abraxa Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kjempe bra bilde abraxa Godt gjort med vidvinkel der. 6463900[/snapback] Tusen takk, men som Kris_the_Ripper sa har jeg brukt panoramafunksjonen, som forøvrig er veldig morsom! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Får bidra litt til "Mobil-Bilde-Klubben" jeg og da. Ett jeg tok med min forrige telefon, en K700i og fortsatt bruker som bakgrunnsbilde. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kjempe bra bilde abraxa Godt gjort med vidvinkel der. 6463900[/snapback] Tusen takk, men som Kris_the_Ripper sa har jeg brukt panoramafunksjonen, som forøvrig er veldig morsom! 6465620[/snapback] Er morsom, men syntes det var vanskelig å få bildene til å treffe helt. noen som har noen tips til hvordan få det bedre? hvor en burde få bildene til å skjøtes sammen? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Må jobbe litt mer med "konst"bildene mine, før jeg kommer med flere slike. Her er et enkelt snapshot fra Stazione San Pietro, tror jeg. Flott med ny interesse for denne tråden. Håper den blir riktig lang Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Et knippe bilder fra Nólsoy, Færøyene Og et par "ymse" Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tok noen bilder mens jeg "lufta" kaninen i dag: Lenke til kommentar
reds Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Nytt bilde, tatt i dag med min w810i: Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Bilder er tatt med min w800i : Hyttetur for en uke siden Her Her Her Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Ett litt mystisk bilde.... tatt med ett eldgammelt SE Endret 11. juli 2006 av Kameragutten Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Siden jeg er så heldig at jeg bor i kort avstand fra det som kalles "natur", vil jeg i tiden fremmover poste litt bilder med dette som tema. Edit: Bildet er tatt med en w800i. Endret 15. juli 2006 av fargoth Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Syntes det bildet her ble veldig fint Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Siden jeg er så heldig at jeg bor i kort avstand fra det som kalles "natur", vil jeg i tiden fremmover poste litt bilder med dette som tema. 6492781[/snapback] Veldig pent bilde. Hvordan mobil har du? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Det er kjekt for oss andre hvis dere opplyser om hvilken telefon som er brukt. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Et bilde jeg tok for å teste kamerafunksjonen på min k750i.. Ble forbløffa over hvor bra det ble. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Veldig pent bilde. Hvordan mobil har du?Takk, bildet er tatt med en w800i. Glemte å skrive det i farten, men skal være rettet opp nå. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Dette er tatt med min N70. Bildet er av enden på Telenor-bygget på Fornebu. Bygget er av glass og skrår utover som på bildet. I vinduet kan du se snø, litt busker, fjorden, fjellene på andre siden og til slutt himmelen! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Stilig arkitekturstudie, krister461. Mobilbilder blir altid mest vellykket når objektet er enkelt og rent. Blomsten til fargoth viser at det er mulig å få liten dybdeskarphet også med så liten sensor, hvis man tar bildet riktig. Her er to kunstneriske bidra fra min SE K600i. S/h-bildet er tatt om natten i en bakgate i Roma. Synes nesten det blir litt daguerre-aktig, og den kraftige støyen ligner faktisk på filmkorn. Det andre bildet er togsporene på Termini, og bildet er tatt i negativ mode. Skikkelig "konst", altså. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Bilde nr to minner om Half Life 2 :!: Jeg har ikke noen mobilbilder å legge ut, for det første har jeg elendig mobil, og for det andre gidder jeg ikke drive å ta bilde med den Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Jeg er enig i at det har ingen hensikt å gidde å ta bilder med et dårlig mobilkamera, men når resultatene blir slik som noen her på tråden, eller slike som disse https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry6293443 så bør ingen seriøs fotograf avvise å bruke formatet. Enhver dyktig fotograf kan ta severdige og gode bilder med hvilket som helst format, og evt utnytte de spesielle egenskapene til formatet. Det er fotografen som tar bildene, og en dyktig fotograf bør aldri bli for forfengelig på vegne av utstyret. Da har man havnet på avveier. Jeg savner litt kreativ bruk av mobilen i denne tråden. Er det ikke noen som har kreativitet til å bruker mobilen til noe annet enn snapshots? Verdenskjente proffer bruker jo f.eks. 16mm-film til seriøse bilder, så hvorfor kan ikke vi digitale amatører gjøre det samme. En 13x18-kopi av bildet av det gule huset overbeviste meg om at jeg kan ta enda mer seriøse bilder med mobilen min. Det er litt lurt å overvinne sin egen forfengelighet av og til. Alt dette mobilpratet gjør forresten at jeg savner min gamle Pentax Auto 110, et slr som brukte 110-kassettfilm. Endret 15. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå