Gå til innhold

Abit KT7A-Raid - hva slags CPU?


kilroy2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykk Søk på venstre side.

Så skriver du inn Abitkt7a som nøkkelord(eventuelt raid i tilegg).

 

Da vil du få flere svar på ditt spørsmål enn det som kommer til å bli postet i denne treaden :wink:

 

Personlig har jeg et abitkt7a ver 1.0 og med den nyeste bios updaten kjører jeg en XP2000+ uten noe som helst problem......aldri hatt en eneste krasj av noe slag.....den har startet opp knirkefritt over 100 ganger hitill :razz:

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne mailen fra ABIT Tech:

"Dear Customer, Yes, KT7A-RAID v1.3 can support XP up to 2100+."

 

Dette fikk jeg fra komplett.no:

"Du kan bruke opptil XP2100 prosessorer på ditt hovedkort med den nyeste BIOSen installert."

 

KT7A stoetter altsaa AMD XP, problemet mitt er at min gamle CPU ble oedelagt ved shipping (Studerer I USA), og dersom jeg trenger siste BIOS for aa faa AMD XP til aa funke... da kommer jeg ikke langt... =/

 

Kommer BIOSen til aa starte selv om jeg ikke har siste versjon??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-04 05:36, skrev kilroy2:

KT7A stoetter altsaa AMD XP, problemet mitt er at min gamle CPU ble oedelagt ved shipping (Studerer I USA), og dersom jeg trenger siste BIOS for aa faa AMD XP til aa funke... da kommer jeg ikke langt... =/


Kommer BIOSen til aa starte selv om jeg ikke har siste versjon??


 

Det som skjer er att prosessoren ikke klarer å kjøre på den instillingen som den trenges for å kjøre på maks før du oppgraderer biosen.

du kan fint kjøre den på lavere instillinger før du oppgraderer biosen.

Lenke til kommentar

Alt vil sansynligvis fungere selv om du ikke oppdaterer biosen. Du vil bare se "Unknown CPU" undre oppstart eller noe "#¤%¤#&¤" . PC'n skal ellers fungere som normalt.

 

Du søker bare på nettet etter den nyeste biosen til KT7A-raid v1.3 så finner du en bios som støtter både XP2100 og harddisker større enn 137GB. (+ mye annet og bugfix) Bare last ned den biosen, pakk den ut og legg den på en boot-diskett. Start opp PC'n med disketten i og kjør den bios-flashen etter oppskriften så skal alt være i orden.

 

Sjekk denne siden: http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/17.sud

 

Klikk deg inn på Bios versjon 9R (det er den du skal ha)

Lenke til kommentar

Ingen årsak :smile:

 

Oj !! Jeg passerte visst 1000 meldinger for 3-4 meldinger siden. Jøss! Jeg vet ikke om jeg skal grattulere meg selv med bragden eller gråte over fritidssyslene mine.. :-/ Jaja, på tide å gjøre noe annet resten av fredagskvelden i hvertfall. God helg folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...