Gå til innhold

Hva er "best" av 2x17" og 1x21"?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en ny skjerm, også har jeg en 17" fra før så jeg lurer på om jeg skal kjøpe en 17" til for å ha dualskjerm eller om jeg skal kjøpe en 21" og selge 17". Er det noen som har noen synspunkter på det?

Legg gjerne ved anbefalinger av skjermer også, jeg har en NEC 1770NX nå som jeg kjøper en til av hvis det blir 2x17" også har jeg sett på en NEC 2170NX. Skjermen bør ha forholdsvis lav responstid :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 19" skjermer gir større total oppløsning, mens det vil bli en glippe imellom dem som du vil se. En annen ting er at blir langt og ikke så høyt. En 21" vil være noe høyere. En ting kan jo være å bruke en 21" med den 17" ved siden av. For 21" så er det vanskelig å finne noen som ikke er widescreen som jeg synnes er litt dumt. Å kjøpe en 17" synes jeg høres lite lurt ut, da er det bedre med en 17" og en 19", 2stk 19" ere eller en 21" pluss muligens den du har.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg bruker pcen til surfing og bildebehandling, så jeg tror egentlig en 21" er et litt bedre valg selvom det noen ganger er lurt å ha to skjermer. Hvis jeg skal ha to skjermer blir det hvertfall to like, altså 2x17" for å få det til å se penest ut på desktopen :)

Lenke til kommentar

Jeg ville da kjøpt 21" og droppet å selge den du har, du kommer nok til å slite med å selge den til noen pris der det vil være noe vits. Bare ta en titt hvor billige 17"ere er nå for tiden. De billgste går for ca 1500kr nye. Jeg synes i hverfall det er bedre med større skjem nå det gjelder biledbehandling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...