Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig trenger du ikke potmeter her, det er bare om 1,55V ikke er nok på gpu ;) Jeg har lagt inn 3 brytere slik at jeg kan teste gradvis.

 

Har testet at allt fungerer nå, og moddene er bra. Mangler nå bare strøm til tec, psu kutter bare når jeg starter det opp :hmm: (bruker en annen psu til det).

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Ut ifra det jeg har lest, så er HDR en simulering av overeksponering og undereksponering av kamera eller i dette tilfellet menneskeøyet. Altså at det som er veldig lyst blir hvitere enn hvitt, og omvendt for det som er mørkt.

6229249[/snapback]

 

det som gjør at mig flyene blir hvite`?

lyspærer får mer watt i trappegangen på sharki tv-station

samt korridoren blir mørkere.

 

måtte vist restarte hele spillet for å aktivere fullt på fullt.

Lenke til kommentar
jeg klokket mitt 7900Gt her om dagen, ikke på min pc men en annen sin, kom til dette

630/940

6231612[/snapback]

Med stock kjøling og uten mods er det der en syk klokk! Hva slags stabilitet på den da?

 

eskarls: Må gjøre noe fysisk på korte her ja, bios er ikke mulig.

6231635[/snapback]

er ikke stock kjøler da, er en Zalman sak... hehe

Har ikke merket noe ustabilitet, og det yter bedre enn før, 3dmark giddet jeg ikke ta.. jeg ville bare se hvordan det var å klokke.

 

selv har jeg ikke noen særlig stor erfaring innen overklokking, men har klokket et X800Pro da, ellers ingenting

Lenke til kommentar
Da klarte jeg endelig over 6000 i 3dmark 06 :)

 

Score

Fikk cpu opp på 311x9 = 2799Mhz, og kjørte gfx på 610/888 =)

6232070[/snapback]

Slo meg med 32 poeng :p

 

Husker dessverre ikke hva jeg kjørte på, men cpu kjørte 2,7ghz :)

 

 

Edit

 

Driver og tester litt her. Med 2,85GHz og 665/885 fikk jeg rett over 6100 poeng ;) Men ser jeg har veldig lite poeng i forhold til klokk på skjermkortet, tror det kanskje kan ha noe med den eldgamle windowsen min :p

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Da klarte jeg endelig over 6000 i 3dmark 06 :)

 

Score

Fikk cpu opp på 311x9 = 2799Mhz, og kjørte gfx på 610/888 =)

6232070[/snapback]

Slo meg med 32 poeng :p

 

Husker dessverre ikke hva jeg kjørte på, men cpu kjørte 2,7ghz :)

 

 

Edit

 

Driver og tester litt her. Med 2,85GHz og 665/885 fikk jeg rett over 6100 poeng ;) Men ser jeg har veldig lite poeng i forhold til klokk på skjermkortet, tror det kanskje kan ha noe med den eldgamle windowsen min :p

6232084[/snapback]

 

Må ta voltmod jeg.. Komme litt høyere på kjernen :D

Lenke til kommentar
Noen som sikter mot 10k i 06 da? :green: Jeg kom over den her, og alt er luftkjølt! Imponerende må jeg si...

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=326684

6233880[/snapback]

Hvis jeg hadde vmoddet begge kortene mine og satt dem i SLI så skulle da vel 10k vært innen rekkevidde. Om jeg gidder å gjøre alt det der bare for å komme over 10k er en annen sak. Liten vits i å tweake et system jeg aldri får brukt synes jeg.

Lenke til kommentar
Noen som sikter mot 10k i 06 da? :green: Jeg kom over den her, og alt er luftkjølt! Imponerende må jeg si...

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=326684

6233880[/snapback]

Hvis jeg hadde vmoddet begge kortene mine og satt dem i SLI så skulle da vel 10k vært innen rekkevidde. Om jeg gidder å gjøre alt det der bare for å komme over 10k er en annen sak. Liten vits i å tweake et system jeg aldri får brukt synes jeg.

6234102[/snapback]

 

Pøh, jeg tror det ikke før jeg får se det! :green:

 

Så nå har du noen søvnløse netter foran deg :yes:

 

EDIT: Vil du ikke slå "R@ge" sin super-pc??

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg lite her.. Har kjørt 610/890 i 2 dager, og testet en del 3dmark. Hvis jeg tester dette nå, så får jeg masse artifacts, og 3dmark starter ikke engang opp, alt låser seg. Core går enda til 610 i coolbits, mens memory går til ca 730-740.. Er rammen blitt forkjølet? :) Andre som har hatt samme problemet?

 

Ser ut som om at dette skjer pga DELTA er på 20.. Kan teste å sette den til 0, og se hva som skjer.. :p

Endret av Daffa
Lenke til kommentar

Nå er jeg rett å slett forbanna. Fra å ha vært 2 dager i paradiset med 610/900 med stock Vcore, har kortet mitt gått over til å ikke kunne klokke en eneste mhz! Hvis jeg prøver meg på en klokk, får jeg artifacts over hele skjermen, og pcn låser seg. Av og til begynner skjermen å skru seg av å på. Har søkt litt på google, og det viser seg at dette er en kjent 7900GT feil, men har enda ikke funnet noen måte å løse dette på. Må vel rett å slett bare sende det inn på angrefristen... Men blir vel vanskelig da jeg har byttet kjøler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...