Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Benyttet meg av ukens tilbud på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321489&cks=WYO

 

Dette kortet er en suveren overklokker!! Ihvertfall i forhold til min gamle 6800GT. Jeg sjekket bare "omtimale frekvenser" og den spratt opp til 620/810!! Gikk fra 5500 3dmark05poeng til 9800!!

 

Har ikke en gang prøvd å få noe mere ut av det. Så etter første forsøk ser det slik ut:

 

Xfx 7900 GT @ 620/810 3Dmark05 9831 - Zalman VGA-Kjøler VF900

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyr den opp med 1,5 volt så er det bare å starte ;)

 

Du for det du trenger på biltema/clash olson uten om ekstra kjøling da !

 

Og har du lyst til og nå ekstra lang og få ennå mer for penga kan du modde denne litt så den passer og disse eller noe annet du har liggene som kjøler minne og sette litt kjøling på voltregulatoren og la en 120mm vifte båse på dette og du er i boks ;)

 

Har egentli planer om å gjøre det med mitt 7950gt når jeg får meg det hvis det klokker like bra som 7900gt som jeg regner med da jeg håper de er helt like uten om minne ;)

 

Edit: Hvorfor bruke masse penger på et 520M når man kan spare noen kroner og heller klokke det selv ?

 

Skjønner virklig ikke hvorfor folk kjøper 520M og kloke dem ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøpte et ferdig overklokket kort er at jeg har ødelagt et x850xt pe pga overklokking. Derfor tenkte jeg at jeg ikke skulle overklokke selv mer. Men jeg klarte selvfølgelig ikke å holde meg unna overklokkingen. :p

Det går jo ikke an å sitte med en pc som ikke yter det den er god for.

Jeg tviler på at jeg har plass til den cpu viften. Har litt mye i pci slotene.Tror jeg setter inn en sånn en og en vf-900cu kjøler. Tror ramsinks følger med kjøleren.

 

Edit: var litt krøll med linken

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar
Er det med stock kjøler ?

6727015[/snapback]

 

Regner med at den var siktet til meg. Det var ikke med stock kjøler nei. Det var med Zalman VGA-Kjøler VF900v som er en blanding av vifte og heatpipe.

6727420[/snapback]

jeppdet var deg jeg pointa til og jeg vet åssen vf900 fra zalman er ;)

6728205[/snapback]

 

Hehe. For det vet jo alle :p

Lenke til kommentar
Edit: Hvorfor bruke masse penger på et 520M når man kan spare noen kroner og heller klokke det selv ?

 

Skjønner virklig ikke hvorfor folk kjøper 520M og kloke dem ...

 

Fordi det var ukens tilbud og var veldig billig ;)

 

Dog så døde det første kortet jeg fikk og har akkurat fått erstatingen. Virker bra så langt. 585 på core og 1820 på mem. Men det som overrasker mest er det at stockkjøleren holder tempen til 63 grader :o

 

Bytte kjøler og få noen ribber på ramen så går det nok enda bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ser ikke bra ut :( Jeg har kjøpt en 7900GT hos netshop og fått den i dag. Etter å ha studert nøye skjermkortet ser den helt annerledes ut enn de som ble voltmoddet på VR-Zone og andre steder. Det området som skal voltmoddes med strømledende penn er nesten helt tomt og hele kortet ser annerledes. Er det noen som har også opplevd dette?

Lenke til kommentar
Kanskje har du fått feil kort ?

Skjekk i Everest eller noe, men det har du sikkert gjort ...

 

Kan være at nVidia har rettet opp i problemet med voltregulatoren og at det har blitt et annet layout på de nyere versonene ...

 

Who knows

6772942[/snapback]

Jeg venter ennå på det nye DFI hovedkortet mitt. Det systemet jeg har nå er AGP. Det står på selve kortet (klistermerke) at det er en 7900GT. Det er det jeg også har mistanke om, at kanskje de prøvde å fikse problemmet med voltregulatoren og i prosessen skiftet layout. Er ei uke til jeg får hovedkortet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...