Gå til innhold

Windows Media Player 11 lansert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som har lagt merke til "hakk i plata" noen ganger?

( Ca-ca-ca lifornia.....)  :hmm:

6116602[/snapback]

Nei, men har oppdaget at dette programmet er det mest lettdrevne programmet av alle jeg har prøvd. Lettere enn Foobar forresten. Foobar bruker litt over 8 mb, mens WMP11 bruker i underkant av 8 mb minne.

iTunes: 46,264 kB

Foobar2000: 8,388 kB

WMP 11: 7,900 kB (fortsatt beta)

Dette kan jo ha noe med cache-kjøring av musikkfilene å gjøre, men det er ikke tvil om at iTunes er et mye mer ressurskrevende program enn sine konkurrenter.

Edit: Nei, jeg har ingen problemer med avspillingen, men husk at dette er en pre-beta av beta 2. ;)

6116665[/snapback]

WinAmp drar 10 MB i maksimert modus med spilleliste og Media Library, men minimerer du det til tray drar det snaue 4 MB (når den spiller musikk selvfølgelig).

Og WMP9 drar ikke mer enn 6 MB. ;)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Jeg har ikke den view greienne som var på den gamle jeg...

Er bare sånn her..

Så jeg vil farege det som ikke er svart (altså gråt) svart:

bl3vn.th.jpg

6117728[/snapback]

Da må du skinne det slik som man gjør i XP.

Skifter ikke MediaMonkey ut, men lar WMP spille av musikken. MediaMonkey får heller gjøre det den er best til, nemlig å sortere musikken i mapper med albumgrafikk og rette id3-tag'er og konvertere filer.

Lenke til kommentar
Hvordan skinner man da? :ermm:

6117825[/snapback]

Da må du forandre wmploc.DLL i "windows\system32"-mappen.

Men helt alvorlig, jeg ser ikke noe gale i å ha det slik som det er. Lesbarheten er tre ganger bedre slik den er nå. :)

Lenke til kommentar
WinAmp drar 10 MB i maksimert modus med spilleliste og Media Library, men minimerer du det til tray drar det snaue 4 MB (når den spiller musikk selvfølgelig).

Og WMP9 drar ikke mer enn 6 MB. ;)

6117752[/snapback]

I full modus drar WMP, 9 mb ram. Ikke ille når det vises masse albumgrafikk og grafiske elementer. Det er dessverre ikke representativt for hvor rask spilleren er i bruk, men heller hvor mye ressurser som er til overs. Jeg foretrekker å ha full kontroll og da er ikke "tray" et valg for meg. Da foretrekker jeg WMP sin verktøylinje.

Lenke til kommentar

er dere sikre på minnebruken? det er vel ikke noen andre tjenster som kjører i tillegg til selve wmp? har mine mistanker. ingen umdf.exe, wmdbexport.exe, wmfdist11.exe eller andre mediaplayer prosesser kjørende?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
er dere sikre på minnebruken? det er vel ikke noen andre tjenster som kjører i tillegg til selve wmp? har mine mistanker. ingen umdf.exe, wmdbexport.exe, wmfdist11.exe eller andre mediaplayer prosesser kjørende?

6118326[/snapback]

Nei, jeg har 44 prosesser som kjører når jeg ikke bruker WMP og 45 prosesser når WMP blir startet. Minnebruken på min hovedmaskin er kun 6.500 kB når den er minimert til verktøylinjen.

Lenke til kommentar

Regner med det er den offisielle Beta-2 som ligger her nå? Eller er den ikke sluppet enda? Hvis den er sluppet, er det noen som vet om en annen side hvor de har denne (nyeste) versjonen som slippes i dag? M$ siden klager på at jeg kjører Server 2003 SP0, og ber meg laste ned SP1 (jeg bruker XP x64).

Edit: Fikk lastet ned fra et annet sted på M$ sine sider, men det står ikke om det er en gammel versjon eller om den ble sluppet i dag. Noen som har oversikt?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Regner med det er den offisielle Beta-2 som ligger her nå? Eller er den ikke sluppet enda? Hvis den er sluppet, er det noen som vet om en annen side hvor de har denne (nyeste) versjonen som slippes i dag? M$ siden klager på at jeg kjører Server 2003 SP0, og ber meg laste ned SP1 (jeg bruker XP x64).

Edit: Fikk lastet ned fra et annet sted på M$ sine sider, men det står ikke om det er en gammel versjon eller om den ble sluppet i dag. Noen som har oversikt?

6119098[/snapback]

Dette ser ut til å være den offisielle versjonen. :thumbup:

Skal oppdatere førstepost!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Det skal ganske mye til før jeg går fra Winamp til Windows Media player. Mao hvis ikke denne nye versjonen har noe veldig viktig som jeg bare må ha, så kommer jeg ikke til å laste den.

6119218[/snapback]

:roll:

- Urge

- Albumgrafikk

- Design (lol)

- Urge (nevnte jeg det kanskje?)

Helt seriøst; prøv produktet først. Liker du det ikke, så er det jo bare å avinstallere det.

Lenke til kommentar

programmet la seg ikke i "legg til / fjern programmer" hos meg :cry:

noen som vet hvordan "stjernene" / ratingen på sangene foregår? skrives det noe i taggene på selve filene eller gjøres det på en annen måte? er ikke interessert i at programmet skal skrive noe i taggene mine.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...