lassaron-jon Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er det nokon her som har peiling på kva eg kan gjere for å få motoren til å kjøle igjen? EG har litt lite peiling. Det einaste eg veit er at eg ikkje hadde dratt opp påhengsen, og at no, to dagar etterpå tar den ikkje kjøling. Lenke til kommentar
hurricane470 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er det nokon her som har peiling på kva eg kan gjere for å få motoren til å kjøle igjen? EG har litt lite peiling. Det einaste eg veit er at eg ikkje hadde dratt opp påhengsen, og at no, to dagar etterpå tar den ikkje kjøling. 6020103[/snapback] Kanskje impellern har gått til helvete? Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er du sikker på at den ikke kjøler? det er ikke "bare" kontrollstrålen som er borte? det kan selvfølgelig være at impelleren er gåen og må byttes. dette er en jobb mange båteiere glemmer frem til den dagen motoren varmskjærer seg eller instrumentene begynner å hyle. (kjipt å ligge midtfjords med en motor som ikke vil gå) ta av motordekselet og napp av slangen som går til dysen i det nederste motordekselet. (der hvor kontrollstrålen kommer ut) start opp og se om vannet fortsatt uteblir. hvis ja = få noen til å se på motoren og evt bytte impeller hvis nei = finn noe å stikke opp dysen med og monter sammen igjen. tuttut Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 no fekk eg da til.!! Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 vel, eg opna dekselet og såg litt inni. so tok eg ut slangen som går ut til der strålen kjem ut! og starta. då kom det vatn. so då tok eg ein spiker for å stikke opp hålet i ein nippel som vatnet skulle gå igjennom får å lage litt meir "stråle" men då for tingen ut i vatnet.... so no ligg slangen laust. (er det farleg om det kjem vatn ned i dekselet? Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 ikke spesiellt farlig, men heller ikke særlig gunstig. foreslår at du får tak i ny dyse eller bytter til lengre slange slik at denne kommer ut av "hølet sitt". se der! du utsatte tur på verksted og sparte lommeboka for en liten smell. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 ja. takk. men eg teipa det godt fast med elefant teip, skal sjå om pappa bestiller ny del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå