Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Nå er jeg rett å slett forbanna. Fra å ha vært 2 dager i paradiset med 610/900 med stock Vcore, har kortet mitt gått over til å ikke kunne klokke en eneste mhz! Hvis jeg prøver meg på en klokk, får jeg artifacts over hele skjermen, og pcn låser seg. Av og til begynner skjermen å skru seg av å på. Har søkt litt på google, og det viser seg at dette er en kjent 7900GT feil, men har enda ikke funnet noen måte å løse dette på. Må vel rett å slett bare sende det inn på angrefristen... Men blir vel vanskelig da jeg har byttet kjøler..

6237878[/snapback]

 

Du skal sende det inn fordi det ikke vil overklokke lenger? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg rett å slett forbanna. Fra å ha vært 2 dager i paradiset med 610/900 med stock Vcore, har kortet mitt gått over til å ikke kunne klokke en eneste mhz! Hvis jeg prøver meg på en klokk, får jeg artifacts over hele skjermen, og pcn låser seg. Av og til begynner skjermen å skru seg av å på. Har søkt litt på google, og det viser seg at dette er en kjent 7900GT feil, men har enda ikke funnet noen måte å løse dette på. Må vel rett å slett bare sende det inn på angrefristen... Men blir vel vanskelig da jeg har byttet kjøler..

6237878[/snapback]

 

Du skal sende det inn fordi det ikke vil overklokke lenger? :roll:

6237894[/snapback]

 

Jau. Gidder ikke ha ett 7900GT som ikke klarer mer enn 450/1320, når jeg kjøpte det for å voltmodde, og forhåpentligvis klokke det til ett 7900GTX.. :p

Lenke til kommentar
Nå er jeg rett å slett forbanna. Fra å ha vært 2 dager i paradiset med 610/900 med stock Vcore, har kortet mitt gått over til å ikke kunne klokke en eneste mhz! Hvis jeg prøver meg på en klokk, får jeg artifacts over hele skjermen, og pcn låser seg. Av og til begynner skjermen å skru seg av å på. Har søkt litt på google, og det viser seg at dette er en kjent 7900GT feil, men har enda ikke funnet noen måte å løse dette på. Må vel rett å slett bare sende det inn på angrefristen... Men blir vel vanskelig da jeg har byttet kjøler..

6237878[/snapback]

 

Du skal sende det inn fordi det ikke vil overklokke lenger? :roll:

6237894[/snapback]

 

Jau. Gidder ikke ha ett 7900GT som ikke klarer mer enn 450/1320, når jeg kjøpte det for å voltmodde, og forhåpentligvis klokke det til ett 7900GTX.. :p

6237905[/snapback]

 

Åja, angrefrist :p . Tenkte på reklamasjon jeg...

Lenke til kommentar

Fra Guru3dforum:

 

Here's the long story on my side

 

I got the card a few days ago, installed my VF700CU heatsink. I overclocked it to 540/1700 but a few days later, the memory seemed to have crapped up on me.I tried to overclock it back up but my screen would just flash or have mass artifacts, yet my core speed could still reach 540mhz. After I read around about a protection that kicks in due to a high overclock, I was told by someone on the evga forums to try and reflash my bios.

 

Here's what he said

 

"My understanding from someone who has a lot more info than I do...is that the problem everyone is having relates to a voltage or heat control built into the 7900s that goes off prematurely, limiting how hot the memory gets but reducing stability. As a result, once the safeguard is triggered, cards are unstable at stock speeds and have to be downclocked. This can be triggered through normal use, but overclocking makes it a lot more likely. While the same thing will likely eventually happen again after a bios flash if you use the card the same way, it should reset your card and allow it to run as it did when you first received it."

 

Apparently a reflash reset everything.

 

He also said this

 

"I had a 7900 SC with this problem, and have been through two RMAed cards that had the same issue. I understand it's an NVIDIA problem that affects most if not all factory overclocked cards, but some cards may be more or less sensitive than others, and users who overclock are more likely to get hit. The bad news is they are working on fixing it but there is no fix as yet, the good news would be that the memory on the bad 7900s isn't permanently damaged."

 

Now we just gotta wait for nvidia to fix the safeguard that is triggered due to a high overclock, probably with a bios update

Lenke til kommentar
Hvor mye kan jeg forvente å klokke helt fint uten noe artifacts med en stock Club 3D kjøler?

 

legg meg til på listen da:Club3D stock@630/939 vf700

6239808[/snapback]

Kommer an på vmod, men jeg vil si maks 650/950. Men artifacts er ingen god måte å finne maks klokk på imho, 3DMark viser mye bedre punktet der kortet er klokket for langt.

Lenke til kommentar

Ut fra alt jeg har lest rundt omkring på andre forum nå, så ser det ut som om at det ikke er noe å gjøre med "Artifacts/OC" buggen, og man må rett å slett bare sende inn kortet igjen. EVGA hadde lovet å komme ut med en ny bios for omenlag 2 måneder siden, som skulle ordne opp i problemet, men ingenting har kommet. Nvidia gidder ikke jobbe med saken, da 7900GT er stabilt på stock mhz.

 

Det som er problemet, er at det er noen ICer på baksiden av kortet, som blir for varme. Når du da overklokker rammen og det blir for varmt, så slår vist nok en bryter inn, og alt blir da ustabilt over stock mhz. Er ikke 100% sikker på alt dette, men det er det jeg har fått inntrykk av etter å ha lest 5-6timer på andre forum.

 

Over og ut!

Lenke til kommentar

hadde dere lest alt så hadde dere kjølt ned icene før dere tweaket.

den ene blir så varm at du brenner deg etter å ha tatt ut kortet og lagt det på bordet, ventet en stund. så hvis den blir varmere med oc så går alt skeis. Iallefall med v-mod.

 

der finnes 3 stk. på høyresiden inn mot kabinettet

her skal legges en heatsink 1x1 noe sånt med thermaltape, helst ha en vifte som blåser over.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
hadde dere lest alt så hadde dere kjølt ned icene før dere tweaket.

den ene blir så varm at du brenner deg etter å ha tatt ut kortet og lagt det på bordet, ventet en stund. så hvis den blir varmere med oc så går alt skeis. Iallefall med v-mod.

 

der finnes 3 stk. på høyresiden inn mot kabinettet

her skal legges en heatsink 1x1 noe sånt med thermaltape, helst ha en vifte som blåser over.

6240877[/snapback]

 

Vet du om dette er noe jeg kan gjøre nå, eller er det en "bryter" ?

Lenke til kommentar
Fra Guru3dforum:

 

BIOS blablabla.. reset blabla

 

 

 

Flashe BIOS var det første jeg forsøkte, men det viste seg å være litt vrient på Club3D-kortet mitt.

 

Når jeg prøver, så får jeg bare to feilmeldinger.

 

"Unknown device ID = "noen tall"

 

og

 

"No nVidia adapers found"

 

 

Jeg brukte siste versjon av nvflash. Tror jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Fra Guru3dforum:

 

BIOS blablabla.. reset blabla

 

 

 

Flashe BIOS var det første jeg forsøkte, men det viste seg å være litt vrient på Club3D-kortet mitt.

 

Når jeg prøver, så får jeg bare to feilmeldinger.

 

"Unknown device ID = "noen tall"

 

og

 

"No nVidia adapers found"

 

 

Jeg brukte siste versjon av nvflash. Tror jeg ihvertfall.

6242108[/snapback]

 

Testet å flashe biosen på mitt POV kort også, men fikk heller ikke til. Har sendt mail til POVsupport, og spurt om de vet hva som er galt :p

Lenke til kommentar
et litt noobete spQrsmAl :blush: : Hvilket program mA jeg laste ned for og kunne se temperaturen pA skjermkortet? Har et xfx 7900gt... :) [sorry skrivingen, men jeg sitter pA et engelsk tastatur, blir litt forvirret ;) ]

6241853[/snapback]

Nyeste versjon av rivatuner kan logge temp. Skal du bare sjekke temp en gang i blandt kan du bruke driveren.

 

Hvis dere ser i vmod-tråden eller octråden på XS så er det folk der som har flashet bios, og da kan dere se hvordan de gikk frem. Ellers er det en på XS (er nok flere, men jeg tenker på en som engasjerte seg i 7900-trådene) som er ganske habil på området, men jeg husker ikke navnet hans nå.

 

Edit:

Dere med trøbbel kan lese denne.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Blir å sende inn kortet mitt nå, og kommer til å spørre om å få ett CLUB 3D kort istedet, virker som om at det ikke er så mange som har problemer med det :p Men ett spørsmål.. Heatsinksene jeg brukte på dette kortet, vil ikke de sitte dårlig på det neste kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...