Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ja. og når jeg først skulle ha bredbånd så tok jeg kontakt med bredbåndsguiden. og da anbefalte de meg Bluecom fordi det var den leverandøren de hadde fått minst klager på ... ta og ring dem selv ... 6025162[/snapback] Bluecom har blitt litt anderledes etter at Ventelo kjøpte de opp, de har slitt med og få tilbake den gode gamle servicen i og med Ventelo har snudd opp ned på det meste opp til flere ganger. I det siste ser det ut til og ha blitt endel bedre og jeg vil tro de kommer tilbake til sitt gamle nivå når ting kommer i gjenge igjen. Hvor "uavhengig" bredbåndsguiden er stiller jeg store spørsmål ved, de anbefaler nok kun de som de har avtaler med, f.eks var de veldig negative til fiber selv om de nå har endret litt på teksten på sidene sine. Og anbefale xDSL over fiber er jo galskap etter min mening. 6026030[/snapback] Ja jeg er klar over oppkjøpet. og med det oppkjøpet medførte det mange forandringer f.eks at de flytta adresse på hovedkontoret... og da vil servicen du får pga omleggingen også være litt dårligere... de sa det selv på hjemmesida at ting kan ta litt lenger tid pga omleggingen... det er fortsatt de samme som jobber der.. Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Bluecom er helt klart de jeg vil anbefalle. Kundeservicen har vært litt dårlig, men dette er bare blitt bedre og bedre. Anbefaller dem på det sterkeste Capt_dsl Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hva med Direct Connect.? Hørt mange gode erfaringer om dem. 6026387[/snapback] Ja, hvorfor nevner ingen dem? Hadde fra dem før. God service og rimelig grei oppetid, men gikk over til Bluecom senere. Ser i dag at de har rimelige og hyggelige priser, spesielt den 6 mbiten. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Er faktisk fornøyd med telenor, har vert nede i 10 min elns på 1 og 1/2 ÅR... Kan anbefales, kundeservice er helt OK! (Dette er MINE erfaring(er)) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 For de som har lest endel på dette forumet så er det bare en ting som er sikkert. Noen kunder er det som klager hos alle. Direct Connect f.eks finnes det en tråd på akkurat nå som sliter vel så mye som NGT :!: Hovedinntrykket mitt er at ADSL2+ routermodemene ikke henger helt med på notene. Dette fører til mange klager som linjene til ISP ikke er årsaken til... Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg har hatt nextgentel i 5-6 år, på flere forskjellige steder. Har flyttet linjen, oppgradert, rutere tatt av lyn flere ganger osv. Aldri hatt noe som helst å klage på, nextgentel har ordnet opp. Hvis du har et problem med bredbåndet ditt som ikke løser seg, så er det gjerne feil på linjen et sted, og da har det lite å si hvem du sender pengene dine til hver måned er min oppfatning. Har nå adsl2+ på to forskjellige adresser og det funker bra begge steder. Måtte bytte den ene ruteren fra zyxel til thomson, men det gikk overraskende fort, selv om det var i den perioden der alle adsl2+kundene gikk bananas fordi ruterene ikke funket. Endret 2. mai 2006 av bo1e Lenke til kommentar
Espein Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Er faktisk fornøyd med telenor, har vert nede i 10 min elns på 1 og 1/2 ÅR... Kan anbefales, kundeservice er helt OK! (Dette er MINE erfaring(er)) 6031349[/snapback] Har hatt Telenor nå i 3 mnd. Fra søndag til idag(onsdag) har nettet vært så godt som nede, vi har ikke kunnet gå på en eneste internettside, kom bare såvidt innpå MSN. Ringte og sendte mail til de, men eneste de sa var at det ikke var noen problem med linjen, det var nok ruteren eller brannmuren (som alltid får skylda). Værste av alt er at de ikke klarte å innse at det var et problem med linjen. jeg sa at alle her jeg bodde hadde samma problemet som meg, men NEI, det var nok ruteren/brannmuren sa de.. Det var sånn at jeg fikk lastet ned ting, men ikke lastet opp (Tror det var kanskje fordi vi ikke fikk lastet opp noe ikke internett funket?) At det er mulig å være stappa i hode, DÅRLIG service vil jeg kalle det. Idag var heldigvis feilen fikset, etter 3-4 døgn.. Skuffet over Telenor der.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Trenger du stabilitet vil jeg anbefale Telenor. 6026107[/snapback] Jeg tror man ikke kan hevde at det er store forskjeller på seriøse xDSL-leverandører når det kommer til stabilitet. Det finnes ikke to like xdsl-linjer og ergo vil stabilitet stort sett avgjøres av linjekvaliteten mellom deg og sentral. De fleste ISP-er er omtrent like raske/trege med og fikse feil. 6026411[/snapback] Exactly... Ditto situasjon med ping (fram til kjernenettverket anyway). Ditto situasjon med mulig hastighet som du kan få skvist ut av linjen. Tross alt så bruker jo de forskjellige leverandørene nøyaktig det samme utstyret, koblet opp i de samme sentralene (vel, i nesten alle tilfellene ihvertfall), og med som regel de samme ruterene. Det hadde jo derfor vært dirkete underlig om èn leverandør da kunne skilte med betydelig mer hastighet eller bedre stabilitet over en konkurrent, gitt de samme fysiske forholdene. Derfor, skal du velge en ISP så velg etter følgende kritterier: - Produktutvalg - Pris - Support Sjansen for at problemer oppstår vil være tilnærmet lik uansett leverandør (men selvfølgelig, et selskap med god support vil kanskje ta betydelig kortere tid med å fikse problemer når de oppstår). -Stigma Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Er faktisk fornøyd med telenor, har vert nede i 10 min elns på 1 og 1/2 ÅR... Kan anbefales, kundeservice er helt OK! (Dette er MINE erfaring(er)) 6031349[/snapback] Har hatt Telenor nå i 3 mnd. Fra søndag til idag(onsdag) har nettet vært så godt som nede, vi har ikke kunnet gå på en eneste internettside, kom bare såvidt innpå MSN. Ringte og sendte mail til de, men eneste de sa var at det ikke var noen problem med linjen, det var nok ruteren eller brannmuren (som alltid får skylda). Værste av alt er at de ikke klarte å innse at det var et problem med linjen. jeg sa at alle her jeg bodde hadde samma problemet som meg, men NEI, det var nok ruteren/brannmuren sa de.. Det var sånn at jeg fikk lastet ned ting, men ikke lastet opp (Tror det var kanskje fordi vi ikke fikk lastet opp noe ikke internett funket?) At det er mulig å være stappa i hode, DÅRLIG service vil jeg kalle det. Idag var heldigvis feilen fikset, etter 3-4 døgn.. Skuffet over Telenor der.. 6033555[/snapback] Det har ikke skjedd hos meg ! Noen barn er heldige andre ikke så... Lenke til kommentar
steveak Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvor er den tråden? Trodde jeg fikk med meg de fleste sakene... Å dra en linje mellom NGT og Direct Connect er vel å ta hardt i. Søk på DC, og du finner forbausende lite negativt. Og motsatt med NGT. Tilfeldig? Kanskje. Faktum er at DC har svært god kunnskap, høy servicegrad og fair priser. Ikke kanonbillig men heller ikke svindyrt. Mitt inntrykk er i hvertfall at DC kanskje er Norges beste landsdekkende ISP med svært stabile linjer, knallgod (og rask) service samt greie priser på de fleste produkter. Men nå er jeg ikke noen noldus heller da, fikser mye selv - og akkurat derfor setter jeg pris på å få snakke med noen som har peil når det er noe jeg lurer på. Uvurderlig å få et [email protected] å diskutere med, spør du meg. Direct Connect f.eks finnes det en tråd på akkurat nå som sliter vel så mye som NGT :!: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=571261 Sorry det var Dataguard jeg skulle skrive... Har hørt mye bra om Direct Connect jeg også, men det finnes nok noen misfornøyde kunder der også. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg og kan slenge meg inn her. Som tidligere nevnt i en annen tråd, er jeg hastighetshore og hopper dit linja er raskest. Dette har da gjort at jeg har vært innom en rekke leverandører. Jeg har hatt Telenor, BlueCom, Tele2 og nå NextGentel. Av disse kan jeg anbefale BlueCom og Tele2. Var kjempefornøyd med både kundeservice, hastighet i forhold til hva jeg ble lovet, pris og stabilitet. Nextgentel og Telenor kan råtne for min del... Eneste grunnen til at jeg holder ut med NGT er den raske linja og det faktum at jeg brukte 8 måneder på å få den levert (!!). Lenke til kommentar
pentimoss Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Takk for alle svar og anbefalingene. Jeg tror DirectConnect er litt for dyr for mitt student budsjett. Valget står mellom Telenor, Bluecom og Combitel. Telenor pga de anbefalingene som har blitt gitt her, og damen som bodde her i leiligheten før jeg overtok den hadde bredbånd fra Telenor og har aldri hatt problemer. Bluecom pga all den positive omtale her. Har egentlig ikke hørt så mye om Bluecom og Combitel før nå. Det virker som at mange leverandører har dårlig support til en viss grad, med NGT som topper listen på dårlig support. At de får lov å ha denne praksisen er myndighetenes feil, synes jeg. Det var en forumbruker (bo1e) som nevner at hvis det er en feil i linjen til kunden som ikke løser seg, spiller det ingen rolle hvem som er leverandør. Etter min mening er det veldig feil å se på det på den måten. Fordi problemene løser seg ikke av seg selv, det er leverandørs ansvar å løse det. Også må leverandøren ha god nok kapasitet og vilje til å ordne oppi ting. I mitt tilfelle så hadde Telenor levert bredbånd til de som bodde her før uten en eneste problem. Så dette kan ikke være et så stort problem som ikke kan løses. Det er en annen (Ludacris) som klager at det tok 3 dager for Telenor for å fikse linje. Jeg har forståelse på at folk bli irritert (jeg er i samme situasjon), fordi det er ganske frusterende å miste forbindelse særlig hvis man er avhengig av det i jobb/skole sammenheng, og at det er enda mer irriterende når supporten prøve å bortforklare ting, med feks brannmur/antivirus osv. Nå er det 13+ dager siden jeg mistet bredbåndsforbindelsen. NGT har fått meg på nett med ISDN hastighet, men den faller ut hele tiden og har måtte gå uten noe forbindelse i mange dager på rad. Har ringt NGT mange ganger for å få vite hva som er status på saken. Svaret er at en seniorkonsulent ser på saken (fremdeles... ) og at han ringer meg i løpet av dagen/kort tid. Etter mange henvendelser uten at de sier noe konkret, enn det som står overnfor, så spurte jeg om de kan si noe om når denne linjen blir klart. Kundebehandleren kunne bare si at de har ingen leveringsgaranti på sine tjenester, så de kan ikke si en eksaktdato og jeg kan ikke basere meg på at jeg kan ta eksamen hjemme som planlagt. Tirsdag for 9 dager siden kom det en montør for å sjekke linjen, og fant ingen feil. Da ble det sagt at det er feil i ruteren og at den må byttes. For å spare tid så reiste jeg selv til NGT og hentet en ny ruter men det var til ingen nytte. Jeg ga dem frist til i går for å i det minste si hva som har blitt gjort og å fortelle når de kan fikse det, hvis ikke kommer jeg til å skifte leverandør (det kommer jeg til å gjøre uansett, kan ikke risikere å gå gjennom dette engang til). Selvsagt sender de 3 mail på under 1 time og 15 minutter (de har ikke sendt en eneste på 12+dager) og i en nevnes det at senior konsulenten har nå sett på saken, og at jeg må ha en annen type ruter. En Zyxel Preimum ruter, og alt kommer til å fungere fint med den, vist. Da har jeg faktisk prøvd 4 rutere. Få håpe at Zyxel ruteren som jeg venter på nå kommer til å fungere inntil jeg har fått byttet leverandør. Har surfet på kundesidene til NGT for å finne kontraktsiden. Men, finner den ikke. Vet noen om den ligger fremdeles på nettet? Jeg må bare se om det faktisk stå at de ikke har leveringsgaranti. Kontraktene har sikkert blitt forandret siden jeg ble kunde der. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hadde samme problemet i et år nå, bytta så til Mimer.no (adsl.no) og der fant de ut at det var for dårlig fysisk forbindelse en plass (pakketap). En montør fiksa linja ute i felten, for dårlig koblet i stolpen. Dette er noe NGT ikke greide å fingeren ut for å fikse, skylte alltid på meg. Om jeg hadde plugget inn kabelen osv. Hastigheten hos ngt var nede i 20Kbit i den siste tiden. Samt at de påsto at jeg ikke har linje for mer en 2Mbit. Linjen min kan gi meg 5Mbit uten støy og 7Mbit med støy, foretrekker det første. Er strålende fornøyd med Mimer.no og deres kundeservice, det er litt ventetid hos dem men de svarer tross alt tilbake på mail og telefoner. De gjør alt for å hjelpe. Endret 11. mai 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg vil også klage litt på ngt : Synes det er tåpelig at de har det kundesjemaet for klaging når de ikke gir tilbakemelding eller leser det for den saks skyld. Jeg ville ikke ringe å bruke ørten kr i telefonregn; på sist regn. var ca 200 kr til ngt kundeservice... Jeg sendte inn 2 skjemaer med ca 2 ukes mellomrom, og etter 3 uka uten noe svar så ringte jeg inn allikevel... Og da jeg snakket med en av supportkarene (grei kar da), hadde han hentet fram det jeg sendte inn og begynte å lese på skjemaene! Og det virket ikke som de hadde lest gjennom dem før!! Hva er da vitsen med å sende inn skjemaer hvis de ikke skal lese gjennom dem før jeg ringer inn uansett. Og han satt og leste mens jeg var på telefonen . Fant ikke ut hva som var galt med linja heller men han skulle sende saken videre, så jeg krysser fingrene, ba også om å få tilbakemelding på mail,, så jeg håper de gjør det,, er liksom litt greit å vite at det skjer noe.. Edit: men jeg synes de er ganske greie på kundeservicen deres da, når en først kommer igjennom Endret 11. mai 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Har inntrykk av at de vegrer seg for å sjekke linja fysisk. Telefon nettet er jo tross alt gammelt mange steder, vedlikehold trengs. Å måle med et apparat hjemme hos deg om linja fungerer eller ikke er for dårlig i dag, det er mye mer belastning med ADSL en vanlig telefoni. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) To kompiser av meg har Direct Connect. De har absolutt ingen problemer med linja! Ganske stabil linje, og god support hos Direct Connect. Vurderer å bytte til dem jeg også, siden jeg nå har BlueCom! Jeg ble tvangsflytta fra Catch til BlueCom, pga. Ventelo kjøpte opp Catch. CATCH COMMUNICATONS AS er et firma som aldri blir glemt hos meg! Den beste ISP'en i Norge som har vært. Endret 11. mai 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
N_B Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hva med www.start.no/bredband/ ? Noen som har erfaringer med dem? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har Telenor, hvet at de ikke er billigst men kundeservice har vært meget imøtekommende, den ene gangen linja var nede for meg, men det var ikke deres feil var en gravemaskin som gravde over kabelen så full honør til Telenor, pluss at en får med lisens kode for norton internett security og i canal som er en gratis side for deg med telenor adsl med musikk fullverdige spill og filmer. Lenke til kommentar
kentyboy Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 To kompiser av meg har Direct Connect. De har absolutt ingen problemer med linja! Ganske stabil linje, og god support hos Direct Connect. Vurderer å bytte til dem jeg også, siden jeg nå har BlueCom! Jeg ble tvangsflytta fra Catch til BlueCom, pga. Ventelo kjøpte opp Catch. CATCH COMMUNICATONS AS er et firma som aldri blir glemt hos meg! Den beste ISP'en i Norge som har vært. 6081656[/snapback] Det var nok motsatt at det var catch som kjøpte opp bluecom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå