THX 1138 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Er det noen her som vet hvordan man lager en funksjon som kan ta imot et array i Dark BASIC? Hjelpefilen sa at syntaksen for DB-funksjoner ser slik ut: FUNCTION Name(Parameter List) Commands Go Here ENDFUNCTION Return Value Å ta imot et heltall, real number eller en string går greit. Slik som dette: Code: FUNCTION en_funksjon(a, b#, c$)print a, b#, c$ENDFUNCTION Hvordan man tar imot et array (husker ikke det norske ordet) har jeg imidlertid ikke klart å finne ut. Jeg vet forresten at dette skal være mulig, ettersom hjelpefilen nevner dette: "The same rules apply to arrays and parameters passed into the function.". Håper det er noen her som har peiling på Dark BASIC, som kan svare på dette. På forhånd takk for eventuelle svar. :smile: [ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-10-03 02:40 ] Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Skulle tro det var noe sånt da (ikke at jeg kan DarkBasic)... Code: FUNCTION en_funksjon(mittArray[])[i]//gjør et eller annet...[/i]ENDFUNCTION Hvis du deklarerer arrays med () eller [] må du ta med disse for å si ifra at argumentet er et array, vis kildekoden som ikke virker hvis vi skal kunne hjelpe. Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Takk for forslaget, men jeg har faktisk prøvd dette. Kan noe C++, nemlig. Jeg forstår absolutt ikke hva man skal gjøre for å få til dette i Dark BASIC. Jaja, foreløpig får jeg vel simpelthen la være å bruke funksjoner. Noe uvant, men det går rimelig greit. Takker uansett for forslaget. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå