Gå til innhold

komme inn på brukerprofiler på gammel HD

Anbefalte innlegg

satte inn harddisken fra en gannel bærbar i maskinen min, men det jeg er ute etter av informasjon ligger inne på brukerprofiler med passord.

Passord og sånnt har jeg, men aner ikke hvordan jeg skal logge inn/få ut informasjon på andre måter..

Får ikke til å starte opp maskinen via den gamle harddisken..

noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVIS den tidligere maskinen fremdeles virker kan du bruke "file and settings transfer wizard" på å lage et område på disken som inneholder en pakke med alt du trenger. Da kan du koble inn denne disken på den nye laptopen, hvis du har to harddisk-brønner. Hvis ikke tar du en krysset kabel mellom de to maskinene så du får et mikroskopisk nettverk, deler mappen/disken eksport-filene fra gammel maskin ligger på, og henter de inn på den nye.

Hvis den gamle maskinen din ikke virker må du ty til kvassere krutt, men kanskje du sier fra om første måten virker først?

-mar1us

Lenke til kommentar

tusen takk for tipset, men den gamle maskinen har nok tatt kvelden helt, så det går desverre ikke.

Tenkte jeg skulle kjøre den som hoveddisk på den stasjonære, for å få ut noen bilder og greier, men da fikk jeg full stopp der. så nå sliter jeg med å få til noe som helst.

Kommer jo inn så jeg får brukt disken, men som nevnt kommer jeg ikke inn på brukerkontoen

Lenke til kommentar
tusen takk for tipset, men den gamle maskinen har nok tatt kvelden helt, så det går desverre ikke.

Tenkte jeg skulle kjøre den som hoveddisk på den stasjonære, for å få ut noen bilder og greier, men da fikk jeg full stopp der. så nå sliter jeg med å få til noe som helst.

Kommer jo inn så jeg får brukt disken, men som nevnt kommer jeg ikke inn på brukerkontoen

6020199[/snapback]

Bruker du WinXP pro eller home? Backup-utility funker i så fall på å "gjennopprette" informasjonen fra brukerkontoene, så hvis du har identiske brukernavn som på forrige, og maskinnavn helst, så burde du klare det. Hvis du ikke har backup-utility blir det dog litt mer komplisert. (er ikke alltid du sparer penger i lengden på å kjøpe det billigste alternativet.. :nei:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...