Gå til innhold

Radeon X1800GTO vs Geforce 7600GT


Anbefalte innlegg

Hei! jeg har skal snart kjøpe meg nytt skjermkort, og jeg har lenge bestemt at jeg skal gå for et Radeon X1800GTO, men så har jeg titta litt rundt og sett at også Geforce 7600GT heller ikke er så dårlig, så det jeg lurer på er hvem av dem jeg bør velge og hvorfor?

 

Linker til skjermkortene!

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319688

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319014

 

Mvh Petter Omberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er omtrent helt på nivå, men 7600 GT ligger littegrann foran og koster mindre, så jeg mener du burde valgt 7600 GT.

Eventuelt sjekke noen tester før du kjøper.

6027662[/snapback]

 

 

ok, takk for svar! :love:

6027737[/snapback]

 

 

Ati's kort har bedre bildekvalitet enn Nvidia. Flere sider som har tatt dette opp, og har dessuten erfart dette selv. Har for øyeblikket kort fra Nvidia, men kan med hånden på hjertet si at mitt gamle 9800pro fra Ati hadde mye bedre bildekvalitet enn mitt nåværende Nvidia kort. Mitt neste kort blir fra Ati. Dessuten er vel ikke forskjellen på ytelse så veldig stor mellom de to valgene. Kanskje litt i 3dmark, men når det kommer til fps i spill så yter de vel relativt likt. :hmm:

Lenke til kommentar
De er omtrent helt på nivå, men 7600 GT ligger littegrann foran og koster mindre, så jeg mener du burde valgt 7600 GT.

Eventuelt sjekke noen tester før du kjøper.

6027662[/snapback]

 

 

ok, takk for svar! :love:

6027737[/snapback]

 

 

Ati's kort har bedre bildekvalitet enn Nvidia. Flere sider som har tatt dette opp, og har dessuten erfart dette selv. Har for øyeblikket kort fra Nvidia, men kan med hånden på hjertet si at mitt gamle 9800pro fra Ati hadde mye bedre bildekvalitet enn mitt nåværende Nvidia kort. Mitt neste kort blir fra Ati. Dessuten er vel ikke forskjellen på ytelse så veldig stor mellom de to valgene. Kanskje litt i 3dmark, men når det kommer til fps i spill så yter de vel relativt likt. :hmm:

6027799[/snapback]

 

hadde et ati radeon 9600XT før og det var jeg stor fornøyd med, men ble veldig usikker nå :ermm:

Lenke til kommentar

Det ernok ikke stor forskjell i ytelse på kortene. Men det er neppe noe serlig forskjell i bildekvalitet. HW.no skriver ett lite avsnitt om bildekvalitet på alle testede kort. Kan ikke huske å ha sett noe kort der bildekvalitet har trekt ned.

Dessuten lager 7600GT nok minst varme og støy.

Ville klart tatt 7600GT.

Lenke til kommentar

Swank:

Ut ifra oppsette ditt så skjønner jeg hva du mener.... 6600GT korte suger masse i forhold til ATI kortet... På mer enn en måte... Har samme kortet vel, kan hende du har PCI-Ex og jeg har AGP og Gainward, men det korte suger masse :blush: ! Greit i 2D, men helt håpløst i 3D...

 

Til mom015:

Noen sverger på sin grav til ett eller annet merke... Jeg er en nVIDIA fan, men kunne ha tenkt meg å prøve ATI... Hva jeg ville anbefale er å sjekke frekvensen på minne og core og hvor mange pixel pipes og shadere korta har. Minimum burde ligge på 12 pipes og 8 shadere, frekvensen på minne og core bør ligge på rund 1000 og 450-500...

 

Good luck out there... :!:

 

 

LordWolfy

Lenke til kommentar

Her er en test http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/2...x1800gto/1.html

 

Riktignok med 7600GT OC men det gir vel et bilde.

 

The contest between the GeForce 7600 GT and the Radeon X1800GTO is a close one where performance is concerned. The reference clocked GeForce 7600 GT is slightly slower than the Radeon X1800GTO, but BFG Tech's 7600 GT OC is fast enough to give it a slight performance edge. Ultimately when performance is so close, the decision comes down to price and other considerations.
Lenke til kommentar

Swank:

Ut ifra oppsette ditt så skjønner jeg hva du mener.... 6600GT korte suger masse i forhold til ATI kortet... På mer enn en måte... Har samme kortet vel, kan hende du har PCI-Ex og jeg har AGP og Gainward, men det korte suger masse :blush: ! Greit i 2D, men helt håpløst i 3D...

 

Til mom015:

Noen sverger på sin grav til ett eller annet merke... Jeg er en nVIDIA fan, men kunne ha tenkt meg å prøve ATI... Hva jeg ville anbefale er å sjekke frekvensen på minne og core og hvor mange pixel pipes og shadere korta har. Minimum burde ligge på 12 pipes og 8 shadere, frekvensen på minne og core bør ligge på rund 1000 og 450-500...

 

Good luck out there... :!:

 

jo takk, det kortet jeg ser på har 575mhz/1500 og tror det har 12 pipelines, men shadere vet jeg ikke!men tusen takk for alle svar, blir nok et 7600Gt ja :thumbup:

Lenke til kommentar
jo takk, det kortet jeg ser på har 575mhz/1500 og tror det har 12 pipelines, men shadere vet jeg ikke!men tusen takk for alle svar, blir nok et 7600Gt ja :thumbup:

6028209[/snapback]

 

Tror du gjør et godt valg :)

 

For now though, the GeForce 7600 GT gets our recommendation in the mid range. BFG Tech's card is slightly overclocked (albeit by not that much), which does provide a slightly better gaming experience than the reference card. If you've got a GeForce 6600 GT and are looking for something a bit faster, this card should provide you with a whole new level of gaming performance.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
For now though, the GeForce 7600 GT gets our recommendation in the mid range. BFG Tech's card is slightly overclocked (albeit by not that much), which does provide a slightly better gaming experience than the reference card. If you've got a GeForce 6600 GT and are looking for something a bit faster, this card should provide you with a whole new level of gaming performance.

6028257[/snapback]

 

 

LOL! Alt er bedre enn Gainward 6600GT AGP!! :D Den korte suger masse!!

Lenke til kommentar
For now though, the GeForce 7600 GT gets our recommendation in the mid range. BFG Tech's card is slightly overclocked (albeit by not that much), which does provide a slightly better gaming experience than the reference card. If you've got a GeForce 6600 GT and are looking for something a bit faster, this card should provide you with a whole new level of gaming performance.

6028257[/snapback]

 

 

LOL! Alt er bedre enn Gainward 6600GT AGP!! :D Den korte suger masse!!

6028391[/snapback]

 

Nå har jeg ikke Gainwards 6600GT, så jeg klarer å kjøre de fleste nye spill brukende :-) , men det var selve bildekvaliteten jeg synes var bedre på ati kortet.

Ati's X1k serie skal ha adskillig bedre bildekvalitet ifølge testen som bit-tech gjennomførte. I konklusjonen kan en bl.a. lese

 

"We feel that NVIDIA's hardware suffers from having lower realistically playable image quality - high quality anisotropic filtering is a given on the Radeon X1900-series cards, meaning that they are in a different league on the image quality front. If you're looking for the best-looking pixels in the business, you should be using an ATI Radeon X1900XT or Radeon X1900XTX. That's not to say that NVIDIA's filtering quality is outstandingly bad, it's just not as good as its competition."

 

Testen med mange bilde eksempler kan leses i helhet på http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/1..._roundup/1.html

 

:p

Lenke til kommentar

Nå har har netshop 7900GT inne til 2450kr, tenkte bare jeg skulle si i fra.....

Vet ikke hvor stramt budsjett du har, men jeg ville på det sterkeste anbefale deg å gi de 450kr...... du får såååååååååååå mye bedre ytelse.

 

Hva bruker du PC-en mest til forresten. (Hvilke spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...