D3nnis Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Altså jeg får en liten feil vær gang jeg slår på pcn, etter at den har vært av en stund.. Menne problemet kan løses ved å bare reboote på nytt. Men det er veldig irriterende til tider Her er feilen jeg får når den strarter opp --> Client Mac ADDR:00110993 AB AS GUID:FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF PXE-E53:No Boot Filename receved PYE-MOF: Exiting PXP ROM. DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Noen som har peil på hvordan jeg kan få vekk det ?! takker for alle svar! Endret 1. mai 2006 av D3nnis Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har ikke en diskett stående i maskinen eller noe da? mener det kommer opp en lignende meliding om man har floppy som first boot Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 *OPs, har redigert posten* Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg vet ikke hva du har installert men jeg kan tenke meg at du må disable LAN_BOOT_ROM i Biosen. Ikke helt sikker men.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kan være harddisk som bruker lang tid på å starte, eller BIOS er for kjapp. BIOS finner ingen disk og prøver nettverkboot, og så stopper det. Når du rebooter så har disken 'våknet' og BIOS finner den. Kan kanskje være en innstilling i BIOS for å vente litt lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå