Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Atm bruker jeg en hjemmlaget vannblokk som bygger på TDX-designet, men siden jeg nå så loadtemp over 60 grader vurderer jeg å bytte, til Swiftech MCW50T (som har 80W tec). Pluss at jeg har enda en radiator jeg og skulle hatt med i systemet.

6216705[/snapback]

 

Over 60c ja, litt høyt :hmm: . Men vil virkelig 80w være kraftig nok til et overklokket 7900gt?

Lenke til kommentar

XFX7900GT som var på ukestilbud hos komplett

 

Orignalt var det 520/1500 og kjører det nå på 575/1750 med default volt. Har montert en VF700cukjøler.

 

Kommer til å slappe på vannkjøling når jeg får en conroe og øke volten på både minnet og core når den tid kommer.

 

 

 

@formann

Tror denne tråden tar opp det problemet. Iallefall inni der ett sted.

 

 

Edit: @ManagHead. Jeg har ett 172Watts element liggende hvis du har tenkt til å modde den kjøleren, det gir egentlig ikke så veldig mye ekstra siden det kjører beste på 24 volt. Ikke helt sikker på at den virker heller.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Samme kort som jeg har Veritas, 520M?

 

Mine gjør ca. 930 på minnet begge to mtp Atitool og den testen der, og de stoppet på rundt 550 og 570 på kjerna.

 

Vet ikke om 172W elementet er noe for seg om man ikke har 24V psu som du sier (og jeg må snart ha en psu til, kjører atm med 8 disker og, så med klokk på cpu og gpu samt et tec så begynner Mistn å slite!). Om jeg kommer på slike tanker så kan det hende du hører fra meg vertfall ;)

 

Sablabra, tipper jeg får loadtemp ca. det samme som vanntemp med det 80W elementet.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Jau, er samme kortet. Vet ikke om ATitool viser helt rett da det ser ut som det hikker litt. Tester ut litt mer selv senerer.

 

Har du testet 125 Mhz(var det ikke Mhz a?) på PCI-En forresten? Er vist noen som har fått økt klokk da.

 

Som han sier så kjører ikke 80Watt best på 12 volt det heller.

 

"neinienie. Kan ikke ha dette her"

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Har du testet 125 Mhz(var det ikke Mhz a?) på PCI-En forresten? Er vist noen som har fått økt klokk da.

6216890[/snapback]

125 Mhz? Er ikke det på faregrensen da?

6217039[/snapback]

Er ikke anbefalt å kjøre høyere nei, men skal visstnok gi høyere klokk. Jeg har ikke testet dette selv - enda.

Lenke til kommentar
Kan hende det, blir vel såpass lite tversnitt på streken at du får noen kiloohm ja kanskje :hmm: Er jo et stykke og.

 

Sonic, du har moddet? Hva du brukte da?

6209074[/snapback]

Jeg har faktisk ikke modder kortet mit enda :p

6217161[/snapback]

 

Så hva venter du på?? :green:

Jeg lurer på hva som klokker lengst 7800gtx 512mb eller 7900gt? :hmm:

Lenke til kommentar
7800GTX blir vertfall varmere og trekker mer strøm, og jeg tror og at med vmod så klokker 7900 lengre.

 

7800GTX har jo ganske syke spenninger, vertfall på ram.

6217191[/snapback]

 

Det blir mye varmere og trekker mye mer strøm ja :p

Så må du ikke glemme at man kan vmode 7800gtx og da, men da blir det vel litt i overkant med varme :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...