øyner artifacts, ser ut til det hender mest når jeg trykker kortet, kansje det skjer oftere når jeg bruker skygge,hdr etc mest mulig effekter når jeg flyr f.eks hvor kortet presses, uannset om det er 450- eller mer mhz. anyways, hvor mange har endt opp med skadet kort og hvordan er det å få byttet dem inn etter 4 måneder. prøvte 3d06 på vanlig hastighet uten oc på cpu. det frøys etter et par ganger. måtte restarte pcen. pluss blinkende firkanter, veldig få. samt en strek som kommer ut av noen og går over hele brettet. så da er kortet ferdig? vil det bli verre med tiden har jeg rettigheter til å få nytt eller tilsvarende f.eks x1900gt. tar det lang tid? Endret 3. september 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kortet mitt klarte etter 1.4v 680/1600 med coolbits autoklokking. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kortet mitt klarte etter 1.4v 680/1600 med coolbits autoklokking. 6842666[/snapback] Du klarer nok å presse memory til 1800Mhz minst.. Bruk ATItool Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kjør Deep Freeze testen i 3DMark06. Kommer den opp med masse artifacts på slutten av testen og henger seg på standard hastighet så er kortet ødelagt. Da er det bare å sende det inn 6788234[/snapback] Husk å la den stå på loop i noen timer da 6788434[/snapback] Det skal jeg gjøre Takk for tipset. 6793990[/snapback] Hvordan gikk det? Syns dette høres VELDIG ut som spenningsregulatorfeil... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kjør Deep Freeze testen i 3DMark06. Kommer den opp med masse artifacts på slutten av testen og henger seg på standard hastighet så er kortet ødelagt. Da er det bare å sende det inn 6788234[/snapback] Husk å la den stå på loop i noen timer da 6788434[/snapback] Det skal jeg gjøre Takk for tipset. 6793990[/snapback] Hvordan gikk det? Syns dette høres VELDIG ut som spenningsregulatorfeil... 6843012[/snapback] Det er spenningsregulatorfeil ja. Hadde nøyaktig samme problem selv. Sendte det inn og fikk pengene tilbake. Orket ikke satse mer på 7900 serien etter alt jeg leste rundt om på nett. Stor feilprosent. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) venter på et club 7900 gt det første funka dårlig :/ men uansett, jeg ser at det står: Memory Clock: 1320MHz Core clock: 430MHz på netshop sin side men,det er ingen som av de som var ramsa opp i første post som har minne på over 1000 her, why? er det fordi man må klokke ned minne for å få mer ut av core eller hva? Endret 11. september 2006 av ClaW64 Lenke til kommentar
grim Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 venter på et club 7900 gt det første funka dårlig :/ men uansett, jeg ser at det står: Memory Clock: 1320MHz Core clock: 430MHz på netshop sin side og det er ingen som har minne på over 1000 her, why? (hvertfall ikke av de som var ramsa opp i første post da ) er det fordi man må klokke ned minne for å få mer ut av core eller hva? 6844196[/snapback] Alle verdier som er ramset opp må ganges med to. Min 570/850 er altså 570/1700. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 ok da skjønner jeg =) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Alle verdier som er ramset opp må ganges med to. Min 570/850 er altså 570/1700. 6844208[/snapback] Hmm trodde man skrev core klokk først jeg men. Da lærte jeg noe nytt noe i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå