Gå til innhold

informative bok om speilrefleks og digital fotogr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

John Hedgecoes bøker er annerkjente klassikere. Originalen leste jeg en gang tidlig på åttitallet, og den hjalp og inspirert meg mye.

http://www.amazon.com/gp/product/080690376...glance&n=283155

En god bokhandel har ofte mye artig i hyllene. Har selv kjøpt en del bøker på Beyer i Bergen. Det er gøy å kikke i bøker som inneholder fotografers arbeider også. Spesiellt bøker med bilder av Magnum-fotografene har inspirert meg mye.

Lenke til kommentar

Jeg har Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis" og John Hedgecoes "Fotografering - Slik blir du en kreativ fotograf".

Til nå har jeg hatt mest aha opplevelser og glede av å lese JH sin bok. Den er proppet med gode eksempler på forskjellig fototeknikk.

Fjørtofts bok går mer på det digitale bildet og bildeteori og er også en glimrende bok. Andre utgave er nå utgitt og har sikkert en del forbedringer/oppdateringer fra den forige.

Har andre fotobøker også om fotografi og digital fotografi men ingen kommer i nærheten av disse to. Kan egentlig ikke anbefale den ene over den andre, de supplerer hverandre hvis du vil lære fotografi pluss den digitale biten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis" og John Hedgecoes "Fotografering - Slik blir du en kreativ fotograf".

Til nå har jeg hatt mest aha opplevelser og glede av å lese JH sin bok. Den er proppet med gode eksempler på forskjellig fototeknikk.

6021899[/snapback]

Det er den boken jeg har hatt, og ikke den jeg linket til. Den fant jeg bare etter en kjapp googling. Jeg er helt enig med stiiig at den gir aha-opplevelser til ferske fotografer.

Å kjøpe gode fotobøker er den beste investeringen man kan gjøre som nybegynner. Det er bedre å bruke lommepengene sine på slike ting, enn teknisk utstyr som man ikke behersker bruken av. Man bør strengt tatt ikke tenke på å bytte ut kitzoomen før man har lest et par bøker, og tatt en del tusen bilder. Fotografering er noe man vokser inn i, og ingen kunnskap kommer gratis i dette faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...