Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Ta en titt her, men tror ikke den fungerer. Du kan jo prøve den da, for det skal ikke skje noe galt verken om den fungerer eller ikke gjør det.. Men les gjennom tråden.

 

 

Noen som har tatt 1,3 eller 1,4V modden her? Jeg skal egentlig kjøre 1,3V nå, men merker ingen forskjell i temp. Noen som gjør det?

 

Har testet litt, og tror den fungerte likevel :p

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å ta 1,3 1,4 og 1,5V modden nå, men får ikke festet noe som helst i et av punktene (der alle skal på).

 

Hva slags tull er dette?

 

Merket av på bildet der jeg har problemer:

6120604[/snapback]

 

Lodder du, eller er det noe slags blyant-mod?

Hvis du lodder så må du helt sikkert skrape punktet litt, det pleier å være et lag utenpå. Feks. når en skal chippe en xbox må du skrape punktet til du ser kobberet, da er loddinga simpel ;)

 

EDIT: Eller bruker du ledende lakk elns?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Tenkte å ta 1,3 1,4 og 1,5V modden nå, men får ikke festet noe som helst i et av punktene (der alle skal på).

 

Hva slags tull er dette?

 

Merket av på bildet der jeg har problemer:

6120604[/snapback]

 

Lodder du, eller er det noe slags blyant-mod?

Hvis du lodder så må du helt sikkert skrape punktet litt, det pleier å være et lag utenpå. Feks. når en skal chippe en xbox må du skrape punktet til du ser kobberet, da er loddinga simpel ;)

 

EDIT: Eller bruker du ledende lakk elns?

6130298[/snapback]

Lodder ja, så ikke ut som om jeg trengte å skrape noe, men skal teste en annen mod i dag tenkte jeg.

Lenke til kommentar

Kan redigere resultatet mitt nå .. til 450 / 660. Klarer kanskje 460-470, men alt over det core eller RAM krasjer kortet.

Først får jeg noen små prikker her og der som er røde og grønne, så begynner skjermen å slå seg av og på. Etter 1min så er skjermen full av artifatcs, skjermen slår seg av og på, og jeg må restarte.

 

Om jeg bare dytter hastigheten rett opp i 600/900 så hender det at jeg får startet BF2. Skjermen ser helt jævelig ut i 10sek før jeg kommer inn i spillet, og alt fungerer bra helt til jeg går ut av spillet. Da må jeg reboote.

 

 

Møkkakort..

Lenke til kommentar
Kan redigere resultatet mitt nå .. til 450 / 660. Klarer kanskje 460-470, men alt over det  core eller RAM krasjer kortet.

Først får jeg noen små prikker her og der som er røde og grønne, så begynner skjermen å slå seg av og på. Etter 1min så er skjermen full av artifatcs, skjermen slår seg av og på, og jeg må restarte.

 

Om jeg bare dytter hastigheten rett opp i 600/900 så hender det at jeg får startet BF2. Skjermen ser helt jævelig ut i 10sek før jeg kommer inn i spillet, og alt fungerer bra helt til jeg går ut av spillet. Da må jeg reboote.

 

 

Møkkakort..

6146260[/snapback]

Har noen av de samme problemene jeg og!

Lenke til kommentar
Kan redigere resultatet mitt nå .. til 450 / 660. Klarer kanskje 460-470, men alt over det  core eller RAM krasjer kortet.

Først får jeg noen små prikker her og der som er røde og grønne, så begynner skjermen å slå seg av og på. Etter 1min så er skjermen full av artifatcs, skjermen slår seg av og på, og jeg må restarte.

 

Om jeg bare dytter hastigheten rett opp i 600/900 så hender det at jeg får startet BF2. Skjermen ser helt jævelig ut i 10sek før jeg kommer inn i spillet, og alt fungerer bra helt til jeg går ut av spillet. Da må jeg reboote.

 

 

Møkkakort..

6146260[/snapback]

Har noen av de samme problemene jeg og!

6149523[/snapback]

Jeg tror dette har noe med thøy emp på spennings ICene, og at dette bare påvirker 2D modus på kortet. Merka selv det, satt og spilte en stund og med en gang jeg gikk i Windows begynte skjermen å blinke.

 

Forresten, så synes jeg akkurat dette er dårlig planlegging av produsent, å lage kretsen slik at det blir ekstrem varmgang bak kortet. De kunne heller plassert disse ICene nær GPU kjerna på framsida.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Jeg har et Club3d 7900gt, det klokker til ca 530/1600 stabilt på vannkjøling. Jeg har kjørt 3dmark osv på ca 560/1660, men FEAR krasjer nesten umiddelbart på den klokken. Jeg hadde litt problemer til å begynne med ved skifting mellom 2d/3d- klokk, men ved å rette en vifte mot de beryktede IC-ene på baksida av kortet virker det stabilt. Skal antakeligvis putte noen ramsinks på IC-ene og voltmodde etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette har noe med thøy emp på spennings ICene, og at dette bare påvirker 2D modus på kortet. Merka selv det, satt og spilte en stund og med en gang jeg gikk i Windows begynte skjermen å blinke.

 

Forresten, så synes jeg akkurat dette er dårlig planlegging av produsent, å lage kretsen slik at det blir ekstrem varmgang bak kortet. De kunne heller plassert disse ICene nær GPU kjerna på framsida.

6150602[/snapback]

 

 

De aktuelle chippene har jeg montert kjøleribbe på. Det er også en vifte like ved som holder temperatur i sjakk. Når jeg kjenner på dem så de knapt lunka.

 

Det merkelige er, at jeg ikke hadde noen problemer de første 3-4 dagene. Vi er ikke alene om å ha problemer med disse kortene, så jeg tror nok nVidia har driti seg ut litt når de har designet kortet.

 

De er ikke alene om å ha driti seg litt ut .. jeg ble ganske furten når jeg fant ut at jeg ikke kan kjøre HDR og AA samtidig.

 

Kommer ikke til å kaste bort noe tid på å finne ut av dette. Kjøper like gjerne et x1900.

Lenke til kommentar

For de som husker tråden om EVGA kortene, der en EVGA representant hadde svart... så sa han at kjøling av disse ICene hadde null påvirkning for klokking eller stabilitet. Og det virket som det var støttet av at de som monterte kjøling ikke klarte å klokke noe høyere. Så jeg velger å stole på EVGA der.... (mulig at dette er annerledes for andre merker, men jeg ville ikke tro det)

Lenke til kommentar
For de som husker tråden om EVGA kortene, der en EVGA representant hadde svart... så sa han at kjøling av disse ICene hadde null påvirkning for klokking eller stabilitet. Og det virket som det var støttet av at de som monterte kjøling ikke klarte å klokke noe høyere. Så jeg velger å stole på EVGA der.... (mulig at dette er annerledes for andre merker, men jeg ville ikke tro det)

6151756[/snapback]

 

 

jeg satte en revoltec kobber på skjermkortet først uten vifte og modd, evt modd. 1-2 minutter etter maskinen var skrudd av og kortet lå på bordet så var det sånn du brant deg nesten ved å holde på heatsinken. den er vel 5 ganger tyngre en en zalman ramsink. så varmt blir det iallefall, og når folk skriver at problemer har løst seg ved å ha kjøling på dette, så forteller det at "evga" statement er tøv.

 

hdr+aa?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...