Nilsen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Denne guiden gir deg en oversikt over det mest grunnleggende av lover og regler samt noen vanlige komponenter innen elektronikken. Les mer Lenke til kommentar
hds Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dette bringer tilbake minner fra GK, de fæle transistor regnestykkene med Emitter- Kollektor- og Base-strøm berregningene osv. Men en bra og enkel guide Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Selv om vi kunne ha gått noe mer i dybden innen for vært tema, skal dere nå inneha en grunnleggende forståelse av både Ohms lov og hvordan de mest brukte komponentene henger sammen. _hvert_ tema? Endret 1. mai 2006 av Remerser Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 En fin intro-guide, et par ting kunne kanskje vært forklart bittelitt mer grundig (doping feks, vet ikke om det er et begrep som det er vanlig å kjenne), men jevnt over en fin guide. AtW Lenke til kommentar
ongoframongo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Mmmm, veldig bra introduksjon. Blir spennende å se hva som kommer senere... Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Synd det ikke er nok å bare lese oppsummeringen... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Dette så meget spennende ut, intressant for en liten kokkejævel.. Endret 1. mai 2006 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Synd det ikke er nok å bare lese oppsummeringen... 6020054[/snapback] Denne guiden er oppsummeringen Denne var nyttig for oss som ikke jobber med dette til daglig. Fortsett slik Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 En fin intro-guide, et par ting kunne kanskje vært forklart bittelitt mer grundig (doping feks, vet ikke om det er et begrep som det er vanlig å kjenne), men jevnt over en fin guide. 6020048[/snapback] Om nokon vil lese meir om halvledarar(deriblant doping) er denne sida å anbefale: http://britneyspears.ac/lasers.htm (nei, det er ikkje tull) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Fin guide; jeg har om dette i fysikken akkurat nå, så det var interessant å få ting forklart på en annen måte. Men jeg fant litt mer skrivefeil (for det meste orddelingsfeil) enn snittet i Hardware.no-artikler... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Nice, praktisk guide det der Da vet jeg litt mer om elektronikk da Foresten hvordan kom dere fren til av 3,7 V skulle deles på 0,03 A? 3,7(Volt) / 0,03(Amp) = 123 Ohm (R = U / I) Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Veldig bra skrevet og godt forklart;) Husker det meste av dette fra førsteåret på elektro ing. bra jobba! Lenke til kommentar
Sverre M. Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Foresten hvordan kom dere fren til av 3,7 V skulle deles på 0,03 A?3,7(Volt) / 0,03(Amp) = 123 Ohm (R = U / I) 6020174[/snapback] Fordi 30 mA er 0,03 A 1 Lenke til kommentar
capy Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dette var egentlig en god guide. Problemet tror jeg er nytteverdien. De som har tatt grunnkurs i elektronikk vil kjenne seg igjen og kanskje få oppfrisket litt, men for de som ser dette for første gang tror jeg det kan fort bli litt for mye lesestoff. Uansett er det er grei innføring. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Nice, praktisk guide det der Da vet jeg litt mer om elektronikk da Foresten hvordan kom dere fren til av 3,7 V skulle deles på 0,03 A? 3,7(Volt) / 0,03(Amp) = 123 Ohm (R = U / I) 6020174[/snapback] Side 2, Ohms lov Resistans = Spennig / Strøm Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 I motsetning til upolariserte kondensatorer må polariserte kondensatorer kobles til en bestemt polaritet og kan derfor ikke brukes på vekselspenning. Tja, det kommer vel helt an på hva man ønsker å oppnå ved å koble strøm til kondensatoren. Hvis man er ute etter et STORT SMELL, fungerer det utmerket med vekselspenning på en polarisert kondensator Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Veldig bra guide sjølv om eg kan alt frå før Edit: Sprengte kondensatorar luktar ikkje særleg godt. Endret 1. mai 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 fin guide, men skulle likt litt mer utdyping. kunne dette for det meste. Lenke til kommentar
magio Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Veldig bra! OBS!: Ikke putt en lysdiode i 230V Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 WOW det der var nesten som å lese en oppsumering av grunnkursboka i elektronikk jo, mange av illustrasjonene der jeg kjente igjen å. Bra skrevet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå