Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor overklokke det når man kan få kjøpt korta ferdig overklokka?

6106039[/snapback]

 

2000 kr i mellomlegg for GT og GTX er litt mer enn hva jeg har råd til å bruke på et skjermkort akkurat nå. XFX har GT kort på 560/1600, som med ekstra kjøling når 600/1800, og da synes jeg ikke det er verdt å betale 1500-2000 ekstra for 675/1600. Selv om et 7900GTX hadde vært best. Dessuten er det folk som elsker å modde, lodde og klokke. ;)

Lenke til kommentar
hvorfor overklokke det når man kan få kjøpt korta ferdig overklokka?

 

XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 675/1700Mhz

 

koster deg noen 100ringser ekstra forhold til orginal kortet

6106039[/snapback]

Fordi det er bortkastede penger å betale for en overklokk de aller fleste kan gjøre selv.

Lenke til kommentar
hvorfor overklokke det når man kan få kjøpt korta ferdig overklokka?

6106039[/snapback]

Hvorfor kjøpe ferdig overklokket når man kan overklokke selv, UTEN å betale noen ekstra 100-ingser?

6108493[/snapback]

Fordi gpu kjerna er mer stabil på de fabrikk-klokkede kortene.

Lenke til kommentar
hvorfor overklokke det når man kan få kjøpt korta ferdig overklokka?

6106039[/snapback]

Hvorfor kjøpe ferdig overklokket når man kan overklokke selv, UTEN å betale noen ekstra 100-ingser?

6108493[/snapback]

Fordi gpu kjerna er mer stabil på de fabrikk-klokkede kortene.

6109666[/snapback]

 

pøh!

Lenke til kommentar

nå ser jeg et utgaven koster 2600kr så det er et tilbud.

stabil og stabil, jeg mener gt cpuene har mye å gå på, som bevist i den ene testen på luft 800mhz. Det er verre med varmen, at komponentene på kortet sliter, det blir jo orden med ribber og vifte.

 

mye glede av å fixe litt på et kort å få evt. 300mhz mer på et skjermkort.

 

 

hvor mye mhz bør det være til et 7900gt 700mhz? Er det slik at 2.4ghz amd er flaskehals?

Lenke til kommentar
Haha! Vil gjerne at du fremlegger noe bevis for det, og hvordan har du sjekket at disse er mer stabile?

6110617[/snapback]

Nei, det er vel ren gjetning egentlig. Men leste jo her på forumet for ikke så lenge siden at XFX betaler ekstra til Nvidia for å få de beste kjernene. Kanskje bare et rykte?

Lenke til kommentar
Tror dere at det er håp att jeg kommer over 10k i 3dmark 05.

 

Har klokka cpu til 3 ghz og gpu tl 550/900 men får ikke mer enn 9850 poeng:( Hvor skal jeg få de siste poengene fra ?

6113012[/snapback]

Prøv å klokk delta+.

6113452[/snapback]

 

Åssen gjør man det ?

Lenke til kommentar
Jeg har et valg for å øke spenning i NiBitor, er det ikke unødvendig å gjøre noe fysisk på kortet da? Kan velge alle tenkelige spenninger på listen....

6120839[/snapback]

Hvilket kort? Å skifte spenninger i bios hjelper ikke på denne pcbn, men hvis du har evga co sc (eller hva det nå heter) så skal det være en bios ute for 1,35V, men ser ikke ut til at den fungerer så bra heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...