Gå til innhold

Oppfordring: Legg ut dine beste mobilbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjempe bra bilde abraxa :D

Godt gjort med vidvinkel der.

6463900[/snapback]

 

Tusen takk, men som Kris_the_Ripper sa har jeg brukt panoramafunksjonen, som forøvrig er veldig morsom!

6465620[/snapback]

 

Er morsom, men syntes det var vanskelig å få bildene til å treffe helt. noen som har noen tips til hvordan få det bedre? hvor en burde få bildene til å skjøtes sammen?

Lenke til kommentar

Stilig arkitekturstudie, krister461. Mobilbilder blir altid mest vellykket når objektet er enkelt og rent. Blomsten til fargoth viser at det er mulig å få liten dybdeskarphet også med så liten sensor, hvis man tar bildet riktig.

Her er to kunstneriske bidra fra min SE K600i. S/h-bildet er tatt om natten i en bakgate i Roma. Synes nesten det blir litt daguerre-aktig, og den kraftige støyen ligner faktisk på filmkorn. Det andre bildet er togsporene på Termini, og bildet er tatt i negativ mode. Skikkelig "konst", altså.

post-76334-1152983479_thumb.jpg

post-76334-1152983494_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det har ingen hensikt å gidde å ta bilder med et dårlig mobilkamera, men når resultatene blir slik som noen her på tråden, eller slike som disse https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry6293443

så bør ingen seriøs fotograf avvise å bruke formatet. Enhver dyktig fotograf kan ta severdige og gode bilder med hvilket som helst format, og evt utnytte de spesielle egenskapene til formatet. Det er fotografen som tar bildene, og en dyktig fotograf bør aldri bli for forfengelig på vegne av utstyret. Da har man havnet på avveier.

Jeg savner litt kreativ bruk av mobilen i denne tråden. Er det ikke noen som har kreativitet til å bruker mobilen til noe annet enn snapshots? Verdenskjente proffer bruker jo f.eks. 16mm-film til seriøse bilder, så hvorfor kan ikke vi digitale amatører gjøre det samme. En 13x18-kopi av bildet av det gule huset overbeviste meg om at jeg kan ta enda mer seriøse bilder med mobilen min. Det er litt lurt å overvinne sin egen forfengelighet av og til. Alt dette mobilpratet gjør forresten at jeg savner min gamle Pentax Auto 110, et slr som brukte 110-kassettfilm.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...