Gå til innhold

Hvor mange Push- up tar du?

Hvor mange push-ups tar du?  

948 stemmer

1. 1. Hvor mange push-ups tar du?

• Gutt og klarer ingen
      18
    • Jente og klarer ingen
      3
    • Gutt og klarer 1-10
      62
    • Jente og klarer 1-10
      2
    • Gutt og klarer 11-20
      139
    • Jente og klarer 11-20
      8
    • Gutt og klarer 21-30
      221
    • Jente og klarer 21-30
      5
    • Gutt og klarer 31-40
      182
    • Jente og klarer 31-40
      1
    • Gutt og klarer 41-50
      112
    • Jente og klarer 41-50
      2
    • Gutt og klarer over 50
      190
    • Jente og klarer over 50
      4

Anbefalte innlegg

16 år, ~85 kg, 185 Cm. BF ligger rundt 10%.

6174777[/snapback]

Jæven, diger 16-åring. Tipper klassekameratene dine ser ut som playmofigurer ved siden av deg. :thumbup:

6200592[/snapback]

Haha. Er faktisk godt over halvparten i klassen som trener vekter.

Men jeg er vel sikkert størst, mja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mange i denne tråden som er ærlige, og tar skikkelige armhevinger. I min klasse (VK1, allmenn) tok de færreste over 15-20 armhevinger, dette er en av de få utholdenhets-vurderingene i gymmen hvor jeg har vært bedre enn gjennomsnittet.

6132834[/snapback]

Kan nok stemme at folk skryter seg på litt ja. Men de som tar 5-10 og er ærlige gidder trolig ikke poste. Mer fristende å poste hvis du tar mange ville jeg tro.

Vet ikke hva jeg tar etter militær standard, men med litt bredere grep tar jeg minst 30 nå.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange i denne tråden som er ærlige, og tar skikkelige armhevinger. I min klasse (VK1, allmenn) tok de færreste over 15-20 armhevinger, dette er en av de få utholdenhets-vurderingene i gymmen hvor jeg har vært bedre enn gjennomsnittet.

6132834[/snapback]

Utholdenhet? Er dere andre enig? Så lenge man ikke tar over 100, er det jo kun styrke som teller.

Lenke til kommentar

6132834[/snapback]

Utholdenhet? Er dere andre enig? Så lenge man ikke tar over 100, er det jo kun styrke som teller.

6270418[/snapback]

Feil, det er nesten utelukkende utholdenhet. Styrke er hvor mye man kan løfte én gang, utholdenhet er hvor mange repetisjoner man klarer.

Lenke til kommentar

6132834[/snapback]

6270418[/snapback]

Feil, det er nesten utelukkende utholdenhet. Styrke er hvor mye man kan løfte én gang, utholdenhet er hvor mange repetisjoner man klarer.

6318775[/snapback]

Så det er utholdenhet for de som klarer mer enn én? Da hadde jeg ihvertfall rett når det gjaldt mitt eget tilfelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Geez...

Utholdenhet er jo styrke. Det dere diskuterer om er utholdende og eksplosiv styrke. Lange kontra korte muskelfibre. Push ups er utholdenhet og styrke, men ikke av den eksplosive sort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

55 på siste gradering.

Da er de tatt etter to timer med knallhard trening og på knokene med brystkassen tilnærmet i bakken.

Trener Kyokushinkai karate. 55 Pushups er kravet til 3.kyu (grønt belte).

Vil tro at jeg kan klare rundt 70 etter bare oppvarming...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde søvnproblemer da jeg var liten og da tok jeg 100-200 pushups og situps hver kveld fra jeg var ni til tolv, men siden jeg var en tynn og lett pipestilk (Akkurat diagnosert med Cøliaki og gått over til glutenfri diett) var det nok ikke så altfor mye vekt som ble løftet. Etter å ha sittet på ræva siden jeg var 16 tok jeg 39 pushups på 30 sekunder i en test på VK2 og for et par tre-fire uker siden tok jeg 50 bare for å se hvor mange jeg kan ta (det sa klikk i skulderen :|) så jeg lander i den eksklusive toppgruppa.

22 år, 165 høy, 60-65 kg.

Lenke til kommentar

Æsj... Trodde jeg visste det, og fikk det bekreftet nå...

Jeg stopper _alltis_ et sted mellom 40 og 50. Det er en lås i huet mitt som gjør at jeg blir maks sliten på ddet tidspunktet!! Er ikke sliten i det hele tatt _før_...

Kar, 17 år

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

*sukk*, tror jeg må tilbake i militæret igjen for styrken min var ikke mye og juble for. Tok en liten test på gulvet nå nettopp og havnet på stusselige 17stk, men så er jeg ikke akkurat en kraftplugg med mine 184cm og 67-68kg :p

Armhevinger må være noe av det kjedeligste som finnes her i verden, tror jeg heller kjøper noen manualer eller hva det nå enn kalles.

Lenke til kommentar

På VK1 var jeg 2-3 armhevinger ifra en sekser, tror det var 42 eller 43 jeg tok. Året etter tok jeg noe rundt 30. Har ikke peiling hvordan det skjedde. Har kanskje en sammenheng med at jeg ikke jogga så mye det året, noe som indikerer at kondisjonen har endel å si når man tar armhevinger? (Aldri trent styrke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...