Gå til innhold

Windows Media Player 11 lansert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan noen bekrefte eller avkrefte om mp3 kan spilles av gapless i wmp11?

6110924[/snapback]

Nå er jo ikke mp3 et gapless format da. Mener du slik cross-fader ting som finnes i blant annet iTunes?

Ihvertfall kan du teste dette ut ved å trykke på "Show Enhancements" på "Now Playing" tab-en. Da vil du kunne velge cross-fading og hvor mange sekunder det skal være.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke mp3 et gapless format da. Mener du slik cross-fader ting som finnes i blant annet iTunes?

Ihvertfall kan du teste dette ut ved å trykke på "Show Enhancements" på "Now Playing" tab-en. Da vil du kunne velge cross-fading og hvor mange sekunder det skal være.

6111762[/snapback]

har ikke installert testversjonen ennå, er ikke vits for meg dersom den ikke kan spille gapless LameMP3, siden jeg har så mye musikk som krever det.

AAC støtter heller ikke gapless offisielt forresten. Jeg mener ikke crossfader, men en form for gap remover.

Gapless solutions

* foobar2000: Optimal gapless playback

* Otachan's in_!mpg123: A gapless MP3 decoder for Winamp

Note: Winamp 5.2 implements gapless playback in its built-in MP3 decoder.

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Gapless

Lenke til kommentar
har ikke installert testversjonen ennå, er ikke vits for meg dersom den ikke kan spille gapless LameMP3, siden jeg har så mye musikk som krever det.

AAC støtter heller ikke gapless offisielt forresten. Jeg mener ikke crossfader, men en form for gap remover.

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Gapless

6111849[/snapback]

Jeg har aldri hørt om LameMp3 før, men hvis jeg finner en slik fil kan jo jeg teste. Du må liksom teste programmet før du lager din mening om det. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om LameMp3 før, men hvis jeg finner en slik fil kan jo jeg teste.
det er mp3 filer kodet med http://lame.sourceforge.net/, kan ikke spilleren spille av musikk uten pauser mellom sporene hvor de forekommer unaturlig, er det ikke en spiller jeg ønsker å bruke :)

6112952[/snapback]

Kan ikke du PM'e meg en slik fil da? Trenger jo ikke være en ulovlig fil heller.

Lenke til kommentar
ingen som har lagt merke til "hakk i plata" noen ganger?

( Ca-ca-ca lifornia.....)  :hmm:

6116602[/snapback]

Nei, men har oppdaget at dette programmet er det mest lettdrevne programmet av alle jeg har prøvd. Lettere enn Foobar forresten. Foobar bruker litt over 8 mb, mens WMP11 bruker i underkant av 8 mb minne.

iTunes: 46,264 kB

Foobar2000: 8,388 kB

WMP 11: 7,900 kB (fortsatt beta)

Dette kan jo ha noe med cache-kjøring av musikkfilene å gjøre, men det er ikke tvil om at iTunes er et mye mer ressurskrevende program enn sine konkurrenter.

Edit: Nei, jeg har ingen problemer med avspillingen, men husk at dette er en pre-beta av beta 2. ;)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Hvordan er stabiliteten?

6116928[/snapback]

Stabiliteten er god den, unntatt når man laster ned flere album (4-5 album). Da fungerer programmet veldig treigt. Hvis du ikke laster ned musikk er programmet SVÆRT responsivt. Jeg tror nok ikke Urge vil være så ressurskrevende ved final release.

Edit: Men nok spørsmål før man har prøvd produktet, det er en fin avinstalleringsfunksjon i XP som er fin å bruke hvis man absolutt ikke liker programmet. Jeg lover dere at dere ikke vil installere WMP 10 igjen etter å ha prøvd programmet. :tease:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Må si jeg syntes at dette var meget lekkert.

Aner noen hvordan man kan få det som ikke er svart til og bli svart?

6116983[/snapback]

Hvis jeg skjønte deg rett: View -> enchantments -> Color Chooser, så drar du på de to barene der.

sorteringen er mye bedre :thumbup:

To ting: Oppstarten av WMP11 er treg her, noen andre?

når jeg har WMP11 på værktøylinjen ser det bra ut, men når jeg holder musen over for å se hvilken sang det er, så vises sangen med rosa tekst :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...