LordArild Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 hei kan dere hjelpe meg? trenger å finne mac-adressen på serveren min. denne subber og går som ftp, smbserver++ og har clarkconnect finnes det noe gratisprogram som gjør at jeg kan finne den fra min maskin eller må jeg bort til den for å sjekk fysisk på den? har googlet og lest, men skjønner ikke alt. vet det er en kommando man kan skrive inn i kommandolinja i linux et sted men har ikke sett dette på clarkconnect ennå.. MVH Lord Lenke til kommentar
magnekje Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 heikan dere hjelpe meg? trenger å finne mac-adressen på serveren min. denne subber og går som ftp, smbserver++ og har clarkconnect finnes det noe gratisprogram som gjør at jeg kan finne den fra min maskin eller må jeg bort til den for å sjekk fysisk på den? har googlet og lest, men skjønner ikke alt. vet det er en kommando man kan skrive inn i kommandolinja i linux et sted men har ikke sett dette på clarkconnect ennå.. MVH Lord 6020365[/snapback] kjør ifconfig fra kommandolinja, der har du HWaddr som er mac-adressen, ifconfig skal du kjøre Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 du kan også sjekke det fra windows maskina di.. start et kommandoprompt (dos vindu.. klikk start, kjør, skriv inn "cmd" og trykk enter) skriv så "arp -a" og trykk enter du får da opp ip adressene som maskina di kjenner med tilhørende physical address som er mac adressen hth MrM ps.. ikke skriv inn anførselstegnene Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) kjør ifconfig fra kommandolinja, der har du HWaddr som er mac-adressen, ifconfig skal du kjøre 6020394[/snapback] Du mener ipconfig /all Edit: Sorry, så ikke at det gjalt Linux. Endret 1. mai 2006 av hårek Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 du kan også sjekke det fra windows maskina di.. start et kommandoprompt (dos vindu.. klikk start, kjør, skriv inn "cmd" og trykk enter) skriv så "arp -a" og trykk enter du får da opp ip adressene som maskina di kjenner med tilhørende physical address som er mac adressen hth MrM ps.. ikke skriv inn anførselstegnene 6020466[/snapback] takk... det virket.. lært noe nytt i dag også.. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) ARP er vel IKKE verktøyet du skal bruke. ARP is used in four cases of two hosts communicating: 1. When two hosts are on the same network and one desires to send a packet to the other 2. When two hosts are on different networks and must use a gateway/router to reach the other host 3. When a router needs to forward a packet for one host through another router 4. When a router needs to forward a packet for one host to the destination host on the same network http://en.wikipedia.org/wiki/Address_resolution_protocol Som nevnt over, bruk "ipconfig /all" i "dos" på serveren edit: for treg Endret 1. mai 2006 av expose2k Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Som nevnt over, bruk "ipconfig /all" i "dos" på serveren edit: for treg 6020627[/snapback] Skjønner ikke helt hvordan han skal få til å kjøre ipconfig /all på en linux maskin men.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå