pentimoss Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg har NextGenTel ADSL og er kjempe lei problemer med linjen, elendig kundeservice og oppfølging. De tar deg ikke seriøst i det hele tatt. Etter at jeg flyttet i november har linjen vært ustabil og NGT har lovet å fikse det i desember, og sendte ny ruter osv, men ingenting har skjedd, tross utallige meldinger. De svarer deg rett og slett ikke. For noen dager siden mistet jeg linjen fullstendig, under et viktig møte. Er nettstudent og er avhengig av en god og pålitelig linje som kan brukes til å overføre store filer osv. Det er kjempe kjedelig å miste linjen nå, rett før eksamen. Skal ha hjemme eksamen i et fag som skal tas på pc’en hjemme i midten av mai. NextGenTel kunne bare informere at linjen har falt ut og de kommer til å fikse det snarest mulig. Han som jeg var kundebehandler var heldigvis en grei kar. Etter ca. en times feilsøking med ruteaktivering osv. klarte kundeservice for å få meg på nettet til 'ISDN' hastighet. Målt til 53,3 kilobits per sec . Kan jeg stole på at NGT klarer å ordne dette? Tror ikke det, etter det jeg har lest på nettet om NGT, spesielt når det skjer at linjen faller ut. Dessuten har jeg ikke hørt når evt. tekniker/montør kan komme. Virker litt diffuse når mann ikke vet hva som skjer. Har de gode nok rutiner på dette, tror ikke det, men HÅPER det. Ville gjerne høre om noen som har hatt lignende problemer med NGT linjen som NGT klarte å ornde. Før i tiden hvis det var feil i telefon linje var det bare til å ringe feil melding og Telenor fikset det veldig fort. Hva er det som er så vanskelig når det gjelder bredbånd? Er det en annen teknologi eller er det rett og slett leverandører som ikke gidder å bruke penger? Jeg har nå bestemt at jeg skal skifte leverandør. I dag betale jeg 398,- for 2000/600 (har aldri fått 3500 som det står i ngt sine sider). Kan og vil gjerne betale noe mer. Det som er viktigst for meg er at leverandøren er til å stole på, dvs hvis noe gå galt at ting bli fikset og mann ikke må vente i evigheter med usikkerhet for å få levert den tjenesten mann betale for. Kan dere her på forumet anbefaler noen. Endret 1. mai 2006 av pentimoss Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg kan på det varmeste anbefale Bluecom god kundeservice, pålitelighet, pris og kvalitet link i signatur. Hyggelige og snakke med... husker engang IP-telefonboksen(ja har det også fra bluecom) ble ødelagt under tordenvær... ringte dem og de sendte med en gang en ny så jeg fikk telefonen tilbake fortere en jeg kunne håpe på gir den hastigheten de lover også... har faktisk litt over det jeg betaler for. Endret 1. mai 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
z00l Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har selv slitt med NextGentel i over et halvt år. Går ikke en eneste dag uten at jeg må restarte routeren fordi nettet er borte. Hadde de første 5 månedene en SHDSL fra NextGentel og nå over til ADSL2+ med en hastighet som synker for hvert minutt. Kan forøvrig nevne at jeg har vært kunde hos DirectConnect og hatt en 2mbit SDSL fra dem i 1 år og 3 måneder. Nedetiden for HELE perioden er på ca 1 time noe som må kunne sies å være sinnsykt bra med tanke på 450 dager i drift med mye overføringer etc. Anbefaler dem på det sterkeste. Mvh z00l Lenke til kommentar
crom7icc Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 må bare føye meg til her med å klage på ngt hehe har tenkt å gå over til bluecom jeg også da jeg betaler for adsl2 linje fra ngt og routeren synker inn på 10mb men gir 1.3mb ut igjen til pcène... har vel fått 5-6 routere fa ngt og den eneste som har gitt full speed igjennom var 546`n jeg fikk av de men den låste meg ute fra nettmøtene jeg bruker i forbindelse med min jobb... så nå har jeg fått beskjed fra min arbeidsgiver at jeg står i fare for å miste jobben fordi jeg ikke kan utføre den grunnet ustabil/dårlig linje... jeg må i likhet med mange andre restarte routeren x antall ganger i døgnet da hastigheten synker til under 100kb.. men det rare er at jeg har mellom 7 og 800kb i opphastighet så det er ned hastigheten som suger big time.. og jeg tør ikke tenke på hvor mye penger man har tapt pga linjen til ngt... og når man ringer de så er det alltid hos meg feilen ligger... enten sier de at jeg har spyware/virus på pc`n eller så påstår de at router osv er koblet opp feil.. og de kan vel vurdere om de muligens kan sende ut en montør for å sjekke linje etc men de synes ikke det er noen vits da de ifølge sine datasystemer (som tydeligvis bruker win95 ler) ikke ser noen problemer på min linje.. så nok er nok i morgen den dag bytter iallefal jeg isp Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har bare opplevd positivt med bluecom jeg også. Har ikke hatt noe nedetid det året jeg har hatt internett fra de. Ikke har nettet fallt ut heller Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Vel, ikke forvent stort bedre kundeservice hos Bluecom. Men funker først linja, er den stabil og fin. Får du problemer, er det ikke mye hjelp å få. MVH TommyL Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kan Start.no være eit alternativ? Har ikkje lest mange erfaringane om dei, men prisane var veldig fine og dei nyttar linjene til Telenor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har vært borti flere (ngt, Tele2, BlueCom, TeleNor ++). Synes ikke noen av dem er skiller seg positivt ut. Alle satser kun på å selge deg mest mulig til lavest mulig pris (Ingen satser på kvalitet og litt høyere pris...). Litt tilfeldig hvor mye problemer en får (avhengig av geografisk beliggenhet.) Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har testet noen forskjellge leverandører, og har mye med de forskjellige aktørene å gjøre i jobbsammenheng. Er man på jakt etter stabilitet og gode linjer er det Catch som gjelder. De har riktignok blitt kjøpt opp av Ventelo, men de har valgt å beholde alle løsningene og utstyret som Catch benyttet. Så lenge du kan få Ventelo til å levere en linje på Catch sin infrastruktur vil du få en super linje med upåklagelig stabilitet. Har de ikke bygget ut sentralen du er koblet til blir det værre, for da leier de linjen av telenor. Noe som er lite heldig med tanke på evt. feimeldinger eller endringer av linje. Feks kan det ta 2-3 uker å få endret hastighet eller IP-adresse. Jeg har selv en catch linje, og i løpet av 2-2.5år har jeg hatt 2x10min nedetid. Dette var annonsert nedetid der jeg fikk beskjed 1 uke i forveien både på mail og SMS. Jeg valgte for noen mnd siden å gå for ADSL2+, og hadde regnet med noen småproblemer i forbindelse med overgangen. Dette slapp jeg. Alt falt på plass som det skulle. Det som er litt trist er at ventetiden på support har steget noe etter at Ventelo tok over. Tidligere tok det ca 10-20sek å få svar, nå er man oppe i 10-15min så vidt jeg vet. En liten trøst er at med Catch sine linjer, så slipper man å ringe support med unntak av de gangene man vil ha endringer. Liten vits å ringe support når alt fungerer som det skal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Vel, ikke forvent stort bedre kundeservice hos Bluecom. Men funker først linja, er den stabil og fin. Får du problemer, er det ikke mye hjelp å få. MVH TommyL 6024364[/snapback] neivel? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har høyrt fleire som sliter med kundeservice frå Bluecom, hadde eg vært i dine sko ville eg haldt meg unna. Det er sjølvsagt forskjellig frå person til person, men nokre leverandørar har fleire klager enn andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har høyrt fleire som sliter med kundeservice frå Bluecom, hadde eg vært i dine sko ville eg haldt meg unna. Det er sjølvsagt forskjellig frå person til person, men nokre leverandørar har fleire klager enn andre. 6025141[/snapback] Ja. og når jeg først skulle ha bredbånd så tok jeg kontakt med bredbåndsguiden. og da anbefalte de meg Bluecom fordi det var den leverandøren de hadde fått minst klager på ... ta og ring dem selv ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hmm, fått feil inntrykk på forumet eg då. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Ja. og når jeg først skulle ha bredbånd så tok jeg kontakt med bredbåndsguiden. og da anbefalte de meg Bluecom fordi det var den leverandøren de hadde fått minst klager på ... ta og ring dem selv ... 6025162[/snapback] Bluecom har blitt litt anderledes etter at Ventelo kjøpte de opp, de har slitt med og få tilbake den gode gamle servicen i og med Ventelo har snudd opp ned på det meste opp til flere ganger. I det siste ser det ut til og ha blitt endel bedre og jeg vil tro de kommer tilbake til sitt gamle nivå når ting kommer i gjenge igjen. Hvor "uavhengig" bredbåndsguiden er stiller jeg store spørsmål ved, de anbefaler nok kun de som de har avtaler med, f.eks var de veldig negative til fiber selv om de nå har endret litt på teksten på sidene sine. Og anbefale xDSL over fiber er jo galskap etter min mening. Endret 2. mai 2006 av agvg Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 jeg kan anbefale Bluecom på det varmeste, aldri problemer, veldig god oppetid og lav ping. Epz. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Støtter opp om at BlueCom har tapt seg etter at de ble kjøpt opp. Man skal ikke velge BlueCom og forvente gull og grønne skoger. Hakket bedre enn NGT, men får du problemer med linja er ikke BlueCom sin support så mye å skryte av den heller alltid. Dersom NGT linja di fungerer og du slipper å ha noe med support å gjøre er NGT definitivt det jeg vil anbefale. Trenger du stabilitet vil jeg anbefale Telenor. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 støtter også bluecom. En styrke de har vs NGT er at du kommer til en konsulent ganske så raskt når du ringer, og de er også ganske behjelplige. Har hatt linje fra dem siden desember, har frem til nå bare positive erfaringer bortsett fra at de brukte noe lengre tid på å koble meg opp enn det de lovet. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Bluecom fungerer plettfritt her ja! henger meg på den Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hva med Direct Connect.? Hørt mange gode erfaringer om dem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Trenger du stabilitet vil jeg anbefale Telenor. 6026107[/snapback] Jeg tror man ikke kan hevde at det er store forskjeller på seriøse xDSL-leverandører når det kommer til stabilitet. Det finnes ikke to like xdsl-linjer og ergo vil stabilitet stort sett avgjøres av linjekvaliteten mellom deg og sentral. De fleste ISP-er er omtrent like raske/trege med og fikse feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå